Bir önceki forum konumda organik arama ile sitemizi hızlıca yükseltimiştik.
http://wmaraci.com/forum/arama-motoru-optimizasyonu/organik-arama-hizlica-yukselin-190640.html
Bu konumda da içeriğiniz ile ziyaretçiyi büyülemenin yollarını anlatacağım.
Umarım keyif alırsınız...
Gereğinden fazla tartışıldığını düşünüp, Picardes ekibi olarak bu konuyu aydınlatma gereği duyduk.
İdeal makale uzunluğu ne olmalı diye sordular. Soru zaten kendi içinde bir sorundu. Haliyle bulunacak cevaplar bu sorun ekseriyetinde olacağından, hanelere +1 yanlış bilgi daha eklenecekti.
İdeal makale uzunluğu diye bir şey yoktur. Anlatmak istediğinizi en yalın halde anlatırsanız gerçekten verimli bir makale elde edersiniz. Dolayısıyla bu konuyu sabit rakamlar değil, tamamen değişken değerler üzerinden tartışmak gerekir.
— 100 - 200 - 300 ve bu kelime sayısı arttıkça makalenin değerinin arttığını sanmak büyük yanılgıdır.
— En mükemmel makale aslında kelime sayısı en az olan makaledir.
— Çünkü gevelemek kolaydır, düşünmek zor...
Sırf bu dedikoduyu duyup, zannettikleri sihirli kelime sayısını yakalamak için; içerisi boş ve konuyu gereksiz yere şişirecek birçok kelimeyi ekleyip de bu makaleden medet umanlar var. Bu çok büyük bir hatadır. Yapılmaması ve asla yapılmaması gerekir. Şöyle düşünün, 1000 kelimelik makale yazdınız ve ziyaretçi geldi. Ziyaretçi makaleyi gözden geçirdiğinde inanın gereksiz, çöp bir makale ise o makaleyi okumaya yeltenmeyecektir. Picardes olarak bunun analizini yaptık ve insanların bir makaleyi okumadan önce göz gezdirdiğini ve daha sonra okumaya karar verdiğini tespit ettik. İsterseniz bunu sizde tespit edebilirsiniz. Yandex webvisor ile kullanıcı hareketlerini izleyebilir ve analiz edebilirsiniz.
Dolayısıyla bu kadar uzun makalede ziyaret süresi kısa olacağından, hatta ve hatta hemen çıkma oranı tavan yapacağından(bounce rate) siteniz Google gözünde değer kaybedecektir. Bu kayıp, o makaleyi okumayan her ziyaretçi için geçerli olacak ve siz o makaleyi ziyaretçiye kazandıramadığınız sürece kayıp devam edecektir. Halbuki 1000 kelime değil de, işin özü neyse o kadar yazılsa bu sorun ortadan kalkacağı gibi artıları da olacaktır.
Çünkü Google Panda algoritmasında, kelime sayısı = makalede geçirilen süre ile çöp makalelere karşı önlem almıştır. Yani ne kadar fazla kelime girerseniz, ziyaretçinin geçirdiği süreyi o kadar uzun tutmalısınız. Fakat içerik/kod oranınında korunması gerektiği yönünde sinyallerde bulunmaktadır. İçeriğiniz kodlardan fazla olmalı. Bu sadece makale üzerinden değil, her html kodu içerisine girdiğiniz yazı sizin içeriğiniz kabul edilir ve bu kısım genellikle kullanıcılara gözükür. (menü,kategori,footer vs.)
Sıkça yapılan hataları dile getirdik, fakat sizler için bu sorunların çözümlerini sunmazsak tabii ki bizde gevelemiş olurduk :)
Ziyaretçinin beğenisini kazanacak en mükemmel makale şöyle yazılır:
1) Kendinize özgü bir yazım diliniz olsun. Bu da bir özgünlüktür ve ziyaretçiler bunu sever.
2) Anlatacaklarınızı en yalın halde, gereksiz kelimeleri çıkartarak yazın. Hatta makalenizi bitirdikten sonra tekrar gözden geçirin.Gereksiz ve anlamsız kelimeleri silin/değiştirin.
( bkz: http://www.diledebiyat.net/anlatim-bozukluklari/sozcuklerle-ilgili-anlatim-bozukluklari/gereksiz-sozcuk-kullanimindan-kaynaklanan-anlatim-bozukluklari )
3) Kullandığınız kelimeleri ilmik ilmik, özenle seçin. Atasözleri ve deyimleri gerektiği yerde kullanın. Çünkü lafı gediğine oturtmak tabiri en fazla atasözü ve deyimlere yakışır. Ayrıca çoğu kişi tarafından anlaşılır. Yeri gelmişken yazılan atasözü, okuyucu tarafından bağdaştırılır ve anlatılmak istenen şey çok büyük anlam kazanır.
4) Yazdığınız cümlelerin akıcılığını koruyun, ziyaretçi makalede kaybolsun. Makale uzunluğu gözünü korkutmasın, severek okusun, keyif alsın. Bu size +yorum +beğeni +paylaşım olarak dönebileceği gibi ufak bir teşekkür e-postası, belkide bir fincan kahve parası bağış olarakta dönebilir :) (Türkiye' de zor olsa da)
5) Makalenizi en uygun multimedya öğeleri ile zenginleştirin.
6) Ziyaretçileri düşündürün. En az kelime sayısı ile kullanıcıyı makalenizde tutmaya çalışın. Bunun için kullanıcıya düşünmesini önerin. Ufak cümle oyunları oynayın. Makale içinde bilmeceleriniz olsun ve ziyaretçiyi bu bilmeyeceyi çözmesi için teşvik edin. (örn: Rar şifresi bilmecesi:Makalenizin içerisine; altı çizili ve kalın yazılmış birkaç kelime yazın. Bu kelimelerin birleşimi rar şifresi olsun. Makaleyi okuyan ziyaretçiye şifrenin makale içerisinde altı çizili ve kalın yazılmış kelimelerden oluştuğunu söyleyin.)
7) Kendinize özgü belirli jargonlarınız olsun. Yani eski ziyaretçileriniz ile kullandığınız iletişim dili. Sayfanıza yeni gelenler bu jargonu anlayamaz fakat öğrendikten sonra sayfanıza bağlılıkları artar, sizi ve sitenizi daha içten bulurlar. Fakat mesleki jargonlar kullanmaktan kaçının.
8) Hitap diliniz kuvvetli olsun. Ziyaretçiyi bir şey yapmaya teşvik edebilecek kabileyette olun.(örn:"hesap makinesini açalım ve hep beraber ufak bir işlem yapalım","monitörünüzden en az 15 cm geriye yaslanın ve makalenin keyfine varın","kendinize bir fincan kahve koyun ve yazılanları not alın")
Gerçekten yüz yüze konuşuyormuş gibi hitap edin.
Sıraladığımız bu 8 maddeyi bizde not almanızı ve yazacağınız makalelerde bunları sırasıyla uygulamanızı öneriyoruz.
Çünkü "content is king" (içerik kraldır) ve bir kralın mutlaka bir tahtı ve bir tacı olmalıdır...
Diğer blog yazılarımız için:
http://picardes.com/blog/ adresini ziyaret edebilirsiniz...