Google Adwords ve Adsense, temelde Google’ın reklam ağları olarak adlandırılır. Google Adwords’ün en temel özelliği her bütçeye uygun bir Google reklamı vermenize olanak sağlamasıdır.
Bunun için öncelikle anahtar kelimeler seçmelisiniz. Sizin için en doğru anahtar kelimeleri seçtikten sonra bu anahtar kelimelere her bir tıklama için vereceğiniz en yüksek tutarı seçmelisiniz. Google barındırdığı reklamlar için sizden bir ücret talep etmez. Reklama tıklayan bir internet kullanıcısı olduğunda ücretlendirilirsiniz. Google Adwords reklam verenlerin niteliklerini ve kullanıcıların bu reklamdan faydalandıklarında elde ettikleri deneyimi korumak için belirlediğiniz bu anahtar kelimeler için 1 ile 10 arasında bir değer atar. Tıklanma oranı ve kalite puanınız hesaplanarak sıralamanız belirlenir. Bu kalite puanını belirlemenin yolu, tıklanma oranınız, açılış sayfanızın içeriği, şeffaflığı ve ulaşılabilirliği ile anahtar kelimenizin reklamınızla olan uyumluluğudur.
Haziran ayıyla birlikte Google bu konuda birçok yeniliğe adım attı. Bu yeniliklerin en önemlisi anahtar kelimelerde yapılan yazım hataları. Örneğin Google’a “yemek siparişi” yazan biri reklamlara ulaşmasına rağmen, “yemek sipariş” yazan biri bu reklamlara ulaşamıyordu. Getirilen yenilikle bu problem ortadan kalkmış durumda. Bu da reklamlara olan ilginin ortalama olarak %5 artacağı yönünde bir fayda sağlıyor. Düşük bütçeli kullanıcılar için bu rakam büyük bir nimet olacaktır.
Bir diğer önemli yenilik de tekil ve çoğul aramalarda getirildi. Laptop ve laptoplar kelimesi artık tek bir anahtar kelime olarak algılanacak. Bu da ortalama %12 oranında bir artış getirecek gibi görünüyor.
Google Adsense’e ise adsense.google.com linkinden ulaşabilirsiniz. Web site sahiplerine Google’ın sunduğu bir reklamcılık hizmeti olarak düşünülebilir. Ücretsiz şekilde kayıt olduktan sonra, kaydınız onaylandığı andan itibaren sitenize gelen ziyaretçi trafiği üzerinden belirli bir gelir elde etmeniz mümkün olacaktır.
Üyeliğiniz onaylandıktan sonra elde ettiğiniz geliri çek ya da eft yoluyla gerçekleştirmek için ayarlarınızı yapmalısınız. Gerekli ayarlamaları yaptıktan sonra, size verilen kodu sitenizde ilgili yere ekledikten sonra içeriğiniz ile ilgili reklamlar sitenizde görüntülenmeye başlayacaktır.
Google Adwords ile kampanyalarınızı oluşturduktan sonra Google’ın örümcek ismi verilen sistemleri, sitenizi indekslemeye başlayacaktır. Bu örümcekler sitenizin kategorisini belirleyecektir. Daha sonra sizin kategorinize uygun reklamları kullanıma sunacaktır. Yani bir emlak sitesi sahibiyseniz, bir elbise reklamıyla karşılaşmazsınız. Bunun temel nedeni, tıklanılabilirlik oranını artırmaktır. Bu sayede hem kullanıcı hem de Google bu işten yeterli düzeyde para kazancı sağlayacaktır.
Site ziyaretçileri bu reklamlara tıkladığında, Google site sahibinden belirli miktarda bir komisyon alır. Örneğin 1 TL lik bir reklamdan, Google 30 kuruş, site sahibi 70 kuruşluk bir getiri elde edecektir. Reklam verenlerin bütçesine bağlı olarak bu gelir ve komisyonlar değişecektir. Peki, Google Adsense’i nasıl kullanacaksınız ondan söz edelim.
Öncelikle reklam oluşturmalısınız. Reklamlarınızı Adsense Yönetim panelinden “Reklam Paneli” isimli alana giriş yaparak oluşturabilirsiniz. Yeni bir reklam birimi oluşturarak işleme devam etmeniz gerekiyor. Yeni açılan pencerede, istediğiniz reklam ismini, reklamınızın boyutunu ve içeriğini seçmeniz mümkün. “Kanal oluştur” ikonuyla yayınlamak istediğiniz reklamın anahtar kelimelerini seçerek devam etmelisiniz. Daha sonra ilgili bölümleri doldurarak “Kaydet ve Kodu Al” ikonuyla sitenize ekleyeceğiniz kodu elde edebilirsiniz.
Bu makale http://webtasarimgezegeni.com/google-adwords-ve-adsense/ sitesininde alınmıştır...