lostyazilim
tr.link

Google ceza Sebebleri için Türkçeleştirilmiş Makalem

3 Mesajlar 1.032 Okunma
lstbozum
tr.link

ajansmesut ajansmesut WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 15.08.2014
  • Yaş/Cinsiyet 48 / E
  • Meslek Reklam-Webmaster
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** N**
  • Mesajlar 114
  • Beğeniler 21 / 10
  • Ticaret 0, (%0)
Google sitemi neden cezalandırdı diyorsanız ? Vay efendim ben sitemi zaten google ın sürekli verdiği ipuçlarına göre yaptım demeyin Aşağıdaki cezaya sitenizi sokabilecek bir veya bir kaç kuralı ihlal etmiş olabilirsiniz. Hatanızı tespit etmekte zorlanabilirsiniz. Bunun için google webmaster ipuçlarını okuyunuz. Kurallara göre sitenizi revize edip google a bildirirseniz düzelir. Belki biraz zaman alır ama düzelir. Biz biliyoruz demiyoruz ama kesin bir ceza nedenlerini, bu faktörlerin hepsinin size ceza verilebilmesi için katkı sağlayabileceğini biliyoruz.
1- Link Almak: Bazı kimseler kesinlikle PageRank artırmak için bir girişim olarak görebilir. Ama burada tartışma yatıyor. Eğer kötü bağlantılardan bir sürü link satın alınmışsa, yada para karşılığı link veren sitelerin eylemleri sitenizle adı yan yana gelmişse tamamen etkilenmeseniz bie kısmen etkilenirsiniz. Çamurda dolanırsanız üzerinize az çok çamur sıçrar. Eee ne demişler çamur at izi kalsın. Bu aslında tartışılır bir durum olmalı google politikaları için ve önemsenmemeli diye düşünüyorum çünkü rakibini sıralamadan düşürmek için kötü niyetle linklenmiş de olabilir ki daha önce rakibimin sitesine bu taktiği uygulamış ve aradan yıllar geçmesine rağmen web sitesi yükseltmek için neler yaptıysa bir daha iflah olmadı. Gerçi ben de takdiri ilahi’de cezalandırıldım ama çok çok kaliteli siteler olması hariç istediğim web sitesini google indeksinden kolaylıkla gönderebileceğimi anladım. Ama kendini kanıtlamış ve google güvenini kazanmış dmoz kayıtlı sitelerde bu mümkün olmamaktadır.
2- Aşırı karşılıklı link alıp verme (Link değişimi): Bunu istismar etmeye başlayana kadar bağlantıları Değiş Tokuş yapmak masum bir pazarlama taktiği idi. Eğer aşırı olarak link değişimi yapmışsanıız arama sonuçlarında bir manipülasyon girişimi yapmış olarak görülebilir.
3- Yinelenen içerik : Web sitenizde herhangi bir yinelenen içerik Google’ın görünümünde daha az kullanışlı hale getirir ve bu bir cezaya sebep olabilir. Içerik benzersiz ve iyi yazılmış olmalıdır. Öyle olduğundan emin olun; tespit etmek için şu araçları kullanabilirsiniz. Copyscape http://www.copyscape.com/ ve CopyGator http://www.copygator.com/
4- H1 etiketleri : Doğru içeriğin yapılandırılmasında SEO ile yardımcı olur. H1 etiketi Google sayfası hakkında ne olduğunu anlamak için yardımcı olur. Aşırı H1 etiketleri anahtar kelimeler ile Google’ın listesini pompalamak için bir girişim olarak görülebilir.
5- İç 404 Hata sayfaları.: Google, içerik ve dışarı hataları ve sorunları eğiliminde olduğunu bilmek istiyor. Eğer kendi web sitesi içinde 404 sayfalarını bir sayfaya hit alsın diye yönlendiriyor iseniz, bu sizin kullanıcıların sormak bilgi almak değil, emin olun sitenizde bir yangının sinyali.
