lostyazilim
tr.link

Scaleway'a Dikkat Edin

8 Mesajlar 1.476 Okunma
acebozum
tr.link

cihaneken cihaneken Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 25.07.2014
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Elektrik Teknisyeni
  • Konum Fransa
  • Ad Soyad C** E**
  • Mesajlar 3508
  • Beğeniler 488 / 1190
  • Ticaret 1, (%100)
Merhabalar, bu mesajımda sizlere scaleway ile ilgili yaşadığım bir sorundan bahsetmek istiyorum.
Daha önceleri de kullandığım ama pek bir sorun yaşamadığım ve fiyatlarını piyasaya göre çok uygun bulduğum için bu Bulut Sunucu şirketini bir kaç kişiye tavsiye etmiştim. Fakat geçtiğimiz günlerde tekrar bu firmaya bulaştım malesef. Bir kaç ay gibi kısa süreli bazı ihtiyaçlarım için scaleway sitesine kayıt oldum tüm bilgilerimi doğruca girdim, kartımı, telefonumu ekledim. Doğrulamaları normal bir düzende tamamladım. Hatta kartı 3D ile banka aracılığı ile doğruladım.

Geldim makine oluşturma kısmına, bir adet BareMetal sunucu oluşturma tuşuna bastım ve yeni sayfaya yönlendirilirken birden beni kontrol panelinin ana sayfasına yönlendirdi ve bana hesabımın doğrulama işlemleri için durdurulduğunu açıklayan bir mesaj çıktı, ardında da benden kimliğimin çift taraflı belgeleyen görsel,pdf vs. istediler. Bende ne hikmetse kuşkulandım ve göndermedim. Neden bir sunucu oluşturmak için kimliğimin tüm bilgilerini vereyim ki kendi adıma kredi kartını tanımlamışım zaten hesaba yetmez mi, telefonumu, e-posta mı doğrulamışım.

Neyse velhasıl hesap durdurulunca benim makineler paneline erişimimde durdu, hesabımda görüntüleyebildiğim tek sayfa profil sayfam. Destekten bir bilet açtım ve durumu ilettim. Bana kredi kartı **************lığından şüphelendiklerini ve bu şüpheyi gidermek için kartın bana ait olduğunu teyit etmek amaçlı kimliğimi çift taraflı belitmem gerektiğini söylediler.

Tabi bende bir zıtlık oluştu ya, kabul etmedim. Açtım profil sayfamı hesap silme kısmından hesabımı sil tuşuna bastım fakat işlem başarılı olmadı, yine profil sayfasındaki kredi kartımı kaldırma işlemini yapmaya çalıştım o da engellenmiş.

Neyse o gece sinirlendim çıktım siteden ertesi gün profil sayfamdaki fatura başlığında kullanımlar olduğunu gördüm. Tekrar bilet açtım durumu sordum. Meğer benim ilk gün oluşturmaya çalıştığım makine oluşturulmuş ve aktif hale gelmiş nasıl olduysa, ip belli değil, root şifresi belli değil, hiç bir giriş bilgisi yok ama makine aktif çalışıyormuş.

Saçmalığa bakar mısınız. Hesapta çalışan makine var, benim makine paneline girişim engellenmiş ve bana diyorlar ki makine çalıştığı için hem ücret işliyor hemde hesap silinemiyor ve aynı nedenden ötürü kredi kartıda kaldırılamıyor.

Vel hasıl bir hafta oldu halen çıkmaz bir sokakta ilerliyoruz. Kartımı kaldıramadığım için iptal ettirdim. Ücret işlemeye devam ediyor. Hesapta makine olduğu için hesabı silmiyorlar ve benimde makineyi silmemi engelledikleri için makine çalışmaya devam ediyor. Bildiğiniz çıkmaz sokak.

Herşey bir tarafa bir bilet açıyorsun en erken 4-5 saat sonra cevap geliyor, bazen ertesi gün geliyor. Tek bir mesaj gönder, cevap gelsin sen geri dönüş yap diyene kadar 24 saat geçiyor.

En son müşteri temsilcisinden aldığım yanıt çok şaşırtıcıydı, onlar silmiyor, ben silemiyorum kim silecek bunu? - Belli bir gün kadar sonra hareketsizlikten yada ödeme yapılmamasından dolayı hesap kendisi silinecek. Bana açık açık kullanamadığım makine için fatura kesiyorlar. Tabi ödeme alacakları kartın çoktan iptal olduğundan haberleri var mı bilmiyorum fakat en son cevabım onlara "Kuruş ödemeyeceğim istediğiniz kadar çalıştırın makineyi" dedim.

Müşteri temsilcileri sırf sizi oyalamak için yazıyorlar, çözüm adına tek bir cümle yok. Bir haftadır cebelleşiyoruz, sanki hiç bir şey olmamış gibi kadın benim mesajıma "Daha fazla bilgiye ihtiyacınız olursa bize ulaşmaktan çekinmeyin" demiş.


Normal şartlarda bu kadar uğraşmazdım, kartı iptal eder ve bir dahada o siteye girmezdim bile fakat firma bir avrupa firması olduğu için ve bende avrupada yaşadığım için olaya temkinli yaklaştım ve üzerime düşeni yapmaya çalıştım, gerisi Allah kerim. :D


Dip Not: Digitalocean'a kurban olayım. Adamlar parayı geciktirsen bile bir ay bekliyorlar , süre veriyorlar, hesabı kapatmıyorlar.
 

