Hayatta bir araya geldiğinde büyük farklılıklar yaratan çeşitli ikililer görmüş olabilirsiniz. Ancak pazarlamacılar için hepsinden farklı ve özel bir ikili bulunmaktadır: içerik ve pazarlama.
İşletmeden işletmeye pazarlama ile uğraşan profesyonellerin %91’i stratejileri kapsamında içerik pazarlamayı kullanmaktadır. Durum böyle olsa bile oluşturdukları tüm içeriklerin mükemmel, kapsamlı veya değerli olduğunu söylemek mümkün değildir.
İyi bir içerik oluşturucusu olmak için neler yapmanız gerektiğini merak ediyorsanız bu yazı tam size göre. Bu yazıyı okuduktan sonra kendi sektörünüzde fikir üreten ve tavsiyeler veren biri olmak için neler yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.
1. Her Gün Sektörünüzle İlgili Haberleri Okumalısınız.
Hedeflediğiniz kitleye gerçekten hitap eden harika içerik oluşturmak için sektörünüzde neler olup bittiğini bilmeniz gerekmektedir. En iyi içerik oluşturucuları daima araştırmaktadırlar. Çalışmalarını sadece okuma ile sonlandırmış olmazlar. Çünkü sektörleriyle ilgili haberleri ve trendleri araştırırlar. Bu sayede neler olup bittiğini bağlamsal olarak anlamakta ve yaşananların hedef kitle üzerindeki etkilerini kavramakta zorluk çekmezler.
Okuduklarınızdan anladıklarınızı bir araya getirebilme alışkanlığı edinmelisiniz. Sektörünüzle ilgili haberleri içeren blogları takip etmelisiniz. Aynı zamanda meslektaşlarınıza bugün neler okuduklarını sorup onları takip etmeye çalışmalısınız. Satın alım gerçekleştirecek olan kişilerin nerelerde vakit geçirdiklerini keşfetmeli ve eğer varsa favori adreslerinizi takip listenize eklemelisiniz.
2. Düzenli Olarak İçerik Üretmelisiniz.
Düzenli olarak içerik üretmezseniz gelişemezsiniz. Başarılı içerik oluşturucuları bir şeyler yazabilmek için aslında düzenli olarak yazma alışkanlığına sahip olmaktadırlar. Bunu yaparak sürekli yeni fikirler üzerinde çalışma fırsatı elde etmektedirler. Başarılı içerik oluşturucuları her zaman yazdıklarından yeni fikir elde edememekte ancak ilham verici bir şeylerin yazılardan gelebileceğini bilmektedirler.
Her gün bir şeyler yazarak yazma alışkanlığı edinmelisiniz. Her gün sektörle ilgili bir konuda 1.500 kelimelik bir yazı yazmanıza gerek yoktur. Bazı düşüncelerinizi ve fikirlerinizi not almak için 15 dakikanızı ayırmanız yeterli olacaktır. Zihniniz ne zaman rahatsa o zaman yazmaya başlamalısınız. Araştırdığınız son şeylerden anladığınız ve anlamadığınız şeyleri yazarak ilk adımı atabilirsiniz.
3. Sektörünüzdeki Kitleyi Çalışmalısınız.
Bir şeyler oluşturan bir profesyonel olmanın en zor yanlarından birisi hedef kitlenin insafına kalmış olmanızdır. Ne kadar yaratıcı olursanız olun hedef kitlenize hitap edemediğiniz sürece başarılı olma şansınız olmayacaktır.
Hedef kitleniz sizin için çok değerlidir. Onlar olmadığı zaman başarıya ulaşma şansınız olmayacaktır. Bu nedenle onların ilgi alanlarını bulmalı ve onlar için bir şeyler yazmaya çalışmalısınız.
