ErcanDinsel gayet güzel bilgiler vermiş. Kurumsal kimlik konusuna gelecek olursak. Öncesinde bir tasarım geçmişin varsa yani logo, amblem, digital tasarımlar, dış mekan tasarımları gibi kurumsalda pek sorun yaşamazsın. Kurumsal kimliğin tek başına diğer parça işlerden farkı yoktur. Yani yeni bir teknik geliştirmen gerekmez. Fakat kurumsal kimlik tecrübe gerektiren bir iştir. Öyle ki tasarlanan antetli kağıt ve zarf bile senin tahminin çok dışında sıradan işlere dönüşebilir. Adı üstünde kurumsal kimlik olan bu çalışmada en önemli kural bütünlüktür. Promosyon ürünlerden tut rozet tasarımına kadar tüm grafik işlerini üstlendiğin ve bence uzun yıllar boyunca kaliteli firmaların senden bağımsız kalamadıkları, yüksek getirili işlerdir.

Müşteriye ulaşmak konusundaki kaygılarına gelecek olursak bu durum bir grafikerin her aşamada temel sorunudur. Ama kurumsal kimlik pazarlaması tamamen referans odaklıdır. Yapılmaz diye birşey yok ama yelpazeni geniş tutmalısın.İyi çalışmalar.