fevzib adlı üyeden alıntı

Hocam bu benim makale yazarken konunun rekabetini tahmini olarak tespit etmekte kullandığım bir yöntem. allintitle sayfa başlığında o anahtar kelimenin geçtiği internet sitelerini listeler. Örneğin; allintitle:"google kayıt ol" şeklinde arama yaptığımız zaman çıkan 7 sonucun tamamının başlık kısmında google, kayıt , ol kelimeleri geçiyor. Google siteleri sıralarken konu başlığına ve anahtar kelimenin makale içinde geçip geçmediğine çok dikkat ediyor. allintitle: "film izle" şeklinde arama yapıldığında 549.000 sonuç çıkıyor ve bu çok yüksek bir rekabet oranı demektir.

Etkisi Olduğuna Emin Miyim?

Ben kendi sağlık sitemde anahtar kelimelerimi tespit ettikten sonra bu kelimelerin bu yöntemle rekabet düzeylerini az çok tahmin edebiliyorum. Ardından hedef anahtar kelimeyi makale başlığında kullanıyorum. Makale içinde ise %2-6 oranında kullanıyorum. Genelde allintitle sonucu 100 den az olan kelimelerde makalemi yazdıktan sonra o anahtar kelimede ilk olarak 2 sayfada çıkıyorum.

Bir webmaster forumunda anahtar kelimelerin rekabet düzeyini tespit etmek için çok güzel bir yöntem anlatılıyordu. Şuan onu arıyorum bulunca linkini paylaşacam.

Ek Olarak: Tamam linki buldum;

http://www.fuub.net/konu/41980-Anahtar-Kelime-Etkililik-Indeksi-Keyword-Effectiveness-Index

bu konuda allintitle yerine allinanchor kullanılmış ikiside aynı işlevi görüyor.


aslnda bende benzer yolları deniyormusum farkında olmadan. inurl: gibi bakıyordum veya rakip siteye site:xxxxxx.com gibi falan. dedikleriniz mantıklı ama