ÇALIŞANLARIN TWITTER KULLANIMININ, KURUM İMAJINA ETKİSİ: TÜRKİYE’DE BİR ANKET ÇALIŞMASI
THE USE OF TWITTER AMONG EMPLOYEES AND ITS IMPACTS ON CORPORATE IMAGE: A SURVEY STUDY IN TURKEY

Elif Korap ÖZEL, Katip Çelebi Üniversitesi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi, Medya ve İletişim Bölümü,
Gazetecilik A.B.D., Türkiye, elifkorap@hotmail.com

Öz: Sosyal medyanın popülaritesi arttıkça, iş ortamında Twitter kullanımı da yaygınlaşmaktadır. Ancak, çalışanların Twitter kullanımı ile ilgili ampirik araştırmalar sınırlıdır. Bu çalışmada, çalışanların Twitter kullanıcısı olarak kurum imajı üzerine etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla; Türkiye’nin değişik şehirlerinden 443 Twitter kullanıcısına, çalışanların Twitter kullanımı ile kurum imajı arasındaki ilişkiyi ele alan bir anket uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre; katılımcıların yarısından fazlası, çalışanların attığı tweetlerin kurum imajına etkisi olmadığını düşünmektedir. Ancak katılımcıların bir kısmı, ırkçı ifadeler, argo ve hakaret içeren tweetlerin, kurum imajına olumsuz etki ettiğini belirtmiştir. Buna ek olarak, katılımcılar Twitter hesaplarının denetlenmesi ve çalışanların cezalandırılması fikrine kesinlikle karşı çıkmaktadır.

Anahtar Kelimeler: Twitter, Sosyal Medya, Kurumsal İmaj, Çalışanlar



http://goo.gl/ToA3E8