Başarılı içerik oluşturucularının tamamı hedef kitlelerini tanımaktadırlar. Kendi okurlarınızı ve hedef kitlenizi incelemelisiniz. Onların sizden beklentilerini anlamalısınız. Onların problemlerine çözüm bulmalısınız. Özellikle şu özellikleri düşünerek içerik oluşturmalısınız:
Yaş
Cinsiyet
Konum
Aile Boyutu
İş Unvanı
Maaş
4. Kendi Stilinizi Bulmalısınız.
Sektörünüzde tek içerik oluşturan kişi siz olmayacaksınız. Sektörünüzde her zaman sizden daha iyi ve daha kötü içerik oluşturan birileri olacaktır. Alanınızdaki diğer içerik oluşturucularının arasından öne çıkmak için neler yapabileceğinizi düşünmelisiniz. İçerikleri çeşitlendirmek, içerikleri farklı kanallarda tanıtmak ve zaman içerisinde doğal deneyim ve güven kazanmak bunlardan biri olabilecektir.
Sektörünüzdeki diğer içerik oluşturucularının sizinle aynı taktikleri uygulayabileceğini bilmelisiniz. Bu nedenle içerik oluştururken kendi stilinizi bulmanız gerekmektedir.
Okuyucular bilgi için oluşturduğunuz içeriğe girmektedirler. Ancak sitenizi tekrar ziyaret etmek istediğinizde sizin özgün stiliniz için geri gelmektedirler. Her ne konuda içerik oluşturursanız oluşturun sadece bilinenleri değil aynı zamanda bilinmeyenleri anlatmaya çalışmalısınız. Sektörünüzdeki konularla ilgili benzersiz bir bakış açısına sahip olmalısınız.
İçerik oluştururken size sunulmuş olan kurallar ile stilinizi bir araya getirmeniz gerekmektedir. Uzun vadede çok daha değerli bir içerik oluşturucusu olmak istiyorsanız gitmeniz gerek yol bu şekildedir.
5. Diğerlerinin İçeriklerini Düzeltmelisin.
Bugünlerde içerik düzeltme konusunda pek sıkıntı bulunmadığını söylemek çok daha doğru olacaktır. İnternet ortamında herkes başkasının içeriğini almakta ve onu başkalarıyla paylaşmaktadır. Ancak başarılı içerik oluşturucuları için bu yeterli değildir. Artık paylaştığınız içerikle etkileşimde bulunmak zorundasınız.
Bir içeriğe değerli düzeyde katkı yapabilecekseniz diğerlerine ekleme yapmayı düşünebilirsiniz. Artık sektör haberler için düzenli taramalar yapabildiğinize göre sektörünüz ile ilgili çok daha bilgili olabileceksiniz. Kendinize güvenerek başkalarının içeriklerini paylaşmalı ve aynı zamanda onlara çeşitli eklemeler yapmayı düşünmelisiniz.
6. Anahtar Performans Göstergelerini Anlamalısınız.
İnternet çok büyük bir yerdir. Oluşturduğunuz içerikler sadece hedef kitleniz tarafından keşfedilmesi söz konusu değildir. Profesyonellerin en çok zorlandıkları alan ise keşfedilen içerikler ile işletme performansı arasında bağ kurma sıkıntısı yaşamalarıdır.
Sadece içerik yayınlayarak hak ettiğiniz trafiği kazanamazsınız. Oluşturduğunuz içeriklerin keşfedilmesi için önce bir anahtar performans göstergesine odaklanmanız ve içerikleri bunun için optimize etmeniz gerekmektedir. Bir anahtar performans göstergesi beklentileriniz ile içerik arasındaki etkileşimi anlatmaktadır. Bu göstergelerin içerisinde genelde şu nitelikler yer almaktadır:
Sosyal medya trafiği, bir sosyal medya yayınından oluşturduğunuz içeriğe gelen ziyaretçi sayısı.
Doğrudan trafik, sitenizin URL’sini doğrudan tarayıcının adres çubuğuna girerek içeriğe gelen ziyaretçi sayısı.
Organik trafik, bir arama motoru sonuç sayfasından oluşturduğunuz içeriğe gelen ziyaretçi sayısı.
Talepler, sitenizi ziyaret eden ve kendilerine sunduğunuz bir kaynak karşılığında iletişim bilgilerini gönderen kişi sayısı.