6- Başka bir dilde sitelerden link almak: Google hangi akla hizmet ise buna sıcak bakmıyor. Bu durum googleın tek doğru olduğunu göstermiyor, haksız görünüyor. Çünkü başka bir ülkede bir istemci meşru bir bağlantı var, ama teknik olarak bizim aleyhimize oluyor. Peki, Google’ın akıl küplerine soruyoruz ? Nerede kaldı WORLD WİDE WEB (www.). Ama maalesef yabancı sitelerden gelen linki ne alakası var gibi görüyor bu durumda sitenizin aleyhine. Özellikle hacklink yapan uyanıklar için bu kuralın konduğunu düşünüyorum.
7- Anahtar kelimelerle Pompalanması: Kelimeler doldurulmuş içerik. içerik anahtar kelime yoğunluğu hakkında garip ve acayip ‘kuralları’ her türlü vardır. Gerçek bu kuralların hiçbiri kanıtlanmış ve çok yüksek bir anahtar kelime yoğunluğu, kötü yazılmış içerik için bir bayrak olmasıdır. Google bir sayfanın anahtar kelime esrarlı şekilde yüksek sayıda algılarsa, sizi cezalandırmış olabilir – doğru ya da yanlış tartışılır.
8- Footer Alt bilgi linkler: Bazı web tasarımcıları bir navigasyon yardımcısı olarak altbilgi bağlantıları kullanabilir; örneğin web tasarımını biz yaptık şeklinde sitenin footer kısmına linkini koyduğunda bütün sayfalardan link çıkışı oluyor ve örümcek o sayfaları her taramasında linki de taramak zorunda kalıyor. Ayrıca site pr değeri almış sayfalarından diğer siteye yanıltıcı olarak pagerank değeri geçiriyor. PageRank sistemini manipüle etmeye çalışıyormuş gibi görünüyor. Linki alan site eğer o linke karşılık vermemiş ise Footer linki kullanan site cezalanıyor. Aslında tartışılır bir durum.
9- Site haritası verileri eksik: Google sitenizin yapısını ayrıştırmak ve bir araya koymak, derleyip toparlayıp indeksine geçirmek için sitenizin sayfalarını öğrenmek için XML site haritası kullanır. Web sitenide XML site haritasının olduğundan emin olun yoksa bir site haritası oluşturmanızda fayda var. Site haritanızı Google Web Yöneticisi Araçları hesabınıza gönderebilirsiniz .
10- Gizli bağlantılar: Gizli link bir bağlantının bir sayfa veya düğme arka plan olarak aynı renk olmasıdır. Sitenizde linkleri Tüm kullanıcılara görünür ve faydalı halde olmalıdır. Gizli şey şüpheli olarak kabul edilir. Asla masum bir nedeniniz bile olabilir. Ancak google bunu hoş karşılamaz.
11- Dış bağlantıların Kesik, Kopuk olması: Sitenizden diğer sitelere vermiş olduğunuz linklerin 404 sayfası göstermesi durumudur. Link verdiğiniz siteler kapalı veya ulaşılmaz olduğu halde meydana gelir. Bağlantıları güncel tutmaya özen gösteriniz. Web sitenizi Periyodik zamanlarda bu bağlantıları kontrol edin ve işe yaramayan kırık linkleri, kapanmış site bağlantılarını silin.
12- Kazınmış içeriği alma: Google’a daha önce yayınladığı bir içeriğin tekrar google’a sunulması halidir. Bazen web sitesi yöneticileri kendi sayfalarına içerik kazandırmak, güncel tutmak için diğer sitelerden içerik çeker. Bunu gerek maunel el yordamı ile yapabildiği gibi bot sitemi kullanarak da yapabilir. Çoğu zaman webmasterlar iyi niyetleri ile yapar ve masum bir hata olabilir. Ama Google, bu durumu tereciye tere satmak gibi anlamsız tekrar olarak görüyor . Şayet sitenizde böyle oluşturulmuş sayfalar var ise, kendinizin oluşturduğu özgün içerik ile o sayfa veya sayfaları değiştirin.
