AdChoices, DAA (Digital Advertising Alliance) tarafından yaratılan ve yönetilen, davranışsal hedeflemeye (behavioral targeting / behavioral advertising / interest-based advertising) karşı oluşturulmuş bir self-regulation (kendi kendini denetleme/düzenleme) programıdır.
(Davranışsal hedeflemenin ne demek olduğunu öğrenmek için buraya tıklayın.)
http://www.aboutads.info ve
http://www.youradchoices.com adreslerinde de görebileceğiniz gibi amaç davranışsal hedefleme yaparak reklam yayını yapan şirketlerin kendi kendilerini regüle etmelerini sağlamak, diğer yandan kullanıcılara davranışsal hedeflemeden kaçma (opt-out) opsiyonu sunmaktır.
Sizin “davranışlarınızı” hangi şirketlerin takip ettiğini merak ediyor musunuz? Şu adrese gidin lütfen:
http://www.aboutads.info/choices/. Dilerseniz bu adresten sizi takip amaçlı bilgisayarınıza yerleştirilmiş çerezlerden (cookie) de kurtulabilirsiniz.
Son bir bilgi olarak; DAA, oldukça büyük organizasyonlar tarafından (AAAA, AAF, ANA, IAB, NAI vs. gibi) ortak başlatılmış bir konsorsiyumdur ve online reklamcılıkta kullanıcıların yaşadığı sorunları dışarıdan müdahaleye gerek kalmadan çözmeyi hedefler.
http://adline.co/post/36162285247/adchoices-nedir