 

elektronikssl
webimgo

WMSupport WMSupport Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 03.02.2019
  • Yaş/Cinsiyet 24 / E
  • Meslek Wordpress & SEO
  • Konum Adana
  • Ad Soyad H** B**
  • Mesajlar 333
  • Beğeniler 25 / 157
  • Ticaret 26, (%92)
Kartı kapatın alışverişe bakalım ne ücreti tahsil ediyorlar.
cihaneken

kişi bu mesajı beğendi.

sworks sworks WordPress Kullanıcı
  • Üyelik 28.02.2018
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek Freelancer
  • Konum Diğer
  • Ad Soyad A** K**
  • Mesajlar 3292
  • Beğeniler 1797 / 1799
  • Ticaret 20, (%100)
Geçmiş olsun neyseki büyük bir zarar söz konusu olmamış ne olursa olsun. DigitalOcean ve Vultr firmalarını bu konuda tek geçerim. Her iki firmanın da ürünlerini kullanmış birisi olarak özellikle Vultr bir kaç adım daha önde diyebilirim.
cihaneken

kişi bu mesajı beğendi.

Mrtcn Mrtcn PrismaCSI Kullanıcı
  • Üyelik 06.09.2013
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek Cyber Sec & Project Manager
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** G**
  • Mesajlar 3356
  • Beğeniler 481 / 1987
  • Ticaret 10, (%100)
Geçmiş olsun

1- kullanım koşullarında belirtildiği için kızamıyorum firmaya fraud konusunda katılar(ama genese phishing vs barındıran çok scalewayde)
2- supportada kızamıyorum çünkü GDPR gereği kısıtlı yetkileri var, yetki vermek için sizin profil sayfasında ayar yapmanız lazım, orayada ödeme yapmadan almıyor. :)
3- fraud konusunda digitalocean da aynı durumları yaşatır hatta baya bekletir diğerlerinden beter hemde

Oneprovider firmasının cloud servisine göz atın derim
sworks

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
wmaraci

cihaneken cihaneken Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 25.07.2014
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Elektrik Teknisyeni
  • Konum Fransa
  • Ad Soyad C** E**
  • Mesajlar 3508
  • Beğeniler 488 / 1190
  • Ticaret 1, (%100)
Mrtcn hocam dediğiniz gibi sözlerimelerinde bu tip konularda bilgiler veriliyor tabi de insan düşünmüyor başına gelebileceğini. Gelince de tühlüyoruz.

Digitaloceanı 4 seneden fazla kullandım ve bu süre zarfında tek bir defa bilet açma gereği duydum, oda root hesab yetkilerini kendi ellerimle bozduğum için düzeltmelerini istedim.

oneprovider firmasına kabaca baktım fiyatlar güzel görünüyor. PC ye geçince tekrar biz göz atarım. Teşekkürler.
 

 

muhendis26 muhendis26 Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 04.10.2018
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek makina müh.
  • Konum Antalya
  • Ad Soyad H** G**
  • Mesajlar 203
  • Beğeniler 53 / 68
  • Ticaret 0, (%0)
Bu olay godaddy dede var hostgatordede var chameleon dating script satın almıştım oranın yönlendirdiği global ödeme sistemlerinde de var kimlik bilgilerinizi heryere veriyorsunuz burası napicak sizin kimliği .
Zaten gönderince anında açılıyor sayfalarınız makineyi olusturmussunuz doğrulama için sayfaya yönlendirmiş makineniz çalışıyor yani otomasyon sistemi olduğu için kendiniz siliyorsunuz makineleri bu azure dada böyle amazondada böyle .
 

 

yilmaz70 yilmaz70 Güzel olacak Kullanıcı
  • Üyelik 03.02.2017
  • Yaş/Cinsiyet 54 / E
  • Meslek Web Tasarım
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad D** K**
  • Mesajlar 4765
  • Beğeniler 3157 / 3156
  • Ticaret 12, (%100)
Geçmiş olsun. Avrupa firmaları maalesef kredi kartı sahtekarlık konusunda çok katılar.

Aylar önce hosteurope.de firmasında sizinkine benzer bir durum yaşadım. Hesap bilgilerimi gönderdiler ancak hesabı aktif etmediler, tam 3 hafta sonra hesap aktif edildi. Ama aktif olan hesapta işlem yapılamıyordu :) Defalarca destek attım ve dönüş yapılmadı. Ta ki bir sonraki ay ödemesi kartımdan tahsil edilinceye kadar. O zaman çıldırdım işte. İade istedim, tamam dediler pişkince. Hatta desteğe bakan kişi Türk ve asla İngilizce bile yazmıyor, Almanca yazıyor ben kendimce çeviriyorum falan :) Ama iadeye dair net ifadeleri yok.

En sonunda tüm yabancı kaynaklarda (tek tek kaynak isimlerini döktüm yazıya) kendileri hakkında detaylı bir şikayet yazısı oluşturacağımı söyledim. 2 gün sonra ücret iadesi yaptılar.

Bir daha Alman firması ile çalışmak mı, asla!
cihaneken

kişi bu mesajı beğendi.

cihaneken cihaneken Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 25.07.2014
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Elektrik Teknisyeni
  • Konum Fransa
  • Ad Soyad C** E**
  • Mesajlar 3508
  • Beğeniler 488 / 1190
  • Ticaret 1, (%100)
9. günün sonunda büyük bir gelişme kaydettik. Bir haftadır hesabımı silmeleri için dil döktüğüm müşteri temsilcisi bana şu soruyu sordu. "Hesabınız da halen çalışan hizmetler var. Bunları silmek isterseniz hesabınızı tekrar aktif edelim mi?"
 

 

Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al