13- Gizli içerik: Agresif optimizasyon taktikleri ile tema veya anahtar kelime ağırlığı olsun diye bir sayfadaki metin gizleyerek içerir. Bunun büyük bir hata olduğunu söylemeye gerek yok. Yani az bir içerik giriliyor ama background rengi ile aynı renkte kullanıcının gözüne bu şekilde göstermemek ve aynı zamanda google da anahtar kelimelerde her yerde çıkma isteği için gizlenmesi.
14- Aşırı Çapa kullanımı: SEO uzmanları ilgilendiği web sitesinin otoritesini güçlendirmek amacıyla belirli anahtar kelimeleri birbirine bağlamasıdır. 2012 Penguen güncellemesinde yana çapa bağlayan metin aşırı kullanımı kesinlikle önerilmez. Sitenizde doğal olmayan anahtar kelime bağlantıları üzerinde bir göz gezdirin bu tür aşarılılıklar varsa bu durumu düzeltin.
15- Hreflang İhmali: İhmal ne şimdi? ‘Hreflang’ sizin belirlediğiniz ülkeyi ve kullanıla dili google a meta etiketlerinde bildirir. kasten yinelenen içerik yayınlanmış , farklı diller veya yerleşim için site oluşturken dikkatli olmalısınız aynı içeriği aynı dilde farklı bir dil ve ülke hedeflenmiş sitede kullamayın, ama bunu arada sırada yapmışsanız zarar veremez.
16- Web Sitesi google indeksinde olmadığında veya aşağı sıralara gittiğinde herkes üzülüyor: (ziyaretçi, webmaster ve arama motoru) Googleda sitenizi bulamıyorsanız, endeksi de yerine çıkmaza çakma ziyaretçi göndermeye devam etmesi halinde ceza alabilir. Bu durumda endişe etmeden akışına bırakmak daha iyidir.
17- Anahtar Kelime etkili alan adı kullanmak: Alan adları kendi içinde bu riskli olmasa da, anahtar kelimeler ile alan adları olabilir. Metin çapa bağlama sorunu düşünün: Biz sürekli bu etki bağlantı eğer, Google çapa metin manipülasyonu gibi olduğunu görebilirsiniz. Eğer o alan adını site kurmak için almışsanız ve siteyi kurduysanız bir sorun olma, aksi takdirde Google tıklayarak içine insanları kandırmak için anahtar kelime için bir domain almış ve bir başka web sitenize link bağlantısı vermişseniz google bunu anlayacaktır. Dolayısı ile içeriğin bol bol olduğundan emin olun.
18- Bağlantılar (link) kiralamak: Bazı SEO uzmanları kiralanan bağlantıların geçerli ve SEO için yararlı olduğuna inanır ve link kiralarlar. Ve gerçektende etkilir. Ama şöyle bir durum var google bunu kiraladığınızı anlarsa siteniz için sorun yada bu sorun aylık bazda linkin kirasını ödemediğinde site sahibi kiralanan linki parasını alamadığı için doğal olarak kaldırabilir. Her iki durum da da siteniz zarar görebilir.
19- Blog ağları kullanma: Bildiğim kadarıyla Google söz konusu olduğunda, ağın her türlü arama sonuçları sayfasında potansiyel bir manipülasyon işaretidir. Link almak için kurulmuş çoğu blog ağları paravan olarak görülmektedir. Sizde şayet böyle paravan bloklar açmışsanız artık kapatmaya veya kullanıcılara bu gelen bağlantıların hepsini silmek için acele edin.
20- Biryere Ortaklık bağlantıları: Google karşılıklı bağlı web sitelerine karşı değildir, ancak ortaklık bağlantılarından yüksek sayıda içerik varsa kırmızı kart görebilirsiniz. Bu yönlendirmelerin ile ortaklık bağlantılarını maskelemek mümkün olsa da (Google için bu taktik akıllıca olacaktır) yine de pek fazla güvenmeyin.
