Google Panda: Bilmeniz Gereken 5 İpucu 1. Bölüm
İşte geldi. Düşük kaliteli ve arama sonuçlarına yönelik oluşturulmuş siteler yerine kaliteli içeriğe sahip siteleri sıralamaya alan, Google’ın yeni arama algoritması Google Panda. Yayınlandığından beri pek çok site algoritma tarafından korkunç şekilde etkilendi, ama işin en kötü yanı, onların eski sıralama ve trafiklerini düzeltmek için yapabilecekleri neredeyse hiçbir şey yok.
Görsel Kaynağı: famousbloggers.net
Elbette Panda güncellemesi Web’in beklediği bir şey değildi fakat hepimiz Panda’nın daha iyi bir kaliteli içerik filtresi olduğunu biliyoruz. Ayrıca bir atasözü der ki "Önlemek tedavi etmekten daha iyidir". Bu nedenle bu yazıda konumuz: Google Panda tarafından cezalandırılmanızı önleyecek 5 gerekli ipucu.
1 - Düşük Kaliteli İçeriği Çıkarın
İlk ve öncelikli konumuz otomatik oluşturulmuş içeriği ayıklamak olacak. Düşük kaliteli içeriğin indekslenmesini ve taranmasını önlemek site sıralamanızın düşmesini engelleyecektir. Her ne kadar siteniz özgün ve değerli bir içeriğe sahip olsa da, düşük kaliteli bir içerik sitenizin algoritmada etkilenmesine neden olacaktır.
Görsel Kaynağı: Fotolia
Sitenizin içeriği düşük kaliteli veya değil, işte Google Webmaster Blogunda yayınlanan düşük kaliteli içeriği tanımlamak için sorulan sorular:
- Site aynı kategoride küçük anahtar kelime değişiklikleri içeren gereksiz makaleler veya kopya (duplicate) içerikle mi dolu?
- İçerik farklı kaynaklardan pek çok yazar tarafından mı oluşturulmuş yada geniş bir site ağı ile mi oluşturulmuş yoksa ilgili sayfa veya sitenin sahibi bu içeriği oluşturmak için fazla uğraşmamış ya da umursamamış mı?
- Makale kısa, gereksiz veya yardımcı özellikleri eksik mi?
- Sayfa detaylarla ilgilenerek ve üzerinde uğraşılarak mı oluşturulmuş yoksa detaylarla ilgilenilmemiş mi?
- Makale gramer hatalarına, biçimsel veya anlamsal hatalara sahip mi?
İlginçtir, düşük kaliteli içerik filtresi e-ticaret sitelerine karşı farklılık içeriyor. Örneğin, bir ses kablosu neden siteden siteye veya sayfadan sayfaya farklı açıklama içersin ki? Teorik olarak özgün içerik kuralları düşük kaliteli içerik olarak algılanmasını önlemek amacıyla her bir ürün için özgün açıklama ve listeleme gerektiriyor.
Dipnot:
Bu makale hongkiat.com Google Panda: 5 Tips You Should Now makalesinin çevirisidir. Devamını vakit bulup çevirdikçe buraya ekleyeceğim.
Diğer bölümlerde geçen konular: Özgün içeriğe odaklanmak, prestije yoğunlaşmak, reklam oranını yeterli miktarda tutmak ve Panda güncellemelerini takip etmek.