Being adlı üyeden alıntı

Açılın ben bilgiliyim :D dragonwx öncelikle şimdiden hayırlı olsun ben 2 sene aktif araç olarak yaz/kış uzun yol/kısa yol motosiklet kullanıp 45.000 KM yaptım. Çok şükür hiç kazam olmadı ve 3. kere güvenli sürüş eğitimi alıp hep tam ekipmanla yola çıktım.

Baştan söyleyeyim, Mondial'miş zartmış zurtmuştan uzak dur. Motosiklet piyasasında gerçekten canını emanet edebileceğin sayılı marka vardır. Şuan senin bütçeni göz önüne alırsak en iyi seçenek; Yamaha YBR 125 (ESD olanından) veya Honda CBF 150 (tercihen CBF öneririm.) olacaktır. Peki neden Bajaj değil TVS değil de bu iki model üzerine yoğunlaşmalısın?

1- TVS Apache acayip titiriyor. Kullanmayan uzun yol gitmeyen adam anlayamaz. 150 KM CBF 150 ile gittiğim yolu TVS ile gittiğimde motordan indim hala motorda modundaydım. Her yerim karıncalanmıştı. Onun haricinde parçaları elbette Honda alternatifine göre tuzludur. Servisi konusunda bir şey diyemeyeceğim çünkü bende resmi servis fobisi var. Ya kendim yapar yada özel serviste yaptırırım. Selesi de benim bindiğim motorlara göre baya rahatsızdı veya bana öyle geldi.

2- Bajaj Pulsar; İlk gözüme batan yeri aynaları olmuştu. Hiç rahat değildi ve arkam sağım solum yerine sürekli kendimi görüyordum. Orijinal lastikleri rezaletti nylon markaydı sanki onun için tutuş ve fren hakkında bir şey demem güç. Titreşimi TVS kadar hissetmedim ama yine de hafif olduğunu Honda'yı aratmayacağını söyleyebilirim. Lakin Bajaj hem bütçeni aşar hem parçada üzer hemde servis sorunu olduğunu arkadaşımdan biliyorum. Sıfır aldığı motor 500 km sonra arıza vermiş komple motor yapılmıştı. Belki şanstır belki değildir bilemeyeceğim. Adamın motor olana kadar göbeği çatlamış ilgisiz servis yüzünden motorundan soğumuştu.

3- Mondial vb. ekstrem şekilli ve ucuz modeller; Arkana bakmadan kaçıp gitmen gereken motosiklet sınıfıdır. Bu motosikletlerin sadece şekli vardır lakin bundan başka hiçbir şey bekleyemezsin. Konfor sıfır, teknoloji sıfır ve bolca masraf kendilerinin göbek adıdır.


Yeni motor mu eski motor mu?
Şahsen ben refektiye edilmiş motordan korkmam lakin anladığım için korkmam. Refektiye yapılan motosiklet aslında avantajtır, bir yerde şöyle düşün; yeni motor yapılmışsa YBR / CBF 150 ortalama 40.000 daha gözü kapalı götürür. Lakin nasıl yapılmıştır, nasıl edilmiştir mevzuları elbette önem arz ediyor.

Şahsi önerim; Günümüz şartlarında bütçen ne yazık ki yetersiz. Bugüne kadar motor üstünde kaç kere tehlikeye veya ölüm riskine girdiysem altımda hep 150 CC motosikletler vardı. 250 ve 600'ü dengeli kullanan kendini sapıtmayan biri için çok daha güvenlidir. Dengesiz görünce gaz açar kaçarsın. Şu aşamada bunu sana söylemek zor ve hissiyatını tahmin edebiliyorum lakin bence 8-9 bine çık veya ailene kredi çektir sonra da git kütür kütür bir CBR 250R al. Yıllarca doya doya tepe tepe hem şehiriçi hemde dışında bin, hayatını riske atma.

