Bu durum tamamen Facebook'un Haber Kaynağı algoritması ile ilgilidir. Geçtiğimiz günlerde Mark Zuckerberg bir soru cevap etkinliği düzenlemişti. Orada da sizin bahsettiğiniz durum soruldu kendisine. Cevap olarak; kişilerin her geçen gün edindiği arkadaş sayısını, beğendiği sayfa sayısını ve katıldığı grupların artmasından dolayı paylaşımların da aynı paralellikte arttığını ve bir kullanıcının bunların hepsini görmesinin neredeyse imkansız olduğunu söyledi (Eğer hepsi gösterilirse günde ortalama 1500 paylaşım Haber Kaynağı'nda gösterilmesi gerekir, ki hepsini görmek neredeyse imkansızdır). Bu yüzden kişilerin en fazla etkileşime geçtiği (ve ilgi alanına girdiği) kişi, sayfa, grupların paylaşımları kendilerine gösteriliyor. Düşmesinin tek sebebi bu algoritmadır yani.

Algoritmaya müdahale etme gibi bir şansınız yok malesef. Ancak belirlediğiniz bir strateji üzerinden Facebook içeriklerinizin kalitesini arttırabilirsiniz. Kaliteli içerik ne kadar artarsa etkileşim de aynı paralellikte artar. Dolayısıyla kullanıcıların Haber Kaynağı'ndaki yoğunluğunuzu da arttırmış olursunuz.