S.A.

Cinema 4D deki kısa yolları keşfedelim.
Klavyeden parmağınızı;


1’e basılı tutarken mouseunuzu hareket ettirirseniz sahnenizde sağa, sola, yukarı, aşağıya hareket edersiniz.
2’ye basarken mouseunuzu hareket ettirirseniz sahnenizdeki aktif kameranızın ileriye, geriye hareket etmesini sağlarsınız. 2, Sahnenizde kamera olmasa bile aktif Görünüş Penceresinde yakınlaşıp uzaklaşmanızı sağlar. Dolayısıyla herhangi bir Görünüşte kullanabilirsiniz.
2+OBJE ye tuşlarına basarken mouseunuzu hareket ettirirseniz zoom in/zoom out (yakınlaşıp uzaklaşmak) yaparsınız. Görünüş Pencereleri’nin üstünde bulunan ikonların arasında yer alan, üçgen şeklindeki ikon’a bastığımızda olan da budur.
3’e basılı tutarken mouseunuzu hareket ettirirseniz kameranızın X ve Y yönünde dönüş (rotate için) yapmasını sağlarsınız.
3+obje+mouse, kameranın Z yönünde dönmesini sağlayacaktır.
4+mouse, objenizi hareket ettirir. (Move da)
5+mouse, objenizin ölçüsüyle oynamanızı sağlar (Animasyonda). (Scale)
6+mouse, objenizi döndürmenizi sağlar. (Rotate da)
7+mouse, objenizin ölçüsüyle oynamanızı sağlar (Modelleme de). (Scale)
8+mouse, sahnenizde serbest elle seçim alanı oluşturarak seçim yapmanızı sağlar. (FreeHand Selection) Birden fazla objeyi seçebilirsiniz.
9, Live Selection (seçim) aracını aktif hale getirir. (Poligon modda Move aracı aktifken 9’a basarak poligonları seçip, parmağınızı 9 dan çekerek onları hareket ettirebilir, daha sonra tekrar 9’a basarak yeni seçimler yapabilirsiniz. Özellikle modellemede bir hayli hız kazanmanızı sağlayacaktır.)
9+OBJE, sahnenizde çok fazla obje veya eleman bulunduğu durumlarda (yoğun sahnelerde) işinizi kolaylaştıracak bir özellik olarak karşınıza çıkacaktır. 9+obejeye basarken mouseunuzu birden fazla objenin veya elemanın birarada bulunup, birbirlerini kestiği (veya içiçe durduğu) bölgeye getirerek tıklarsanız açılan context menude, o bölgeye (cursor’unuzun (ok) durduğu bölge) denk gelen yerdeki elemanların bir listesini görürsünüz. Yanında "check" işareti olan obje seçili demektir. İstediğiniz objeyi seçebilirsiniz. Bu da sizin, sahnenizde çok fazla sayıda eleman bulunduğu durumlarda object manager’a gitmeden, görerek, hızlı bir şekilde seçim yapmanızı sağlar. Çok kullanışlıdır.
0+mouse, sahnenizde dikdörtgen alanlar açarak seçim yapmanızı sağlar. Birden fazla objeyi seçebilirsiniz.
Cinema 4D, kullanıcıları için kolaylık sağlayabilecek pekçok kısayol barındırmaktadır.

Görünüş Pencereleri (Viewport lar)

F1, sol üstte yer alan birinci görünüş penceresini tam ekran olarak karşınıza getirir.
F2, sağ üstte yer alan ikinci görünüş penceresini tam ekran olarak karşınıza getirir.
F3, sol altta yer alan üçüncü görünüş penceresini tam ekran olarak karşınıza getirir.
F4, sağ altta yer alan dördüncü görünüş penceresini tam ekran olarak karşınıza getirir.
F5, tüm görünüş pencerelerini ekrana getirir.
S, seçili elemanları pencereye getirir. (poligon moddayken seçilmiş poligonların pencereye gelmesi gibi)
O, seçili obje veya objeleri pencereye getirir.
H, ışık ve kamera hariç, sahnede yer alan bütün elemanları pencereye getirir. Böylelikle, S, O, H kestirmelerini kullanarak sahnedeki hakimiyetinizi artırabilir, modelleme veya animasyon sırasında objenize veya sahnenize yaklaşıp, uzaklaşmak için vakit kaybetmemiş olursunuz.


Obje, Render ve Animasyon.

E, Move aracını (objenizi hareket ettirmeye yarayan araç) aktif hale getirir.
R, Rotate aracını (objenizi X, Y, Z eksenlerinde döndürmenizi sağlayan araç) aktif hale getirir.
T, Transform (Scale) aracını (objenizin boyutlarıyla oynamanızı sağlayan araç) aktif hale getirir.
R+OBJE, aktif pencereyi Render etmenizi sağlar.
R+Shift, Picture Viewer’da Render yapmanızı sağlar.
B+OBJE, Render Settings penceresini açar.
F6, animasyonu geriye doğru oynatır.
F7, animasyonu oynatmayı durdurur.
F8, animasyonu ileriye doğru oynatır.
G, timelineda bir sonraki kareye (frame) gider.
F, timelineda bir önceki kareye (frame) gider.
G+Shift, timelineda başa döner. (animasyonun başlangıç karesine gider)
F+Shift, timelineda sona gider.
G+OBJE, timelineda bir sonraki keyframe’e (anahtar kare) gider.
F+OBJE, timelineda bir önceki keyframe’e (anahtar kare) gider
Buraya kadar Cinema 4D içerisindeki, sıklıkla kullanmanız muhtemel olan kısayolları gördük. Eğer diğer kısayolları bir arada görmek, araya kendi özgün kısayollarınızı da koymak istiyorsanız Window/Layout/Command Manager’ı açarak gerekli bilgileri öğrenebilir, düzeltmeler yapabilir ve yenilerini ekleyebilirsiniz.