site adı kısaldıkça arama hacmi artar. çünkü kısa adların farklı ülkelerin literatüründe de karşılığı olma ihtimali yüksek olduğundan hit açısından artıdır. örneği bazı takip ettiğim domainler yeri geliyor 4 farklı ülkenin keyword listesinde oluyor.
siz google arama motoruna ne yazıyorsanız diğer insanlar da arama yaparken aynı şeyleri yazıyor. o yüzden bir domainin jenerik olması, ek alan halinden çok da fazla bir fayda sağlamıyor. bence bu olay internette şehir efsanesi. ben deneyimlediğim birçok domainde jenerik halinin, anahtar sözcük halinden daha çok hit aldığı az domain hatırlıyorum.
domain konusunda iki farklı yol izlenir. birincisi anlamlı bir anahtar sözcük domaininin üzerine giderek hit kazanmak - bu kısa vadede dönüş sağlar - , ikincisi anlamsız bir domain üzerine özgün marka geliştirmek. - bu kısmen daha uzun zaman ve emek ister ama tutarsa diğer alternatife göre çok kazanç sağlar. -
Burada ana hedef hit kazanmaksa kısa domain başta da belirttiğim gibi uluslararası hit kazanımı açısından da kar sağlar. yapılabiliyorsa multi language ya da en azından google translate eklentisi, sitede geçirilen süreyi arttırır. yurt dışında yahoo indeksi çok fazla hit kazandırır. yahoo2yu gözardı etmemek gerekir.
neticede iş tasarım ve sosyal ağ entegresinde bitiyor. üyenin yorum yapmak yerine sosyalleşebileceği sistemler üzerine inşa edilen birçok sitede domain ikinci planda kalıyor.