Türkiye internet pazarında sessiz ve derinden büyümeye devam eden şirketlerden biri iş ağ LinkedIn. Henüz pazarda Facebook ya da Twitter kadar penetrasyonu olmasa da, sadece iş dünyasının ilgisini çeken bir servis olarak her geçen gün veritabanını güçlendiriyor diyebilirim.Açıkcası özellikle son dönemlerde LinkedIn’de bulamadığımız profesyonel kontak yok denecek kadar az. Hesabı yoktur diye düşündüğümüz kişiler bile en azından yeni üye olmuş durumdalar.

Kısa süre önce kendi içindeki reklam ağını da hayata geçiren LinkedIn, Türkiye’yi de kapsayacak şekilde hedefleme yapmaya da olanak tanıyor. Ancak henüz şöyle bir sorun var ki, Türkçe reklam metni girmeniz malesef şimdilik mümkün değil. Bu sorun da ortadan kalktıktan sonra LinkedIn’in çeşitli reklam ve pazarlama kampanyaları bazında farklı bir alternatif olabileceğini düşünüyorum. Özellikle insan kaynakları, eğitim, organizasyon gibi alanlarda LinkedIn reklamlarının etkili olduğunu şahsen biliyorum.

Durum böyle olunca da merak edildiğini düşündüğümüz bir araştırma yapıp sizlerle LinkedIn’in Avrupa genelindeki üye sayılarını paylaşmaya karar verdik.

Yapmış olduğumuz araştırmaya göre Türkiye henüz LinkedIn’de Facebook’ta olduğu gibi çekici bir pozisyonda değil. Ama Türkiye pazarının dinamikleri göz önüne alınacak olursa, sadece iş dünyasına özel olan bu sosyal ağda değerli sayıda Türk kullanıcı bulunuyor diyebiliriz.

Yapmış olduğumuz araştırma LinkedIn’in reklam ağına bağlı resmi verileri üzerinden derlenmiştir ve buna göre Türkiye’den LinkedIn’de kayıtlı 530.426 kişi bulunmaktadır. Bu kullanıcı sayısı ile Türkiye LinkedIn’in Avrupa’daki en yoğun popülasyona sahip 11. ülkesi konumunda.
Listenin en başında 6.259.788 ile İngiltere yer alıyor ve onu büyük bir farkla 2.628.434 ile Hollanda takip ediyor. Fransa’da 2.371.492, İtalya’da 1.790.248 ve İspanya’da ise 1.738.794 LinkedIn kullanıcısı bulunuyor.

Cember.net’i satın alarak Türkiye pazarına giren, ancak daha sonra ofisini kapatarak Almanya’ya kesin dönüş yapan XING‘in anavatanında ise LinkedIn üyesi 1.140.530 kişi var. Belçika’da 837.816, İsveç’te 698.982, Danimarka’da 683.779, sıralamada Türkiye’nin hemen üzerinde yer alan Portekiz’de ise 560.273 LinkedIn kullanıcısı bulunuyor.
Listenin tamamını aşağıdaki grafikten inceleyebilirsiniz. Ayrıca üzerine tıklarsanız grafiğin büyük versiyonuna da ulaşabilirsiniz.



Hergün popülaritesi artan ve sahip olduğu nitelikli kitlesi ile ilerleyen dönemlerde reklam ağının da değerini artıracağını düşündüğüm LinkedIn’in Türkiye pazarında adını biraz daha fazla duymamız muhtemeldir.

Yukarıda paylaşmış olduğumuz verileri göz önüne alacak olursanız, Facebook reklamlarında önemli bir pay sahibi olan Türkiye’nin yakında LinkedIn’in de radarına gireceğini düşünüyorum.

Tüm verilerin ve stratejik fikirlerin dışında benim merak ettiğim ise LinkedIn’deki Türk üye sayısı olan 530.426′nın tahminlerinize uyup uymadığı. Bu sayı tahminlerinizin üzerinde mi oldu yoksa altında mı kaldı?

Kaynak: Webrazzi