İnternet teknolojisinin gelişmesi ile beraber, milyonlarca insan bu iletişim aracını kullanmaya başlamıştır. Artık firmalar, devlet kurumları ve şahıslar; internet üzerinden faaliyet gösteren web siteleri aracılığı ile insanlara daha kolay bir şekilde ulaşmaya çalışmaktadır. Bu web siteleri bir takım servislerle daha kullanışlı hale getirilmekte ve site içerisindeki hareketler bazı program ya da yazılımlar sayesinde, site kullanıcısına raporlar eşliğinde iletilmektedir. Web sitesinin sahip olduğu günlük trafik, web sitesine giriş yapan internet kullanıcılarının hareketleri Google analytics sayesinde web sitesi sahibine bildirilmektedir.
Google Analytics, Google şirketi tarafından tasarlanmış olan bir servistir. Tamamen ücretsiz bir şekilde faaliyet gösteren bu servis, web sitesi sahipleri tarafından son dönemde oldukça sık bir şekilde tercih edilmektedir. Bu hizmet; internet üzerinden faaliyet gösteren bir web sitesinin istatistiki bilgilerini tutan ve her türlü site içi hareketi, web sitesi sahibine bir rapor halinde sunan yararlı bir yazılımdır. Bir sayaç görevi gören Google Analytics, çok fazla detaylı işlem yapması ile bilinmektedir. Bu hizmet, web sitesine giriş yapan bir internet kullanıcısının hangi ülke ve şehirden geldiğini, web sitesi ya da blog içerisinde ne kadar süre geçirdiğini, hangi internet tarayıcısını kullandığını, hangi işletim sistemine sahip olduğunu, web sitesi ya da blog içerisinde hangi reklamlara tıkladığını rahat bir şekilde tespit ederek, web sitesi sahibine sunmaktadır.
Google Analytics son derece basit bir şekilde kurulmaktadır. http://www.google.com/analytics/tr-TR/ adlı bağlantıya girilerek, burada çıkan şimdi kaydolun linkine tıklayıp, açılan yeni pencereye google hesabı ile girilmelidir. Daha sonra ise kullanıcının karşısına çıkan form düzgün bir şekilde doldurulmakta ve daha sonra da ayarlar kısmı kullanılarak, kullanıcı tercihine göre her türlü ayar yapılabilmektedir. Bu yazılım sayesinde birçok avantaja sahip olan web sitesi ya da blog sahipleri, daha teknik ve istatistiki bilgileri elde etmekte ve bu çerçevede web sitelerinin içerisindeki trafiği daha iyi analiz ederek, farklı düzenlemeler gerçekleştirebilmektedirler.
Gerçek zamanlı raporlama adı verilen bölüm ile web sitesi içerisinde gerçekleşen işlemler, hangi zaman diliminde gerçekleştiyse ona göre sıralanmaktadır. Bu özellik sayesinde web sitesi içerisinde kaç adet internet kullanıcısının olduğu görülmekte, bu internet kullanıcılarının site içerisinde neleri inceledikleri, nereden geldikleri belirtilmektedir. Bu özellik sayesinde web sitesi içerisinde yer alan bilgi ya da içeriğin, internet kullanıcıları tarafından ne kadar tercih edildiği görülebilmektedir. Gösterge tabloları adı verilen bölümde ise performans göstergeleri izlenebilir ve düzenlenebilir bir yapıda olmaktadır.
Bu alan içerisinde seo gösterge tablosu oluşturmak mümkündür. Böylelikle seo özelliği ile alakalı bir istatistik tutulabilmektedir. Görselleştirme adı verilen başlık altında ise web sitesini ziyaret edenlerin hangi yollar ve rota ile bu işlemi gerçekleştirdikleri görülebilmektedir. Akış görselleştirme adı verilen raporlar sayesine, bir ziyaretçinin hangi yolları izleyerek site içerisinde gezindiği ve hangi rota üzerinden işlemlerini yapabildiğini öğrenmek mümkündür.
Gelişmiş segmentasyon adlı bir diğer farklı bölüme göre ise web sitesi içerisindeki trafiğin bazı bölümleri çok basit ve hızlı bir şekilde analiz edilebilmektedir. Bu özellik sayesinde para kazandıran ziyaretlerin detaylı bir istatistiği yer almaktadır. Bu bağlamda hangi ziyaretin kaç lira kazandırdığı, ya da düşük ücretli ziyaretlerin sebebi anlaşılabilmektedir.
Google Analytics adlı servis sayesinde, web sitesi sahipleri, çok kısa süre içerisinde faydalı ve kolay analizlere ulaşabilmektedir. İstatistiki bilgileri hata payı olmadan gösteren bu servis, web sitesinin geliştirilmesi ya da güncellenmesi konusunda bilgiler sunmaktadır.
Bu makale Web Sayfasi Yapma sitesinden alınmıştır.