Bu yazıda nelere yanıt bulacağız?
- Dijital Pazarlama Nedir?
- İş planında dijital pazarlama nasıl yapılır?
- Web sayfamız için nasıl uygulayabiliriz?
Hikayemiz
Hayali bir karakter doğrultusunda Zafer Bey’in saç kesim salonu olduğunu düşünelim. Zafer Bey salonunda şık kesimler ve renkli saçlar yapmakta. Ancak bir sorun vardır. İşinde iyi olmasına rağmen dijital pazarlama konusunda acemidir.
İşini büyütmek amacıyla uzun zaman önce bir websitesi açmıştır. Lakin sitesi uzun zamandır pasif durumdadır. Arama motorları nezninde ilk sırada çıkmak için tonla para ödüyor ama nafile. Sitesinin yanında sosyal medyayı da aktif bir şekilde kullanmıyor, bu mecrada ise aktifliği arada sırada yaptığı paylaşımlardan ibaret. Durum böyle olunca dijital anlamda yaptıklarının kendisine fayda etmemesi aşikar.
Bu durumda siz Zafer Bey’e dijital pazarlama konusunda nasıl yardım ederdiniz? Bu soruyu interaktif bir şekilde çözelim.
1- Dijital pazarlama konusunda açık hedefler belirlemeli. (5 puan)
2- Arama motorlarına daha fazla para dökmeli. (5 puan)
3- Aktif bir pazarlama programı oluşturmalı. (5 puan)
4- Çalışanları varsa eğer onlarında aktif bir şekilde katılmasını sağlamalı (5 puan)
Soruları yanıtladığımıza göre doğru hamleler 1,3,4 yani toplamda 15 puan elde etmiş olmanız gerekmektedir.
Zafer Bey, dijital pazarlama konusunda açık ve gerçekçi hedefler belirlemeli ve artık arama motorlarına daha fazla para dökmeyi bırakmalıdır. Dijital pazarlama konusunda yeterli ve stratejik bir yol izlemelidir. Pazarlama programı ile hedeflerine emin adımlar ile yürüyecektir. Son olarak çalışanlarını işe dahil etmeli ve aktif bir rol almalarını sağlamalı.
Neden plan?
Bir plan yapmak, dijital pazarlamanın süreçlerini görecek ve nasıl çalıştığını öğrenmenize yarayacaktır. Öğrendikçe hataları tekrarlamayacak ve modifikasyon yapılması gereken noktaları proaktif bir şekilde çözümleyeceksiniz.
Hedefler: Gerçekçi bir çerçevede hedefler neler?
Eylemler: Hedeflere ulaşmak için neler yapmak gerekiyor? Eylem haritası.
Kanallar: Hangi mecralarda aktif olunacak?(website,sosyal medya, e-mail)
Görev Dağılımı: Ekibinizde olan çalışanların neyi, ne zaman ve nasıl yapması gerektiğine dair kesin çizgiler ile belirlemek.
İlerlememiz Gereken Yol Haritası?
1.Adım
Dijital Pazarlama konusunda hedef kitlenizi belirleyin ve kitleye göre pazarlama strateji yürütün. Hitap edilen demografiyi ölçün(Yaş, cinsiyet, konum), Kitlenin ilgi alanları, tutumları, görüşleri ve özel nitelikleri.
2.Adım
Dijital pazarlamanız ile hedef kitlenize ulaşmak için en iyi yerleri düşünün. Sosyal medyada hangi sitede aktifler? kitlenin ziyaret edebileceği siteler, bloglar var mı? hangi anahtarı kelimeler ile arama yapıyorlar?
(Satışları arttırmak markaların açık hedefidir.)
3.Adım
Eylem adımına geldiğimizde ise hedefleri nasıl eyleme dönüştüreceğiniz konusunda beyin fırtınası yapmak kalıyor. Yani hedeflerinizi gerçeğe dönüştürmek için hangi dijital pazarlama eylemlerini yapmanız gerekir.
Dikkat edilmesi gereken bir nokta, eylemlemleriniz haritalandığında pazarlama kanallarınıza odaklanın ve bunların tümüyle güncellendiğinden emin olun.
Web sitenizle başlayın. Ziyaretçileriniz sitenize geldiklerinde amacı olan şeyi kolayca yapmasını sağlayın. Kullanıcı analizleri, kullanıcıların sitenizle nasıl etkileşimde bulunduğunu ve değişmesi gereken şeyleri tanımlamanıza yardımcı olabilir.
