Bill Gates tarafından 21 yıl önce söylendikten sonra günümüzde hala aynı etkiyle yer edinmiş ve sloganlaşmış bir söz; “İçerik kraldır.” Bu söz ne kadar doğru ve hayatımızda ne derece önemli? Bill Gates’in 1996 yılında ortaya attığı bu iddiası günümüzde hala geçerli mi? Başka bir deyişle; içerik gerçekten kral mıdır?
İnternetin her alanla yaygınlaşmasıyla birlikte her türlü konunun ve içeriğin dijital platformlarda yer almasının içeriğin önemini artırdığı su götürmez bir gerçek. Sayıları giderek arttıkça içerik, gerek kalitesi gerekse konusu açısından dikkatle ele alınmaya başlandı. Sosyal medyanın en dikkat çekici unsuru ve okuyucuya hitap etme açısından sosyal medyanın en önemli etkeni olarak görülen içerik, günümüzde pazarlama sektöründe de önem kazanmaya başladı. Kaliteli ve iyi tasarlanmış içerikler aracılığıyla markaların bilinirliği artmaya başladı. Dahası markaların dijital platformlarda yer alması, marka değerini artırmak için kaçınılmaz bir strateji haline geldi. Dijital pazarlamanın ivme kazanmasıyla birlikte gittikçe ön plana çıkan içerik, reklam ve reklama bağlı satış oranlarını artırmada da önemli rol oynamaktadır.
Bill Gates’in ünlü sözünü düşünecek olursak, özgün ve etkili bir şekilde yazılmış içeriklerin sosyal medyaya hükmedebileceğini ve bu sayede geniş bir okuyucu ve potansiyel müşteri kitlesine ulaşabileceğini söyleyebiliriz. Bir başka söylemle; beraberinde getirdiği müşteri tabanı ve pazarlama karını düşünecek olursak içeriğin sosyal medyanın ve dijital platformların kralı olduğunu iddia etmekte haksız sayılmayız. Fakat içeriğin kalitesinin azalması, konularının sürekli tekrara düşmesi ve güncel olmamasıyla birlikte okuyucuya hitap edememesi şüphesiz içeriğin bu tahtını sarsacaktır.