Merhaba arkadaşlar,
Ünlülerin kendi aralarında atışmaları, birbiri arkalarından yaptıkları dedikoduları bu isimlerin magazin programlarından eksik olmamasını sağlamaktadır.
Kimseyle geçinmeyi bilmeyen kişi, zihnimizde daha çok yer tutar ki, bazen ünlüler camiasında olmayıp da ünlülere laf atarak ün kazanan şahıslar var.
Yani o kişinin ününden pay koparmaya çalışan insanlar...
Yada bunun farkında olmadan ün sahibi olanlar...

Bu anlamda web siteleri arasındaki atışmalarda o sitelerin kullanıcılarına yansımaktadır.
Burada isim söylemeden belirtebilirim ki, hack forumlarından, webmaster forumlarına... yada bilinmiş blog sitelerine kadar birçok alanda hep bir çekişme söz konusudur.

İnternet camiasının da bir magazin bülteni oluşmuş durumdadır.
Dolayısıyla sizde hizmet verdiğiniz kategoride ki otoritenin ününden faydalanmak için böyle bir strateji belirleyebilirsiniz.

Örneğin yine isim vermeden, bir zamanlar daha yeni yayına başlamış bir cracker (şifre kırma) forumu,hack kategorisindeki otoriter olan forumun birçok kullanıcısının şifresini kırdı.
Ayrıca bu da yetmedi forumda şifresi "123456" olan birçok kullanıcının şifresini pastebin sitesinde yayınladı ve savaşın çanları çalmaya başlamıştı ki, bu savaştan en fazla kazancı alacak olan site yine saldırıyı yapan ve saldırı yaptığı sitenin otoritesini sarsmaya çalışan siteydi.

O zaman neymiş?
Marka olmak için mutlaka otoritenin ayağını kaydırmalısın.
Sakın yanlış anlaşılmasın.Meşru olmayan yöntemlerden bahsetmiyoruz.
Yukarıdaki hack örneğiyle karıştırmayalım,o camiada gövde gösterisi öyle yapıldığı için o şekilde örnek vermiştim.
Örneğin sizde yazılım forumu iseniz, rakip sitenizin çıkarttığı yazılımların bug larını bulmaya çalışarak bir strateji izlersiniz vs vs.

Şimdi sizlere çok önemli bir tüyo daha vereceğim.
Acaba SEO yokken kaç tane moz vardı?
Yada uzaklara gitmeden; reknova, webrazzi?

Forumdan da çoğumuzun tanıdığı cryptosam?

Demek istediğim o ki, SEO bir branş ise bu isimler bu branşta markalaşmaktadır.
Hemen şöyle açıklayayım.
Düşünün ki Google veri tabanında hiç moz kelimesi geçmemiş, reknova, cryptosam... Baktığınız zaman bu kelimelerin anlamları yok...
Sonra bir anda bu isim veri tabanına ekleniyor ve çoğu yerde kullanılıyor ki benim teorilerime göre hiç link almamış olsa bile yazdıklarımız google tarafından önem taşıyor.
Mesela ben buraya cryptosam yazdığımda google bunu "bir marka ismi üzerine tartışma yapılıyor" olarak algılayabilir.
Çünkü son zamanlarda abcseo, seoxyz isimlerinden çok daha önce kimsenin duymadığı ve internette yer almayan isimlerin marka olduğunu görüyoruz.

Örneğin: seomoz = moz, seohocasi = webrazzi ...

Dolayısıyla şöyle bir deney yapmayı planlıyorum:
Daha önce hiç görülmemiş bir isimde domain alıp. Örneğin ( loshka[nokta]com )
Linkli-Linksiz her mecrada loshka yazıyorum.
Google bakıyor, herhangi bir anlam taşımayan bir kelime fakat son zamanlarda sıkça adının telafuz edilmesi bir şeylere işaret...
Sektörü ile alakalı 1-2 link almış ve Google aramalarında birkaç kere marka ismi (loshka) olarak aranmışsa markalaşma onayı veriyor.

Söylenilenlerin tam aksine "link çıkışı yoksa salla gitsin" mantığı çok saçma.
Markalaşma için önemlidir.
Üyelik aldığınız sitelerde link çıkışı yoksa üzülmeyin derim.
Eğer çok telaffuzu edilen bir marka ismine sahip değilseniz markalaşma yolunda yararı olur diye düşünüyorum...

Sizin bu konudaki fikirleriniz nelerdir?