Merhabalar,
Normalde bu tip konulara müdahil olmayı sevmem, isteyen istediği gibi at koşturabilir forumlarda saygı ve yasal çerçeveler içerisinde kaldığı sürece. Servis satın almış ve fikirlerini paylaşmaya değer bulan her kullanıcıya da saygımız sonsuz. Netice itibariyle olumlu yorumlar müşteri portföyünün genişlemesine, olumsuz yorumlar ise servis kalitesini arttırmamıza olanak sağlıyor.
KingStar adlı üyeden alıntı
Alastry her ne kadar uygun olsada ekibi tam bir amatör. Sebebi sunucu, cache gibi kaynaklanan olaylarda üstüne yıkmalarında 1 numara.
Tavsiyem; netiyi.com
Bu iki mesajınıza yanıt vermeden geçemedim çünkü gerçek dışı ve biraz nankör bir yorum olmuş. Niye böyle dediğimi de biraz açıklamak isterim.
Servis sağlayıcılar size altyapı servisi sunarlar. Bunu basit bir mantıkla ev kiralamak gibi düşünebilirsiniz. Ev sahibi evi kiralar ve kirasını ödediğiniz sürece sorun yaşamazsınız. Yasal sınırlar çerçevesinde kullandığınız sürece kullanmanıza müsaade edilir yani. Ev sahibiniz sizin evi nasıl dekore ettiğiniz ile ilgilenmez, televizyonu evin neresine koyayım diye soramazsınız, hangi marka perde alırsam daha iyi olur diyemezsiniz. Çünkü o sizin ev sahibinizdir, size ev kiralıyordur. Evin dekorasyonu ile ilgili sorularınız varsa bir uzmana danışmanız doğru olur.
Yani özetle biz müşterilere disk alanı ve trafik sağlıyoruz. Müşteriler kendi web sitelerini kendileri oluşturmalılar, web sitelerini geliştemiyorlarsa bu işi yapan profesyonellerden destek almalılar, kendileri ilerlemek istiyorlarsa da internette bu konuda destek veren forumları okumalılar. Hosting firmasının işi sizin web sitenizdeki sorunları çözmek veya sizin web sitenizi geliştirmenize yardımcı olmak değildir.
Zaten birçok kullanıcı bunu biliyordur, özellikle belirtmemin sebebi ise aşağıda değineceğim konular.
9 tane bildirim oluşturmuşsunuz sistemimizde, bu bildirimlerinizin 8 tanesinde çok memnun kalmışsınız. Her bildiriminiz ortalama 10 dakika içerisinde yanıtlanmış, bazıları 2-3, bazıları 11-15dk arasında. Memnun kalmadığınız 9. bildirimde ise biz üzerimize düşmediği halde, ilgi alanımız olmadığı halde, destek kapsamında olmadığı halde, sırf işiniz görülsün diye yukarıda bahsettiğim ev sahibinin dekorasyon konusunda yardımcı olması durumunda olmuşuz.
Kullandığınız yazılım PHP 5.3 e göre düzenlenmiş, fakat sizin servis aldığınız sunucu php 5.4 idi. Sunucu PHP sürüm bilgisini herhangi bir php dosyasına aşağıdaki kod satırını ekleyerek ulaşabilirdiniz. Veya cPanel'e giriş yapıp PHP Sürümünü kendiniz seçebilirdiniz.
Arkadaşımız kardeşim sitenle ilgili sorun bizi ilgilendirmiyor diyip işten kolayca sıyrılabilecekken, aşağıdaki hata mesajını inceleyip
Warning: PDO::__construct(): The server requested authentication method unknown to the client [mysql_old_password] in /home/XXXXX/public_html/yonetim/php/BasicDB.php on line 29
PDO'nun PHP 5.4 sürümü ile uyumlu olmadığı, isterseniz cPanel'den php 5.3 e hesabınızı çevirebileceğiniz bilgisini size vermiş ve işinizi çözmüş.
Ertesi gün yine aynı bildirim üzerinden sitenizin istediğiniz hızda olmadığını, yavaş olduğunu söylemişsiniz. Çok kibar bir dille yazmışsınız, çıkmazda olduğunuzu çözemediğinizi belirtmişsiniz, biz de yine işiniz görülsün diye yardım etmişiz, hatta bildiriminizi de ben yanıtlamışım.
