1. viteste 300 bin km yapmış araba mi yoksa 5. viteste 300 bin km yapmış araba mı olduğunun büyük önem arz ettiğini düşündüğüm arabalardır.
örnek vermek gerekirse;
istnabul trafiğinde sabah ve akşam işe gidip gelirken kullanılan ve yoğun trafikle haşır neşir olan bir araç ortalama olarak 2. viteste gidiyordur. 4 ve 5. vitesleri çok nadir görür bu tip araçlar.
şimdi hesap yapalım.
2. viteste saate 20-30 kilometre hızla giden bir araç* ortalama 2000 devir/dakika yaptığını varsayarsak bir saatte 30 km lik mesafe gittiğine göre ve dakikada 2000 devir yapıyorsa saatte* (60*2000=120.000 devir) yapmış olur.
şimdi 30 kmde 120 bin devir yapan şehir içi aracı 300 bin km'de (10.000*120.000=1.200.00.00=1 milyar 200 bin devir)
şimdi bunu şehir dışında yoğun kullanılan ya da istanbul gibi yoğun trafik olmayan şehirlerde çoğunlukla 4 veya 5. viteste giden bir araçla hesabımızı tekrar yaparsak
4. viteste ortalama 70-80 km gidiyorsa ve buna göre saatte 70 km ye göre hasaplayacak olursak.
70 kmde (60*2000=120.000 devir) ve 300 bin kmde (4,286*120bin=514.320.000=514milyon 320bin devir) *
şimdi karşılaştırmamızı yapalım.
300 bin km yol yapmış bir araç bunu
şehir içinde yapmışsa: 1.2 milyar devir ile
şehir dışında yapmışsa: 514 milyon devir ile yapmış oluyor.
buradan hareketle rahatlıkla diyebiliriz ki,
şehir içi 300 bin yapan bir araç ile şehir dışında 600 bin yapmış bir araç hemen hemen aynı motor aşınmasına sahip olacaktır.
hatta şehir dışında gitmiş olan aracın eğer yüksek devir ve hararette uzun süre kullanılmadıysa motor aşınması daha bile az olabilir.
sonuç: kilometre hiç bir şey ifade etmez. aracın genel haline bakın, yaşlılık belirtileri * * ve buna göre karar verin.
300 bin altı araç alayım derken şehir içinde 280 bin yapmış aracı alıp şehir dışında 350 bin yapmış aracı kaçırmayın.