Aslında çok basit bir yargı size bir resim çizmenizi yada bir rüyanızı anlatmanızı hatta gerçek hayattan yapılan bir aracı tarif etmenizi istesem bilinç altınızdaki ortaya çıkararak cevaplar vereceğinizden hiç şüphemiz yok. Oyunlarda böyle meydana geliyor. Çoğu yapımda harita, karakterler, materyaller hatta sesler gerçek temelli esinlenmelerle ortaya çıkıyor. Yani bu ne demek oluyor? Oyunda kontrol ettiğimiz her karakter aslında gerçek hayatta yaşıyor. Oyun içinde bulunduğumuz yerler aslında gerçek hayatta mevcut olduğu gibi. Küçük örnekler vermek gerekirse: Assassin’s Creed oyunu hepimiz için çok farklı bir deneyim olmuştur. Hepimizin Altair ve Desmon Miles’a hayranlığımız aşikar peki bu karakterin gerçekte Francisco Randez’den esinlenerek yapıldığı? Yada çocukluğumuzun oyunu olan GTA? Ya bunlar ne ki ben biliyorum zaten dediğinizi duyar gibiyim. Elbetteki başta dediğimiz gibi genellikle beyin esinlenir yoksa ortada bir şey yokken her hangi bir şey oluşturmak ne kadarda zor olurdu öyle değil mi?
O zaman size asıl soruyu soruyorum hiç fps oyunlarında silah seslerinin nasıl yapıldığını düşündünüz mü? Belki bilgisayardan yazılımlarla yada arşivleri var oradan kullanıyorlar diye düşündüğünüzü varsayıyorum beğenmediğimiz hatta bazen karaladığımız bu yapımların yıllar içinde bir çok caba ile yapıldığı fikri bir kere olsun sizi ya bunda emek var arkadaş diye sorgulamıyor mu? Öyleyse sizi Battlefield: Hardline’nın sadece silah seslerinin nasıl yapıldığını izlemeye davet ediyorum.
Kaynak: Oyun sesleri nasıl yapılıyor?