Web sitenizin cep telefonlarında iyi görünmesi önemlidir. Sitenizin hızlı olup olmadığını görmek için Google’ın Mobil Uyumluluk Testi gibi bir araç kullanabilirsiniz.
Ayrıca web sitenizi arama motoru optimizasyonu (SEO) için de ayarlamanız gerekir. Google Analytics gibi web analizi programları, hangi anahtar kelimelerin şu anda kitlenizi sitenize yönlendirdiğini size söyleyebilir.
Bu anahtar kelimeleri öğrendikten sonra, kitlenizin en çok aradığı terimleri öne çıkarmak için sayfa başlıklarınızı ve içeriğinizi ayarlayın. Bu, organik arama sonuçlarınızı Google ve Bing gibi sitelerde iyileştirecektir.
Bütçeniz varsa, daha fazla site ziyaretçisini çekmeye yardımcı olacak arama reklamlarını yayınlamak için aynı anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz. Google AdWords gibi bir hizmet, bir bütçe belirlemenize ve arama ağı reklamlarının sizin için uygun olup olmadığını anlamanıza yardımcı olabilir.
Sosyal medya sayesinde kitleniz ile daha fazla etkileşim kurabileceğinizi unutmayın!
- -Sosyal medya hesaplarınızı yürütmekte kimin sorumlu olduğunu ve kullanmak istediğiniz üslubun ve tonun ne olduğunu kararlaştırın. Ardından yayın oluşturun, sohbet oluşturun ve kitlenizin yorumlarını ve sorularını yanıtlayın.
- -Sosyal medya reklamları ve tanıtılan yayınlarınız işletmeniz için faydalı olabilir. Çoğu sosyal ağ, istediğiniz gösterimlerin hacmi için ne kadar ödemeniz gerektiğini gösteren reklam hesaplayıcıları sağlar.
- -Sosyal medya reklamlarını yayınlamadan önce, yalnızca reklamınızın ne söyleyeceğini, kimlerin hedefleyeceğinizi, kullanıcıların hangi eylemleri gerçekleştirmesini istediğinizi, reklamlarınızın güncellenip güncellenmeyeceğini ve sonuçlarınızı nasıl ölçeceğinizi anladığınızdan emin olun. .
İçeriğiniz ve e-mail marketing iş hedeflerinize ulaşmanız için en önemli iki kanaldır.
-Hedef kitlenizi eğlendirecek veya bilgilendirecek içerikler (blog yayınları gibi) fikirler işe yarayabilir.
-Website/Sosyal Medya içeriğinizin nasıl oluşturulacağı hakkında bir plan yapın (bunu kim oluşturacak, ne oluşturacak, ne zaman olacak?). Sonra nereye gönderileceğini öğrenin.
-İçeriği tanıtmanın ve diğer iş hedeflerine yönelik çalışmanın bir yolu e-posta pazarlamasıdır. Blog gönderilerinize bağlantı verebilir, bülten gönderebilir veya bir satış veya özel teklif hakkında bilgi yayınlayabilirsiniz.
E-postalar her zaman yararlı, zamanında ve / veya ilginç olmalı ve düzenli bir hızda gönderilmelidir. Özel fırsatlar ve bilgi sunarak e-posta listeniz için kayıt tutmaları için diğer pazarlama kanallarınızı kullanın.
ÖNEMLİ!
Pazarlama kanallarınızın tümü bağlantılıdır. Bu nedenle, bunları güncellemek ve optimize etmek için çalışırken kitlenizin birinden diğerine (örneğin sosyal medya sayfanızdan web sitenize) nasıl geçtiğini düşünün. Pazarlama kanallarınız ne kadar çok birlikte çalışırsa o kadar iyidir.
Eğer bir ajansla çalışıyorsanız, onlara marka kimliğiniz ve hedefleriniz hakkında bilgi vermeli ve programınızı ve işinizi büyütmek için almak istediğiniz işlemleri belirlemek için onlarla birlikte çalışmalısınız.
LETS DO İT!
Harekete Geçme Zamanı!
Artık bir dijital pazarlama planının nasıl bir araya geldiğini bildiğinize göre, hedeflerinizden biri hakkında bir örnek ifade oluşturarak ve nasıl başarabileceğinizi biliyorsunuz.
Orjianal sitesinden okumak isteyenler için: dijital pazarlama
(Forumda konu açmak ve estetik görünüm kazandırmak çok zor bunun için şimdiden özür dilerim. Lütfen yazıyı acımasızca eleştirin.)