İlla alacağım şimdi istiyorum ve hayatım çokta kıymetli değil, kamyonun tırın, şahinin serçenin arasında magandalarla dolaşa dolaşa giderim diyorsan CBF 150 ve YBR 125 ESD al.


cthax adlı üyeden alıntı

Hocam durum yaklaşık 3 sene kuryelik yaptım ve altımızda hep ya Honda 125 CGL, ya Honda Titan ya da Yamaha 125 YBR olurdu.
Hangisi dersen tabi ki Yamahaa YBR fakat burda da ayrı parantez açılmalı zira şuanda ybr 125 ESD diye satılan aslında 2009 ybr ler kadar sağlam değil çünkü onlar harbi japondu . Şimdiki YBR ise (Yanlış bilmiyorsan çinde montaj oluyor) Tabi ki yamah kalitesi tartılışlmaz yine alınır.

Eğer YBR ni üzmez isen 70000 - 80000 rahat götürür lastiği değiştirsin kafan rahat olur.
CBF 150 Aktif Kullanmadım tipine oldum olası uyuzum (zevk meselesi) fakat Kendim bile 1-2 aya ya ybr 125 alaağım ya da honda cbf 125. Bu Arada elimin altında Yamaha YZF R125 var fakat 100 Km yolda 5 dakikalığına da olsa duruyorum.

Zamanında Yamaha R6'ım vardı tabi şehir dışıda içide Aslında Super spor klasmanı için uygun değil bu yüzden Yamaha YZF R125'e ışığı yakmıştım.Fakat şimdi Artçı sıkıntısı yaşadığım için (tecrübeliler tabiki depoya, tecrübesizler ise bana yapışıyor) bende istiyorum alayım ya ybr ya da cbf bir çanta takayım ne artıçıyı düşüneyim ne benzini ne de servis vs sıkıntısını


Being Hocamızda CBR 250 Tavsiye etmiş fakat (yine bence zevk meselesi) YZF R125'in yanında bile daha cılız kalıyor.

Pulsar vs şekilli evet fakat ortada bir parça geyiğidir aldı başını gidiyor yok parça sıkıntısı var / yok stoklar doldu sıkıntı yok.

Sana Şöyle söyleyeyim Honda CBF de Alsan Yamaha YBR'de Alsan öyle bir düşünce aklının ucunda bile olmak zorunda değil Çünkü, adamlar hakikatten takoz gibi motor yapmışlar bin Edirneden Ardahana Sinoptan Hataya Gez Dur Çünkü Bütçeni artırıp 8000-9000 liraya alacağın motorunda yapacağı en fazla 160-170 olacak ki; bu hızlara o motorlarla çıkmanı zaten önermem.

Şimdi Sana 2 aydır kendi içimde cebelleştiğim şeyi söyleyeceğim yahu R125 tamam şekli var ama 134 yapıyor (kesici devreye giriyor)
Ben en iyisi herşeyden keyfimide alayım. Al diyorum Cüneyt Bir YBR ya da CBF 150 Bitir bu işi :)

uzun Lafın kısası diğer markalara bakma bile ya Yamaha ya da Honda al çık işin içinden

Münferit Not: Konu ile alakasız fakat Gönlüm bu aralar Honda VFR' a da kaymıyor değil :)


Öncelikle hepinizin değerli görüşleri için çok çok teşekkür ederim. Öncelikle ben Ankara da ikamet etmekteyim Allah ın izniylede burada kalmayı düşünmekteyim. Bulunduğum semt ise yaş ortalaması biraz yüksek yani genellikle emekli insanların şehrin gürültüsünden kaçtığı sessiz sakin bir yer yani apaçi olarak tabir edilen kişilerden burada yok o yüzden o konuda bir sorun olacağını düşünmüyorum. Ancak şöyle birşey var siyaset yapmak amacım değil ama bulunduğum bölgedeki asfalt perişan yani görüyorum büyük çukurlar var asfalt ayna gibi parlıyor. Kaygan yani yol anlayacağınız. Tekeri yere sağlam basan bir motor olmalı ayrıca az yaksın 80-90 la gitmeme olanak sağlasın yeterli benim için. Görüntüsüde göze hoş gelsin yeterli mesela ybr 250 gerçekten hoşuma gidiyor. O şekilde biraz postmodern ama sorun çıkarmayacak motor aramaktayım. Cg tarzı falan istemiyorum ancak. Umarım anlatabilmişimdir tekrardan teşekkür ederim güzel yorumlarınız için. :))