21- Site genelinde bağlantıları. Google sürekli doğal olmayan modeller için bu bağlantıları devamlı tarıyor. Klasik bir örnek: bir sayfa altbilgi kısmında web geliştirici için bir kredidir. Sadece nofollow etmeyin: onları tamamen kaldırın.
22- Meta anahtar kelimeler haddinden fazla kullanılması veya yetersiz olması. Meta anahtar kelimeler bu hususta uzun süredir tartışma konusu olmuştur. Anahtar kelimeleri sayfa başına beşten fazla, yirmiden az kullandığınızdan emin olun.
23- Yavaş hızlar: Sitenizde sayfaların ağır yüklenmesi kullanıcıları sinirlendirecektir.. Sitenizi ağırlaştıran pek çok faktör hosting hızlarını etkileyebilir, bu nedenle bu oldukça değerlendirmek ve sorunun giderilmesi zor bir olaydır. Hemen bir önbellek eklentisi ya da bir CDN kullanın. Şayet büyük sistemler kullanıyorsanız datacenter olayına girmelisiniz.(Bu çok daha karmaşık)
24- Spun içerik: İçerik hırsızlığının farklı bir yoludur. Önce içerik alakalı sitelerden içerik kopyalanır orasını burasını değiştirip eğip büküp tekrar google a sunar. Google bu durumu belli bir süre kontrol edip, müsammaha gösterir. Sonrada cezalandırır. Bu tür içerikler ucuz makale yazarları tarafından genellikle sağlanır.
25- Spam Yorum: Çoğu yorum sistemler otomatik spam algılama sistemi var, ama bazı yorumlarda hala bunu başarabiliriz. Eğer yorum satın alıyorsanız , spam şekli ile yorum yapılmasına izin vermeyin; tamamen yorumlara kapatmanız daha faydalı olur bu durumda.
26- Siyah şapka SEO: Kullandığınız SERPs manipüle hakkında bilgi yayınlama siyah şapka yöntemleri, cezalandırılmanızı sağlar.. Matt Cutts video blogunda bu durum açıkça anlatılmıştır.
27- İçerik Hacklenmişse: Siteniz saldırıya uğradıysa, Google hızlı SERPs onu kaldıracaktır. Yedekten geri yükleme için hızlı hareket etmelisiniz yoksa google sizi cezalandırabilir.
28- Speedy bağlantı kurma: Yeni sitenizin hızla yükselmesini istemeniz gayet doğaldır. Ama Aşırıya kaçmayın. Aynı yere işaret benzer bağlantıları çok sayıda otomasyon bir işaretidir. Yapay bağlantı hızı çarpmayın: zamanla kademeli değişiklikleri yapın.
29- Rakibiniz Spam bildiriyor: Google, yayınladığı Spam site raporlama için online formu . Siteniz gerçekten veya kötü niyetle, spam potansiyel bir kaynağı olarak sunulmuş olabilir.
30- Forum bağlama: Hepimiz imza bağlantıları ile çalkalanıyor forumları kullandım. Bazen o kadar çok var, bu gerçek mesajları bulmak zor olabilir. Bir forum linki eklerseniz, iyi, doğal bağlama teknikleri kullanmak ve çok bunu bir nofollow yapmayı düşünün. Yani formlarda imza kısımlarında link olarak sitenizi sunmayın.
31- Sponsorlar gizlenmesi: Sponsor olması kötü bir değil. Sponsorlar gizlemek için deneyin, ama kurallara uymayan: bağlantıları sponsor ve emin Google’ın haber bot bu bağlantılar bulunabilir sayfaları taramasını nofollow yapın.
32- Robots.txt kusurları: robots.txt dosyası sitenizi arama motorlarına anlatmak için kullanılmalıdır. Robots.txt belirli sayfaları hariç tutmak için meşru nedenleri vardır da, aşırı engelleme senin sitenin gözükmemesini yada cezanın nedeni olabilir.
