wmaraci reklam

Google Analytics ve Yandex Metrica

10 Mesajlar 2.111 Okunma
wmaraci reklam

sLymNs sLymNs WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 22.12.2014
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek e-Ticaret Yazılım Destek
  • Konum Kahramanmaraş
  • Ad Soyad S** Ü**
  • Mesajlar 149
  • Beğeniler 18 / 19
  • Ticaret 1, (%100)
Herkese merhaba arkadaşlar. Bildiğiniz gibi ayrıntılı site ziyaretçilerini takip etmemizi sağlayan google analytics ve yandex metrica uygulamaları var. Ben normalde google analytics'i kullanıyordum ancak birkaç gün önce google analytics verilenin doğru olmadığını düşünmeye başladım ve bu yüzden yandex metrica izleme kodunu siteme ekledim. Ve gerçekten veriler uyuşmuyor. yandex daha doğru sonuçlar veriyor. Acaba benim google analytics'de mi sorun var tekil hiti eksik gösteriyor. Böyle bir durum yaşan oldu mu acaba? Yorumlarınızı merak ediyorum. İyi forumlar...
 

 

Kişisel Web Sayfam;

suleymanustundag.com
wmaraci
reklam

brknt brknt WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 08.02.2013
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek Grafik
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad B** B**
  • Mesajlar 124
  • Beğeniler 120 / 29
  • Ticaret 25, (%100)
Şimdi baktım da analytics oturum sayısı tekil sayı diye geçiyorsa yandex'ten 12 fazlasını gösteriyor. Wp eklentilerinden baksam 2 katı daha fazla gösteriyor. Ben de takipteyim reklam almak için hangisini esas almalıyız?
 

 

macgezgini macgezgini www.macgezgini.com Kullanıcı
  • Üyelik 04.01.2015
  • Yaş/Cinsiyet 48 / E
  • Meslek prensipler
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad M** G**
  • Mesajlar 281
  • Beğeniler 0 / 42
  • Ticaret 0, (%0)
ben her ikisinide kullanıyorum webmaster olarak yandex uğraşmadan çok detaylı bakılıyor ergonomisi daha güzel ama sayıları daha düşük gösteriyor yüzde 20 kadar yandex eksik gösteriyor tekil.
 

 

tarafımızca forumun kullanımına son verilmiştir. kullanıcı adımızla ilgili yasal hakkımız saklıdır.

Giuly Giuly lojistikdunyasi.net Kullanıcı
  • Üyelik 18.01.2015
  • Yaş/Cinsiyet 38 / E
  • Meslek Sosyal Medya
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad M** T**
  • Mesajlar 20
  • Beğeniler 2 / 0
  • Ticaret 0, (%0)
İkisi de tam olarak doğru rakamları göstermiyor. Host şirketinizin böyle bir özelliği var ise oradaki sonuçlara da bakabilirsiniz.
 

 

wmaraci
wmaraci

sLymNs sLymNs WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 22.12.2014
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek e-Ticaret Yazılım Destek
  • Konum Kahramanmaraş
  • Ad Soyad S** Ü**
  • Mesajlar 149
  • Beğeniler 18 / 19
  • Ticaret 1, (%100)

macgezgini adlı üyeden alıntı

ben her ikisinide kullanıyorum webmaster olarak yandex uğraşmadan çok detaylı bakılıyor ergonomisi daha güzel ama sayıları daha düşük gösteriyor yüzde 20 kadar yandex eksik gösteriyor tekil.


Bende tam tersi google analiytics eksik gösteriyor.
 

 

Kişisel Web Sayfam;

suleymanustundag.com

macgezgini macgezgini www.macgezgini.com Kullanıcı
  • Üyelik 04.01.2015
  • Yaş/Cinsiyet 48 / E
  • Meslek prensipler
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad M** G**
  • Mesajlar 281
  • Beğeniler 0 / 42
  • Ticaret 0, (%0)
mesajlar da bende gördüğüm için özellikle belirttim zaten. Google da 0 sn olan hiti bile gösteriyor.
geçen ticaret mağduru oldum hit index olayı hala mesela günde 6-8 tane us/en yada cin geliyor 0 sn.
 

 

tarafımızca forumun kullanımına son verilmiştir. kullanıcı adımızla ilgili yasal hakkımız saklıdır.

01101011 01101011 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 15.05.2013
  • Yaş/Cinsiyet 51 / E
  • Meslek eğitimci, akademisyen
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad O** K**
  • Mesajlar 107
  • Beğeniler 54 / 39
  • Ticaret 2, (%100)
Yandex kullanmaya başladıktan sonra fark ettiğim bir şey var, bu da ziyaretçi sayısı değil. Bu doğal, birinin saymadığını diğeri sayabilir, diğerininkini de öteki.

Fakat benim dikkat çekmek istediğim başka bir durum var ki, sitelerimizin "hayatını" etkiliyor.

"Sitede geçirilen zaman" ve "hemen çıkma oranı" çok daha önemli. Fakat burada analytics'in metrica'dan farklı olarak bir şeyi yaptığı dikkatimi çekti. Bazı anahtar kelimelerle gelen ziyaretçiyi, kaynağı ne olursa olsun, sitede geçirdiği süreyi düşük, kimi zaman 00:00:00 olarak göstermesi.

