Alanında gerçekleştirdiği başarılarla adeta kendi tahtını kendi oluşturan Football Manager, artık futbol camiası tarafından da takip edilmeye başlandı.
Geçtiğimiz günlerde İngiltere Premier Ligi takımlarından olan Everton, transfer dönemlerinde alacağı oyuncuları araştırmak, önceden bilgi sahibi olmak için Football Manager oyunun veri tabanını kullanacağını duyurmuştu. Bu haberin yapılmasından sonra pek çok insan bunun bir viral reklam olabileceğini düşündü.
Ünlü istatistik şirketi Prozone Sports, oyun serisinin yapımcısı olan Sports Interactive ile bir anlaşma imzaladı. İmzalanan bu anlaşma ile işin viral reklamdan ibaret olmadığı kanıtlanmış oldu. Bu anlaşma sonucunda, şirket Football Manager’ın veri tabanına ulaşma hakkını elde etmiş oldu. Bu sonuç ise bütün takımların bu geniş veri tabanından faydalanabileceklerini ortaya koymuş oldu.
Veri tabanının gönüllü araştırmacılar tarafından oluşturulduğunu göz önünde bulundurursak; Sports Interactive firmasının bu bilgileri satması ne kadar etik olur, o da sizin takdirinize kalmış.
KAYNAK