Web sitenizi kim ziyaret ediyor? Ziyaretçileriniz nereden geliyor? Ziyaretçilerinizin sitenizde kalma süreleri ne, bilmek mi istiyorsunuz?
Bunları bilmek istiyor; fakat ne yapacağınızı bilmiyorsanız, Google Analytics ile tanışmamışsınız demektir.
Web sitenizi ziyaret eden insanlar hakkında size yardımcı olan, ücretsiz, basit kullanımlı analitik bir araç olan Google Analytics, eğer bir web sitesine sahipseniz size yardımcı en iyi dostlarınızdan biri olacaktır.
Google Analytics yüklendikten sonra, karşınıza bilgi dolu bir pano çıkacaktır. İlk başta bu panoyu anlamanız zor olabilir; fakat başlangıç aşamasında odaklanmanız gereken bazı konular vardır. İşte bu konu başlıkları:
1- Ziyaret Sayısı
Sitenizi kaç kişi ziyaret etti. Bu muhtemelen ilgilendiğiniz ilk şey olacaktır. Trafiğinizin artıp artmadığını, azalıp azalmadığını Google Analytics kullanarak görebilirsiniz. Trafiğiniz gitgide büyüyorsa bu harika bir haber. Peki ya gitgide azalıyorsa?
Bu soruların cevaplarını bulacağınız bir yer olan Google Analytics, web sitenize dair stratejinizi geliştirmenize yardımcı olur.
2- Tekil Ziyaretçi Sayısı
Bazı insanlar sitenizi sadece bir kez ziyaret eder, bazıları ise zaman zaman tekrar gelir. Tekrar gelen ziyaretçiler trafiğinizin artması açısından size oldukça büyük bir katkı sağlar. Burada önemli olan nokta ise,yeni gelen ziyaretçilerin tekrar gelmelerini sağlamaktır. Teşvik etmek ve yeni ziyaretçiler getirmek için: İçeriğiniz muhteşem olmalıdır, insanlara yararlı olacak ip uçlarına değinmelisiniz, onları teşvik etmeli ve yorumlarına cevap vermelisiniz.
3- Ziyaretçilerin Sitenizde Kalma Süresi
Buna bakmanın birkaç yolu vardır.
Sitede ortalama kalma süresi: Bu süre insanların sitenizde ne kadar kaldığını söyler.
Sayfada ortalama kalma süresi: İnsanların bir sayfada ortalama kalma süresini gösterir. Bu da hangi içeriğin ne kadar dikkat çektiğini bulmanıza ve sitenizi bu yönde geliştirmenize yardımcı olur.
Çıkma oranı: Bazı insanlar belirli bir sayfa için sitenize girerler ve daha sonra başka hiçbir şeyi incelemeden çıkarlar. Hemen çıkma oranı % 50′nin üzerindeyse, bu durum genellikle web siteniz için kötü olarak yorumlanır. Bu da web sitenizin insanların ilgisini çekmediğini, aradıkları şeyi bulmak için sitenize geldiğini gösterir.
4- Ziyaretçilerinizin Nereden Geldiği
Ziyaretçilerinizin nereden geldiğini öğrenmek, hedef kitleye yönelik çalışmalar açısından oldukça gerekli bir bilgidir. Eğer sadece belirli bir coğrafi bölge veya ülkede bir faaliyet varsa, genel manada o bölgeye yönelik çalışmalar yapabilirsiniz.
5- Trafik Yönlendirme Kaynakları
Ziyaretçileriniz web’te hangi kanallar üzerinden sitenize geliyor? Arama motorlarında hangi anahtar kelimeleri kullanarak sitenize yönleniyorlar ? Daha fazla trafik getirmek için bu anahtar kelimeleri daha sık kullanabilir miyim? Tüm bu soruların cevaplarını bulabileceğiniz Google Analytics, trafiğinizi arttırmaya yönelik verdiği ip uçlarıyla size oldukça büyük bir katkı sağlıyor.
6- Ziyaretçilerinizin Kullandığı Cihazlar
Sitenizi ziyaret eden insanların kullandığı cihazları umursamıyorsanız, önemli olan sitemi ziyaret etmeleri diyorsanız; çok yanlış düşünüyorsunuz. Çünkü artık birçok insan interneti mobil cihazlar üzerinden kullanıyor. Bu da mobil cihazların sizin için daha önemli bir hale getiriyor.
Çoğu web sitesi ziyaretçilerin görüntüleme deneyimlerini masaüstü veya dizüstü bilgisayar için optimize etmiştir; içeriği mobil cihaz üzerinden okumak bazen neredeyse imkansızdır. Bu yüzden tüm ziyaretçiler için harika göründüğünüze emin olun ve mobile daha duyarlı temalar kullanın.
k: http://blog.turkcell.com.tr/web-sitenizin-ziyaretcileri-hakkinda-bilmeniz-gereken-6-sey