Eğer organik trafiğe odaklanmayı tercih ederseniz Google’ın içerikleri sıralamak için kullanmış olduğu algoritmaları incelemeniz gerekmektedir. Daha sonra oluşturduğunuz içerikleri organik trafik anahtar performans göstergesi kapsamında iyi performans gösterecek şekilde optimize etmelisiniz. Bir içerik oluşturucusu olarak anahtar performans göstergeleri konusunda ne kadar bilgi sahibiyseniz o kadar başarılı bir pazarlamacı olursunuz.
7. Her Fırsatta Başkalarıyla Bağlantı Kurmalısınız.
Başarılı içerik oluşturucuları başarılarının yalnızca tutkularından değil aynı zamanda onlara bir şeyler öğreten, onlara ilham veren ve onları farklı şekilde düşünmeye itenlerden kaynaklandığını bilmektedirler.
Bu yolu takip etmeniz durumunda içerik oluşturucusu konumundan başarılı içerik oluşturucusu konumuna yükselebilirsiniz. Her zaman daha fazla şey öğrenebileceğinizi kabul etmelisiniz. Yeni düşünme yolları ve fırsatları elde etmelisiniz. Başkalarıyla bağlantıya geçmek sizi bunu yapmaya zorlayacaktır. Başkalarının fikirlerini dinlemeli ve kendi düşüncelerinizle birlikte bu fikirleri değerlendirmelisiniz.
Yapmanız gereken sayısız fırsatı değerlendirerek başkalarıyla bağlantı kurmaktır. Sosyal medya bunun için vardır. Sektördeki öncülerin kim olduğunu görmek ve bunları takip etmek için sosyal medyada biraz vakit geçirmelisiniz.
Bunu yaptıktan sonra bağlantı kurma işini kolaylaştırmış olursunuz. Dış dönük birisi değilseniz ağ oluşturma fikri sizi biraz bunaltacaktır. İşinizi kolaylaştırmak adına önce kendi çevrenizdeki insanlarla sektörle alakalı bir şekilde bağlantı kurmaya çalışmalısınız.
8. Sadece Yorum Yapmamalı, Aynı Zamanda Çözüm Sunmalısınız.
Bir içerik oluşturucusu olmaya çalıştığınızda sektörünüzün aradığı bilgilere zaten sahip olan birisi olabilirsiniz. Başarılı içerik oluşturucuları için uzmanlık her şey değildir.
Başarılı içerik oluşturucuları hedef kitlenin içerikleri hatırlamasını istemektedir. Bildiğiniz şeyleri tekrar etmemelisiniz. Onların neden önemli olduğunu ve onların neler katacağını açıklamaya çalışmalısınız. Oluşturduğunuz içeriği tüketen insanlar yalnızca bilginizden yararlanmak istememektedirler. Onlar aynı zamanda özel ihtiyaçlarını karşılamak için size başvurmaktadırlar. Onların ihtiyaçlarını karşılamak ve onların problemlerine çözüm bulabilmek sizin işinizdir.
9. Her Şeyi Sorgulamalısınız.
Başarılı içerik oluşturucuları doğaları gereği meraklı olmaktadırlar. Sahip oldukları iç bilgiyi en iyi şekilde kullanmaktadırlar. Ancak aynı zamanda dış bilgiyi bulma konusunda meraklıdırlar. Harika bir içerik oluşturmak doğal meraktan gelen görüşlerle doğrudan bağlantılıdır.
Her zaman sorgulayıcı olmalısınız. Başlangıçta bir içerik parçası için gelen karşıt görüşü kabullenmek zor olabilecektir. Ancak neden böyle düşünüldüğünü ve sektörde bu bakış açısını tetikleyen neler olduğunu sorgulamaya başlamalısınız. Böylece içerikler hakkında daha eleştirel düşünmeye başlayabilirsiniz.
İçerik oluşturucularının üzerinde çok baskı olduğu doğrudur. Çünkü pazarlama stratejisi için gerekli olan içeriği oluşturmak oldukça zordur. Başarılı bir içerik oluşturucusu olmak için alışkanlıklarınızın buna uygun olması gerekmektedir. Ancak bu sayede hedef kitleniz için değerli içerikler oluşturmayı başarabilirsiniz.