33- Şüpheli sitelere bağlantılar: Etik ya da yasal olarak şüpheli bir şey yapan bir web sitesi ile kendinizi asla ilişkilendirmeyiniz. Hacking, ****o ve malware, warez, virüs basmış siteler kaçınılmalıdır. Ayrıca, geçmişte cezalandırılmış diğer sitelere bağlantıları kaldırmak için çalışın.
34- Açılış sayfalarını ayarlama: İşletmeler bazen SERPs konumlarını iyileştirmek amacıyla birden fazla açılış sayfalarını kullanmayı dener. Bazı şirketler de, sonra tek bir anahtar kelime için optimize edilmiş bir sayfa web sitelerinin bir sürü oluşturarak başka bir site üzerinden kullanıcıların Hunileşme kendi konumunu iyileştirmek için çalışır. Google bu tür bir şey kötü bir uygulama olarak görmektedir .
35- Aşırı optimizasyon: Google, iyi bir şey bile olsa çok fazla görmek istemez. Aşırı optimizasyon ceza genellikle sizin sanayiinde takıntılı-SEO herkes sizin teklifinize çok ileri bir adım gittin demektir. Sakin duruş bir sergilerseniz ve rütbe çalışmasını zamanla yaparsanız ve ondan önce bazı doğal içerik yayınlarsanız sizi sever. Agresif olanı sevmez.
36- Advertorial: Advertorial içerik hakkında en önemli Penguen 2 tartışmaları tanınmış. Advertorial temelde ücretli bağlantıları tıklanmasını sağlamak amacı ile delik deşik bir içerik sayfası, labirent gibi kullanıcı için işin içinden çıkılmaz bir hal alması ve genellikle bu sayfaların arama sonuçlarında saldırgan manipülasyonu için kullanılmaya başlandı.
37- Sitenizden Çok fazla giden bağlantılar: Diğer web sitelerine bağlantı zaman, doğal tutun. Bir bağlantılar yüksek miktarda olursa hele de karşılıklı olursa cezalandırılmanızın keskin bir işaretidir.
38- Yönlendirme: Eğer yeni bir konuma cezayı transfer olabilir bir 301 yönlendirmesi kullanarak, sitenizde bir ceza aldık. Daha sonra yönlendirmeyi kaldırın eğer Dahası, ceza oyalanmak. Güvenli olması için yönlendirme yapmayın.
39- Hata kodları: Genel olarak sitenizde çıkacak bariz 404 hatasından, Google gerçekten nefret eder. Nefret diğerleri için bir dizi vardır. 302 (geçici olarak taşındı) ideal değildir; Eğer gerçekten bir şey yönlendirmek gerekir eğer, herhangi bir 500 hataları görmek en kısa sürede olabildiğince kök nedeni ile uğraşmak durumunda, Ayrıca, 301′i kullanın. Bu ile görünmez hataları bulmak WebConfs HTTP Başlık Denetimi aracı .
40- Meta çoğaltılması: Bazı blogging araç ve CMS platformları kaza yinelenen meta yaratmak için hepsi çok kolay. Meta, kendi başına bir ceza için bir neden olmasa da, sitenizde bir yinelenen içerik için bir ceza işareti olabilir. Her durumda, istenmeyen bir durum olduğunu bilin onunla başa çıkmak için kodlarınızı düzenleyin.
41- Kötü amaçlı backlink: Siteniz bu cezayı ASLA hak etmez. Ama bilmeniz gereken bir şey. Gerçekten şanssız iseniz sizi etik olmayan bir rakip kötü amaçlı backlink verir. Google bu konuda dikkatlidir şayet size bu tür bir rakibiniz kötü backlink sağladıysa derdinizi google a anlatın.
42- Hedeflenen anahtar kelimeler: Google, en sık spam siteler görünen bazı anahtar kelimeler karşı savaş yürütüyor. Buna rağmen zaten hedeflenmiş olan bir anahtar kelimeler için meşru spam ile boğulmuş bir sektörde çalışıyorsa, çapraz ateşte bekliyoruz demek istiyor google.
