Anahtar kelime rekabeti ile çok yakından ilgili bir durum bu.

Bununla birlikte site içi link yapısı önemli. Çoğu kişi sitesini oluştururken dışarıda link döngüsü ya da piramit gibi backlinkler inşa ediyor. Aynısı site içerisinde de olmalı. Ama ne yaparsanız yapın "Kaliteli Semantik Backlinkle Beslenen Siteler" özgün değilse bile yükselebiliyor. Elimde bunun örnekleri de mevcut.

Boş sayfa bile yükselebiliyor belli çalışmalar ile. Google'da aratıp ilk sıralarda (ilk 3 sırada gelen) ancak tıklandığında sadece h1 ve h2 başlıktan ibaret siteler yok mu? Var peki nasıl oluyor bu? Gerçi boş sayfada özgün içerik sayılır :)

Bu şekilde yükselmiş sitelerin çoğunda güçlü backlink yapısı mevcut. Tanıtım yazısı konusu da öyle. Tamamen yanlış anlaşıldığını düşünüyorum. Firma tanıtım yazısı adı verildiğinden sanıyorum. Aslında tanıtım yazısı değil gerçekten işe yarayan. Tanıtın yazısı bu yöntemin en alt seviyesi... Değişik versiyonları mevcut. Ve en güçlü baklink alakalı sayfadan içerik olarak görmek gerekiyor tanıtım yazılarını. Yoksa firmayı tanıtan yazılar alıntılanmış ya da önerilmiş siteler değiller. Dünya'nın her yerinde haber bile yapılsa tanıtım yazısı denilen konu sadece reklam amaçlı hazırlanmış özel haber değil midir?
Nu yüzden tanıtım yazısı hazırlanırken reklam metni hazırlamak etki edecektir belki ama az etki edecektir. Bugün Google'ın kullandığı sistemle IP değiştirdiğiniz bile anlaşılmaktayken, paravan blogların nasıl faydalı olduğu aslında açıktır. Sonuçta Google faydalı özgün içerik eklediyseniz paravanda olsa size güçlü puanlar yazmakta. Siz istediğiniz kadar farklı IP ile giriş yapın. (IP değiştirici programlarla) sonuç hep aynı yere çıkacaktır.
Şu dünyalar savaşı z filminde bir şeyin en güçlü olduğun tarafın aynı zamanda en zayıf olduğu yönü olmasını anlatan bir replik vardı. Google da durum farklı değil! Aslında en zayıf yanını ilizyon yaparak (dikkatleri başka yöne çekerek) gizliyor. Bunun için Google yalancı diyorlar. Yalancı değil gizliyor sadece! Zayıf yanını en kuvvetli yanı gibi gösteriyor.
SEO denilen şeyde aslında tamamen buna yönelik değil mi?
Herkes Google'ın zayıf yanını sorguluyor ve bu yarış böyle sürüp gidiyor.