OytunTekesin adlı üyeden alıntı

Arama motorları nezninde ilk sırada çıkmak için tonla para ödüyor ama nafile.

Keywordlerde ilk sırada çıkmak biraz tarihe karışmakta olan bir çalışma türüne girmiştir artık. Eskiden URL'e yüklenerek çalışma yapılırken edinilen tecrübe ve deneyimlerle profesyoneller artık Domain'e yüklenerek o domaine ait url adreslerinin doğuşta güçlü gelmesini sağlama amacına yönelmektedir.

Öncelikle emek verilen bu yazı için şahsi olarak teşekkür ederim. Ancak birkaç noktaya değinmek isterim.


Özellikle SEO'da ürün veya hizmetin Global SEO'mu Yerel SEO'mu olduğu çok önem taşıyor. Mesela siz bir pantolon satıyorsanız buna Global çalışma yapabilirsiniz (özellikle toptancı için geçerli). Ancak bir berber, market vb. dışarıya çok açılmaya müsait olmayan işletmeler için doğru aracı bulmakta çok önemli.

Söz konusu işletmemiz bir berber varsayalım ki Ankara'da olsun. İstanbul'dan kaç kişi traş olmaya veya berberin sağladığı hizmetler için Ankara'ya gider eğer ünlülerin A'dan Z'ye hizmetlerini aldığı bir milyarlık berberden bahsetmiyorsak neredeyse hiçkimse.

Ankara'da bulunan bu berberimiz için bir web sitesi açıp Adwords, SEO vb çalışmalardan ötürü yerel işletmeler için mükemmel hizmetler sunan Google Business hesabı önerilmelidir.

İstanbul'dan birisi berber yazdığında Google konumu gözeterek öncelikle çevresinde bulunan berberleri haritada gösterir ki kullanıcıların ilk göz önüne gelen kısım burasıdır. Ankara için Google İşletme hesabı açtı diyelim bu tür hesapları açtım tamam mantığı ile hiçbir yere getiremezsiniz hele ki diğer berber arkadaşlarınızdan alacağınız yorumla hiç hiçbir yere getiremezsiniz. (Ciddi bir şikayet ve değerlendirmede işletmenizi bir daha Google'da zor bulursunuz)

Berberimize bir işletme hesabı açtıktan sonra dükkana gelen müşterilerden değerlendirmede bulunmalarını isteyebilir ve hesabı takip ettirerek yapacağınız kampanyalardan haberdar edebileceğiniz sunmanız bir berber için dijital ortamda çok iyi bir adımdır.

Web site kısmına gelince herşeyden önce kitle araç şu bu herşeyden önce hedeflerinizi belirlerken çok dikkatli olmalısınız. Berber kelimesinde ilk sırada TR'de çıkayım. Hadi çıktın diyelim Malatya'dan Samsun'dan kaç kişi sana gelecek para döktüğüne değecek mi? Bence hayır.

Burada ise bulunduğu bölgeden başlayarak mahalle dahil olabilir maximum şehir geneline kadar;

Mamak Berber
Mamak Berber Dükkanları
Berber (Ankara)
Berber Dükkanları (Ankara)

hedeflerinizi belirleyerek site üzerinde çalışmaya başlayabilirsiniz. Site üzerinde ise kullanıcılarınızın siz de arayacakları unsurları bilerek hareket etmeniz en iyi UX çalışması olacaktır.

Örneğin;

Fiyatlar
Hizmetler
Satılan Ürünler
Çalışma Saatleri
Randevu gibi birçok şey ile kullanıcılarınıza güzel bir hizmet sunan web sitesi hazırlanabilir.

Dijital Pazarlama da özellikle müşterilerinizin kapasitelerini anlayarak çözüm sunmanız müşterinin dökeceği paradan sizin sarf edeceğiniz efor ve dönüşüm oranına kadar etkileyecektir. Berber'de çıkıp geri dönüş olmayan bir site yerine Mamak berberde günde 20 tekil gelsin 5'i sizi arasın.

İyi forumlar


Yazdıklarınız için teşekkür ederim. Yazımda bulunan iş sektörünü neden konu aldım? Aslında berber için dijital pazarlama pek önemli ve gerekli değilmiş gibi gözükebilir. Lakin En az bir Steak House kadar prestij yakalama potansiyeli olduğunu göstermek amacıyla örneklendirdim. Yazdıklarınız daha açıklayıcı oldu sanki :)