Sitenizin 4MB boyutunda olduğunu, normal bir web sitesinin 400kb ile 1.2mb arasında olduğunu, 4MB boyutun çok yüksek olduğunu, web sitesi geliştirirken ülkedeki insanların kaç mbit bağlantıyla internete bağlandığını da göz önünde bulundurmanız gerektiğini söylemişim. Üstelik sitenizde hataların bulunduğunu, gelmeyen javascript, imaj dosyalarını söylemişim, bunların sitenizi yavaşlattığını söylemişim. Sorgu sayılarının yine olması gerektiğinden fazla olduğunu belirtmişim. Bu gözlemleri yapabileceğiniz, sitenizi sorgulayıp hatalarını giderebileceğiniz web sitesi bağlantısını vermişim.
Siz ise bu hataları gidermek yerine "sunucuyu bi kapatıp açsak" demişsiniz, biz de sunucuyu kapatıp açınca site boyutunuz 4MB boyuttan 400kb'a düşmez, hataları düzeltmelisiniz demişiz.
Ve bunlardan memnun kalmamışsınız. Bu yüzden nankör bir yorum olarak nitelendiriyorum. Sanırım sağladığımız ödeme kolaylıkları, hızlı geribildirim almanız ve her sorununuzun 5-10 dakika gibi dünyanın hiçbir yerinde olmayan hızda günün her saati çözülmesi, işimiz olmadığı halde web sitenizi geliştirmenize yardımcı olmamız ve sizi yönlendirmemiz bizi amatör olarak nitelendirmenize sebep oldu.
Her ne kadar 13 yıldır bu alanda faaliyet gösteren, 50 binden fazla web sitesini barındıran, Türkiye'nin en büyük yer sağlayıcılarından birisi olarak kabul görülsek dahi her zaman için işimizi profesyonel çerçevede amatör ruhla yapmayı tercih ediyoruz. Amatörüz çünkü müşteri memnuniyetini her şeyin üstünde tutuyoruz, insanlar mutlu olsun istiyoruz, bu yüzden hiçbir firmanın yapmadığı konularda hizmet kapsamında olmasa dahi sizinle ilgilenen operatör insiyatif alıp size yardımcı oluyor. Tabii bunda da güzel üslubun önemine de değinmeme gerek yoktur.
Gupur adlı üyeden alıntı
Hocam teknik destekte çok iyiler, ekip için ise bugüne kadar başıma hiçbirşey gelmedi, çıkan problemlerde benden önce davranıp gerekli maili atıyorlar, ve hiçbir kesinti felanda yaşamadım bugüne kadar.
Güzel düşünceleriniz için teşekkür ederiz.
Güzel düşünceleriniz için teşekkür ederiz.
Güzel düşünceleriniz için teşekkür ederiz.
Sizin de hesabınızı inceledim. Her sorunuza yanıt almışsınız, 1-2-5 dk gibi ortalamalarla, biz kaynaklı hiç problem yaşamamışsınız. Hatta hesabınızda da hiç problem yaşamamışsınız. Sadece son bildiriminizde biraz olumsuzluk olmuş, bireysel hosting paketi almışsınız kullanmışsınız, daha sonra bayi hostinge geçmişsiniz memnun kalıp. Bireysel paketi iptal etmemişsiniz, bu yüzden bir süre sonra site askıya alınmış. Bireysel paketinizdeki alan adı için bayi planınızdan hesap açmışsınız ama tek dns yapısı kullandığımız için ve ilk açılan hesap hangisi ise o sunucuya ait dns kayıtları kullanıldığı için siteniz askıda gözükmüş. Bildirdiğinizde de düzeltmişler. Amatörlükte lider derken neyi kastettiğinizi, yaşadığınız tecrübeleri diğer internet kullanıcılarıyla paylaşırsanız eminim daha iyi olur.
gokaybjkkk adlı üyeden alıntı
Alastyr kullanıyorum, ve şuana kadar herhangi bir sorun yaşamadım. Aksine inanılmaz memnunum. müşteri hizmetleri chat yapar gibi ne zaman saat kaçta yazarsanız yazın cvplıyorlar.
ben tavsiye ederim.
Güzel düşünceleriniz için teşekkür ederiz.