Başka bir konuda da rastladım. Ticari hesap diye bir tanım facebookta yok. Her bireysel hesabı olan kişi, bütçeli reklam verebilir.

Ayrıcalıklı hesaplar evet var. Ancak bu hesaplar, facebook'un direkt olarak abd dışı ülkelerde anlaştığı ajanslara tanımlanıyor. Ancak öyle uçtulu kaçtılı "50₺ vereyim 1000 liralık reklam basayım" gibi bir şey yok. Türkiye'de bildiğim kadarıyla 5 farklı ajansta bu yetki var ve tek artıları facebookta yapılacak yapısal ve tasarımsal değişiklikleri düzenli olarak bildirmeye çalışıyorlar. (Facebook "şunu şöyle yapacağız" temalı mailler atıyor) Hoş, facebook bunlarıda pek sallamıyor açıkçası.

Facebookta sağ alana reklam vermeyi neden istiyorsun onu tam çözemedim. Facebookta iki farklı alan var. Biri dediğin gibi sağ taraftaki küçük alan, diğeri de kitlelerin zaman akışları. Sektörüne göre değişiklik gösterir. Biraz deneme yanılmayla öğrenebilirsin. Tek önemli olan şey şunu düşün; "bu gönderiyi kim neden görsün". Faydasını göreceksinizdir.