Bu da olur, sonuçta ölçümlere yansıyan değerlendirmelere de yansır, fakat tuhaf olan başka bir şey var: Metrica, Analytics ve bir başka "web stats" aracını üçü bir arada çalıştırıp ziyaretçileri izleyince bir şey ortaya çıktı:

Analytics'deki bu durumu uzun bir süredir fark ediyordum. Bazılarını tesbit de ettim. Fakat net olarak şimdi gördüm kısa bir süre önce.

Yandex'de dizindeki sayfa henüz daha az olduğu için gelenleri tek tek izleyebiliyordum.
a ziyaretçisi, bir anahtar sözcükle siteye giriyor, iki sayfa ziyaret edip çıkıyor. Sitede geçen süre 46 saniye.

b ziyaretçisi, başka bir anahtar sözcükle 4 sayfa ziyaret ediyor, sitede geçen süre 2 küsür dakika

c ziyaretçisi, b ziyaretçisinin anahtar sözcüğüyle geliyor tek sayfada yaklaşık 1 dakika kalıyor.

Son ikisinin kelime ortalamaları kaç olur? 1.5 dakika. Metrica da bunu söylüyor. Peki Analytics ne diyor? Bu iki anahtar kelime ile şu saatlerde şu ülkelerden gelen kişiler sitenizde ortalama 00:00:00 süre geçirdiler diyor!

Hemen çıkma oranları Analytics'de çok yüksek, ortalama yüzde 80 ve aylardır sabit bir çizgi olarak takılı kalmış gibi. Metrica'da ise günlük % 20-30 arasında değişiyor. Analytics'de ise bir sürü giriş var (arama motoru botları değil bunlar) süre: 00:00:00

Kim ne yapıyor, niye yapıyor bilemem. Fakat bu ölçülen, bir site kalitesidir. Ziyaretçilerin sitede ne kadar zaman geçirdikleri, ne kadar sayfa gezdikleri elbette TBM'ye CBT'ye ZBT'ye etki ediyor. Biz aynı ziyaretçi sayısına sahip olsak bile, bir Amerikan veya Avrupa ülkesindeki kadar gelir elde edemiyoruz, bu da nedenlerden biri, fakat bunun mantıklı bir açıklaması var:

Google kendi parametrelerini ülkeden ülkeye, siteden siteye değiştirmemek için, bazı değerleri "0" sıfır varsayıyor. Çünkü reklam istatistiklerine yansıyan ve "satın alma" davranışı gösteren ziyaretçi sayısı bizim ülkemizde, Türkçe içerikli sitelerde daha az.

Ha ben internette para harcamıyoruz demiyorum, elbette bazı kalemler var ki onlarda ilk sırayı arslanlar gibi biz alıyoruz malumunuz. Reklam banner'larına tıklama oranı bizde daha düşük diyorum. Bu da Google'ın ölçümlerine bir genelleme olarak yansıyor, olabilir.
 

 

Karikaturname Karikaturname WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 16.12.2014
  • Yaş/Cinsiyet 42 / E
  • Meslek Muhasebe
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad H** G**
  • Mesajlar 780
  • Beğeniler 465 / 297
  • Ticaret 1, (%100)
Her sistem kendisine göre kriterler belirliyor ve ona göre sayım yapıyor arkadaşlar. Ben de hem yandex, hem google kullanıyorum analizleri izlemek için, ama karşılaştırma yapmak aklıma gelmedi. Google bir ay öncesine kadar %65 civarı hemen çıkma oranı gösteriyordu benim sitemde, bu oran birden bire %4-5 olarak değişti. İçerikler benzer içerikler, görsel ağırlıklı.
Arada ufak tefek farklar oluyorsa bunu sorun etmeyin derim. Ama sayı büyük ise de analiz sitelerindeki profilinizin yerel saat ayarlarına bakın. Her ikisinde de aynı yerel saat kullanılıyorsa ve büyük fark varsa o zaman bi sıkıntı var demektir.

Ek Olarak: Şimdi kontrol ettim, google analytics yandex metrica'dan daha fazla saymış ziyaretçiyi.
 

 

Ağacı Sev Yeşili Koru Ayıyı Öp!

rkorkmaz rkorkmaz Ramo Kullanıcı
  • Üyelik 07.09.2014
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Procurement Specialist
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad R** K**
  • Mesajlar 1284
  • Beğeniler 255 / 254
  • Ticaret 93, (%100)
Hangisi dogru gosteriyor onu ayirt etmek zor yuzlerce binlerce hitin arasinda. Ben onceden google analytcs kullaniyordum simdi metrica kullaniyorum ve daha cok memnunum. Cunku kullanimi daha kolay pratik geliyor bana.
 

 

erkolay erkolay webmaster.bbs.tr Kullanıcı
  • Üyelik 13.04.2012
  • Yaş/Cinsiyet 47 / E
  • Meslek Hosting, Domain, Marka, Patent
  • Konum İzmir
  • Ad Soyad S** E**
  • Mesajlar 972
  • Beğeniler 134 / 216
  • Ticaret 20, (%100)
Hiç biri doğru gösteremiyor.

Sunucunuzda bulunan log yazılımları en doğru sonucu verir. cPanel'de AwStats ve Webalizer gibi...
 

 

wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al