Bugünlerde webmaster forumlarının en çok konuşulan konusu Google dalgalanmaları. Google‘ın yakın zamanda yaptığı birçok değişiklik sıralamaları da etkiledi. Özellikle SEO hizmeti vererek bu işten para kazananlar için bu durum pek de iç açıcı değil.
Peki Google 2012 yılında tam olarak neler yaptı, neleri değiştirdi. ?
Google 2012 yılında bunları yaptı
1. Google Panda Güncellemeleri
2012 yılında Google Panda tam 13 kez güncellenmiş. Yapılan güncellemeler ise en çok şu tür siteleri etkilemiş:
Büyük oranla kopya / benzer içerikli siteler
Düşük kaliteli bağlantı alan siteler
Üst kısımlarda çok fazla alakasız reklamlara sahip siteler
Anahtar kelimeyle her yeri dolduranlar
2. Google Penguen
Karşımıza 2012 Nisan ayında çıkan Google Penguen’in hedefi spam siteler üzerindeki kontrolü sağlamaktı. Penguenimiz aşağıdaki türden etkenleri baz alarak incelemelerde bulunuyor:
Spam blog yorumları: Farkındaysanız spam yorumcular da yeni teknikler geliştirdi. Bunlardan en önemlisi Türkçe içerikli sitelerden aldıkları “gerçek” yorumları kullanmak. Tabii bunu kullandıkları zaman ortaya komik raslantılar çıkıyor. Gangnam style postunun altına yapılan “Ali dedi ki: Hocam sizi çok seviyoruz, ergenekona karşı siz mücade ediyorsunuz” yorumu gibi :))) vs…
Hacklink türünden backlink kazanma yöntemleri
Exact Match Domains
Exact Match Anchor Text
Anahtar kelimeye yüklenmek: Evet bunun gerçekten zamanı gelmişti. Piyasada WordPress için hazırlanmış etiket evcısı vs. eklentiler yüzünden birçok ziyaretçi belki de en değerli sermaye olan zamanını gereksiz ve boş sitelerde harcadı.
3. İtibar ve Güven Değeri Arttı
İtibardan kasdedilen website içeriğinin güvenilirliği ve çıkan linklerin kalitesi. Google, Bing, ve diğer arama motorları artık istikrarlı ve kaliteli içeriğe daha fazla önem veriyor. İlk etaptan itibaren (pagerank başlangıç amacı gibi) kaliteli siteyi öne çıkarma amacı güden Google artık bunu farklı tekniklerle uyguluyor.
4. Web Master Araçları ile artan iletişim
Google artık webmasterlar ile direkt iletişime geçiyor. Google Webmaster Tools 2012′nin ilk iki ayında 700 bin black hat backlink uyarısını site sahiplerine iletti.
5. Arama Sonuçlarında Değişiklikler
Google’ın arama sonuçlarında zaman zaman organik olmayan sıralamalar yaptığı bilinen bir gerçek. Geçtiğimiz Nisan ayından bu yana yapılan uygulama arama sonuçlarını %4 ile 18% arasında etkiledi.
6. Infografik & Konuk Yazar Linkleri
Temmuz ayında Google yetkililerinden Matt Cutts tarafından dile getirilen bir gündem var. Google infografik benzeri bileşenler tarafından oluşturulan backlinklere ve konuk yazarlık (bizdeki tanıtım yazısı da aynı kulvarda) linklerine de değer vermeyeceğini açıkladı.
7. iFrame İçerikler İndeksleniyor
iFrame bağlantı ve içerikler Google tarafından indeksleniyor. Ancak hala Google belleklerindeki internet sitelerin “Salt Metin” sürümlerinde bu bağlantı ve içerikler gözükmüyor.
http://umutlu.net/google-2012-yilinda-neler-yapti.html