43- Kaçak bağlantılar: Sinsi ve komut dosyaları içine bağlantıları koymayın. Google komut analizlerinde tespit edebilir. Garip bağlantıları seçmek yerine dışarıdan açıktan yapmak çok daha iyidir.
44- Kötü tasarlanmış Mobil web siteleri: Google normal cep sitesi ve web sitesi arasında geçerli bir bağlantı algılayabilir. Bu kötü tasarlanmış bir site olabilir. Sitenizi Farklı cihazlarda (telefon, ipod, tablet vs) kontrol ediniz.
45- Birkaç giden bağlantılar: Google benzer bir standart diğer içeriklerin başvurduğu bağlantı içeriği görmek istiyor fakat hedeten saptırılıyor. Doğal olmayan trafik çekmek için bir girişim gibi görünebilir.
46- Domain: Kötü bir temsilcisi olan, yada geçmişi cezalı domain sizi ne yazık ki hüsrana uğratır. Ne yapsanız, ne etseniz olmaz. Bu domaini adam etmek yerine yeni bir domain alın güzel seo yapın zamandan tasarruf etmiş olursunuz.
47- İçerik hırsızlığı: içerik çalmak cezalandırılma nedeni olur genelde. Ancak bazen orjinal yazan içerik hırsızlığı yapan sayılabilir. Siz orjinal bir içerik yazarsınız ama sizden içeri çalan sizden önce çıkabilir. Bu durum google botlarınca daha önce indekslendiğinden kaynaklanır. Onun için yeni bir makale yazdığınızda hemen googlea ping atın. Web master araçlarından google gibi getir yapın ki ilk önce ben yazdım diyin. Sizden sonra sizin içeriğinizi çalan cezalansın.
48- Önplan reklamlar: Reklamı ikinci planda tutmalısınız. Reklamlar sayfa içeriğine hakim gelirse veya bir makale veya blog ikinci planda tutulursa reklam amaçlı yapılan bir site olduğu anlaşılır ve google sevmez.
49- Bir içerik çiftliği kullanma: Panda aşamalı olarak iki yıldan bu yana, sığ veya düşük kaliteli içeriğe sahip sitelere ‘çiftlikten’ den içerik satın almak kötü formu olarak kabul edilmiştir. İçerik kötü detay, araştırılmış ve ağırlıklı sayfayı doldurmak için var ise, profesyonel bir yeniden yazma ile bunu kullanabilirsiniz.
50- Hızlı düzeltmeler, atılımlar: SERPs sıralamanızı (sitenizi google da yukarı almak) için yardımcı olacak bir sihirli, kusursuz tekniği olduğunu iddia eden kimseyi istihdam etmeyin. Iyi bir rütbe ve sıralamanın tek yolu zamanla zemini sağlamlaştırmak olduğunu unutmayın.
Kaynak: http://www.websitesiyapiyoruz.com/google-cezalari-icin-nedenler.html
 

 

Dünya Koca bir YALAN.. İnanmak isteyene..!
wmaraci
reklam

Batuhan Batuhan Kendine webmaster Kullanıcı
  • Üyelik 08.05.2011
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad B** B**
  • Mesajlar 3455
  • Beğeniler 783 / 1009
  • Ticaret 1, (%100)
Lütfen yazıyı burada paylaşın.

Forum Kuralları
13- Forumda bir konu paylaşırken, içeriğin bir kısmını yazıp link vermek yasaktır. Ancak içeriğin tamamını yazıp kaynak olarak link verebilirsiniz.
 

 

ajansmesut ajansmesut WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 15.08.2014
  • Yaş/Cinsiyet 48 / E
  • Meslek Reklam-Webmaster
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** N**
  • Mesajlar 114
  • Beğeniler 21 / 10
  • Ticaret 0, (%0)

Batuhan adlı üyeden alıntı

Lütfen yazıyı burada paylaşın.
bilmiyordum öğrendim.. Sağol düzenliyorum hemen..
 

 

Dünya Koca bir YALAN.. İnanmak isteyene..!
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al