Merhaba arkadaşlar, sadece SEO ile uğraşan değil, dijital pazarlamanın içerisinde bir yerlerde yer etmiş herkes için çok önemli ve incelenmesi gereken bir durumdan bahsedeceğiz. Google Analytsc’in bizlere sunduğu nimetlerden sadece bir tanesi, fakat benim en çok kullandığım ve hem görsel hem bilgi anlamında en çok tatmin olduğum araçlardan bir tanesi.
Araçtan kısaca bahsedecek olursak ; aracımız “Sayfa İçi Analiz Aracı” , sayfa içi analizini yaparak ziyaretçilerin girip yüzdesel olarak nerelere tıkladığını, nerelerin daha çok ilgi çektiği yönünde feedbackler alarak web sitenizin dizaynını buna göre tekrardan güncellemenize fırsat tanıyacak bir araç.
Araca ulaşmak ve en doğru sonuçlara ulaşmak için en az 1 aydır bağlı bir google analitik hesabınızın olmasını öneriyorum. 1 aylık veriler dahi kısa dönem ama elimizdeki 1 aylık ziyaretçileri ölçmek ilk aşamada mantıklı olacaktır.
Sayfa içi analiz aracına ulaşmak için Google Analitik hesabımızdan Davranış > Sayfa İçi Analiz tabına geliyoruz.
Bir süre bekledikten sonra bizlere aşağıdaki gibi bir pencere açıyor ;
Bizlere gerçekten altın değerinde veriler sunuyor, ziyaretçilerin nerelere tıkladığı, nerelerin daha çok ilgili olduğu, hatta içerik pazarlaması konusunda, hangi kategoriye daha çok tıkladıklarını ve nerelere daha çok makaleler yazmamız gerektiğine yönelik oldukça güzel çıkarımlar yapılabilir.
Kaynak : Ziyaretçi Davranışlarını Ölçerek Daha Başarılı Web Siteleri Oluşturun ; http://goo.gl/HZQRXk