TechnicaL adlı üyeden alıntı

Olaya çok sığ bakıyorsunuz. İçerik önemlidir, bu konuda hemfikiriz.

Fakat, bunun sitenin açılışı hızı, valid kodlama, responsive uyumlu tasarım, sitede kalma süresi, siteye doğrudan erişim oranı, sadık ziyaretçi kitlesi, kaliteli backlink stratejisi, sosyal medya performansı vb. gibi onlarca kriter sitenizin hitini ve keywordlerindeki sıralamasını etkiler.

Google sizden özgün içerik istemiyor ki, Google sizden sitenize giren ziyaretçide olumlu bir izlenim bırakmanızı istiyor ve bu sadece özgün içerikle olan bir şey değil.

Büyük haber sitelerini düşünün bi... Sosyal medya performansı ortada, kullanıcılar kendi isteğiyle yorum yapıyor, yüz binlerce doğal backlikleri var, sitelerini google aracılığı ile girenlerin oranı ile siteye doğrudan girenleri oranı neredeyse aynıdır ki bu da kalitenin göstergesidir. İşte bu yüzden çok alakasız kelimelerde (bilmem maçı hangi kanalda, özeti ya da falanca dizisi fragmanı, bölümü, hd izle türevleri) spam tanımının bile hafif kalacağı derecede illegal yöntemler uygulamasına rağmen sıralamada hala daha ilk sıradalar.


Tamam ustam sadece özgün içerik değil bir çok unsur var. Ama benim anlamadıgım aynı haberi 100 tane site yayınlıyor 100 tanesi de indexleniyor ve hit geliyor. Bu iş garibime gidiyor. Bunlardan hızlı ve kullanışlı kullanıcı dostu olanlar tamam. Ama hepsi aynı anda böyle değil ki. İlk 10 site hızlı iyi güzel. Ama bunlardan sonra gelenler içeriği kopyalayıp yapıştırmış sayılırlar. Sonuç olarak hızlı veya yavas iyi veya kötü haber siteleri kopya içerikten ceza almıyor. Herkes büyük sitelerden bahsediyor ben ise günlük 200 ziyaretcisi olan haber sitelerinden bahsediyorum. Bence bu iş biraz karısık. İfade ederken bile zorlandım :)