Anket sonuçları sizi yanıltabilir. Ülke insanını az çok tanıyorsam, "Evet, kesinlikle olurum.." diyenlerin %5'i veya %10'u gerçekleşir. Hayatta herkes bir yerlere savruluyor, konuşmak nispeten kolay.. Bizdeki abonelik uygulamaları ve matbuata yaklaşımı göz ardı etmeyin. Diğer bir sıkıntı basım ve dağıtım giderleri olacaktır. Yay-Sat yüklü tirajlarda kafa kopartıyor ve dağıtımı taahhüt ettiği yerlerin hepsine yapmıyor. Dağıtımı başlangıçta kendiniz, 3 büyük şehirde yaparsanız (hatta sadece İstanbul'la da başlanabilir) risk azalır. Yayıncılıkta kağıt giderleri peşin, matbaa ise kısa vadelidir (maks. 2 ay). Satıştan beklenen gelir için bir kaç ayı gözden çıkarmak gerekir. Zurnanın zırt dediği yer reklam veya sponsor bulabilmek. Ekonomik daralmalardan nasibini ilk alan reklamlar oluyor. Yandex veya Google gibi büyüklerden birini sponsorluk için ikna etmek sorunları büyük oranda çözer.
Moral bozmak için değil, işin zorluğuna dikkat çekmek için yazdım. Küçükten başlamak bence en akıllıcası. Eğer içinizde eski yayıncı varsa, bu yazı kendini 10 saniye içinde imha edecektir. Kolaylıklar dilerim..