Bu yazımı son zamanlarda backlink ile alakalı olumsuz eleştiriler, korkular ve kaygılar olduğunu gözlememem üzerine yazmış bulunmaktayım. Yazımda dış kaynak (backlink) teriminin faydalı ve zararlı olanlarını ele alacağım. Hangi stratejiyi kullanmanız gerektiğini, nasıl, nereden almanız gerektiğini paylaşacağım.
Biliyoruz ki bu terimin satışını yapan bir çok kaynak var. Bende backlink satışı yapan kişiler arasındayım. Ama gözlemlerim neticesinde bu kaynağı müşterilerine yanlış sunan, uygulayan kişiler mevcut. Bu noktada satın alan müşteri hayal kırıklığına uğradığında backlink terimine ön yargılı yaklaşıyor, hatta bir daha almak için yanaşmıyor bile. Halbu ki bu tür kişiler için doğru stratejiler uygulansa, memnuniyet sağlansa iş hacmi daha çok artacak, sektör daha kaliteli bir seviyeye ulaşacak. Her şeyi doğru biliyorum diye iddia eden birisi değilim, benimde yanlışlarım elbette olmuştur. Fakat bir stratejiyi müşterilerimizin sitesinde uygulamadan önce kendi kaynaklarımızda test etmemiz gerektiğini düşünüyorum. Yazımızın devamına ön yargıları kaldırabilmek adına devam ediyorum;
Şimdi sırf hedef kelimede yükselmek adına çalışmalar yapıyorsak, backlink alıyorsak en büyük hatayı yapıyoruz diyebilirim. Mesela blogger, wordpress ya da tumblr tarzı siteleri kullanarak oluşturduğumuz blog kaynaklarını geliştirmeden, açar açmaz link eklemesi yaptığımızı düşünelim. Ne kadar faydası olur? Ben size söyleyeyim. Bırakın faydayı bu durum direkt ceza sebebi. Bunu bir çok kişi yazıyor, çiziyor ama uygulamıyor. Ne kadar çok kaynak o kadar iyi sıralama mantığı artık yok. Lütfen bu hatayı yapmayın.
Bookmark yani sosyal imleme kaynakları. Önceden çok etkiliydiler. 20 imleme yapıldığında site olduğu yerden çok iyi konumlara gelebiliyordu. Bu noktada atladığımız bir nokta vardı, hiç görmedik. İmleme yaptığımızda sitemizi kısa süreli botlar geliyordu. Bunlar ortalama ziyaretçi süresini düşürdüğünden dolayı ceza aldık. Sonra dedik ki biz ne yaptık google. "Allah cezanı versin google. Bizi bitirdin. Sosyal imleme yaptım, halbu ki sen onu çok seviyordun." diye söylendik.. Aslında google bu tür çalışmaları asla sevmedi, bunu sevmediğini de söyledi.
Blog yorum olayı ise bambaşka bir aşama. Yıllarca bu strateji ile ilk sayfada kalan siteler oldu. Sonra google bu kaynağa da savaş açtı ve sonuç yine hüsran.
Footer kısmından alınan bağlantılar keza yine hüsran. Çünkü sizinle alakası olan ya da olmayan tüm sayfalardan bağlantı almak doğru bir strateji değil. Hiç bir zaman olmadı da. Bazıları diyor ki hala faydası var. Evet doğru söylüyorlar var ama nereye kadar? Ne kadar kalıcı fayda sağlıyor?
Bu makalemi buraya kadar okuduğunuz için öncelikle teşekkür etmek istiyorum ve sonrasında faydası olacak stratejilere geçmek istiyorum.
Web sayfasını düşünen, gelecek için plan yapan her birey aşağıdaki konulara dikkat etmelidir.
- Kesinlikle SEO'nun içeriden başladığını unutmayın. Öyle sizin şu paket ihtiyacınızı görür diyen kişilere aldanmayın. İç yapıyı incelemeden dış kaynak uygulanmaz, uygulanamaz. Bu mantığı kabul etmeyin.
- Sosyal imleme ile sosyal medya kavramını karıştırmayın. Hangi kaynakların kullanılacağını iyice analiz edin, sorun, sorun ve yine sorun. Öğrenin.
- Çalışmaları takip edin. Sitenize verilen bağlantıların kaynaklarını mercek altına alın.
- Özellikle paravan blog sisteminden vazgeçmeyin. Bu sistem bugüne kadar etkili olan en iyi kaynak. Ama diyerek devam etmek istiyorum; Bu kaynakları geliştirmeden, ilgilenmeden sitenize bağlantı vermeyi amaçlıyorsanız hiç yapmayın daha iyi. Çünkü faydası değil zararı olacaktır.
- Sosyal medya kaynaklarını kullanın, hesaplarınızı geliştirin ve paylaşın.
- Google arama motorunu anlayın. Her geçen gün kendisini daha çok geliştiren, rakiplerini açık ara geçen bu arama motoru kullanıcılarından ne bekliyor hiç düşündünüz mü? Google kullanıcı deneyimini artıracak her bir web sitesine önem verir ve onu ödüllendirir. Bu nedenle içeriğe önem verin.
Umarım sizi sıkmadım. Tek amacım bu sektörün kaliteleşmesi. Kalite olursa rekabet de o kadar kaliteli bir hal alır. Kalite olursa alternatif o kadar çoğalır.
Daha fazla backlink stratejisi ve kaynağı için damlakaraman.com.tr web sitemi ziyaret edebilirsiniz.
Kaynak