çok da mantıklı bir şey söylememişsiniz.
Öncelikle googleda var olabilmek için öncelikle site içi seo ayarlarının maksimum seviyede tam ve eksiksiz olması gerekiyor. o ilk sırada olduğunu söylediğiniz sitelerde günlük gündem değişmiyor ama özgün makale işlerinin daha yoğun döndüğü haber, eğitim, sağlık gibi alanlarda gündem sürekli değişiyor.
Yani bir seo sitesinde "Google'da Birinci Sıraya Nasıl Çıkarım" başlığıyla bir sene önce girilmiş bir yazı hala birinci sırada olabilir ama ; bu sistem asla bir haber sitesinde geçerli olamaz. Anlık olarak sıralamaların değiştiği, saniyede farklı içeriklerin oluşturulduğu bir alanda özgün yazı girmezseniz silip gidersiniz.
Sizin dediğiniz gibi de 160 karakterden sonrası hiç bir şey değil de söylenemez. Eğitim sitemde kullanıcıların yaptığı yorumlara gelen çok ciddi hitleri gördüm.
Genel manada başlık spot özgün olarak sistem işlese de, tamamen böyledir dersek haber editörü olarak farklı sitelerde çalışan yüzlerce insanın ne işe yaradığını ve bu dev haber sitelerinin neden bunca editör çalıştırdığını sormak gerekmez mi? Google'da 1. sıraya çıkabilmek için başlık spot özgün yeterli oluyorsa eğer ajanstan gelen günde 400 haberi pekala 4 5 editör günlük başlık spot özgün yapabilir. Ama bakınca görüyoruz ki bir çok haber sitesi başlık spot özgünleştirmenin yanı sıra içerikde de büyük özgünleştirmeler yapıyorlar. Demek ki sadece ilk 160 karakter sonrası boş demek her sektörde geçerli bir cümle değil.
Zaten google'un özgün yazılmış virgüle bile büyük önem verdiği şu sistemde kanımca yapılması gerekenler:
1- site içi seo ayarlarını tam ve eksiksiz yazmak
2- özgün ve kaliteli içeriklerle devam etmek.
Eğer yüzbinlerce liralık dev bir şirket değilseniz ancak bu yöntemleri takip ederek google'daki pastadan pay alabilirsiniz.