Bak dostum şöyle anlatayım:
Ben senin bir sitene link verirsem. Sıkıntı olmaz.
Fakat sende aynı zamanda bana link verirsen, bu link değişimi olur. Sıkıntı burada başlar.
Korkma, 1-2 link değişiminden siten filtre yemez fakat bu sayı çok asgari şekilde bile artarsa link değişimi sonucu siten yaptırıma mağruz kalır.
Reklamın link değişimi ile alakası yoktur. Reklamlarda tek taraflı link verilir.
Ben senin bir sitene link verirsem. Sıkıntı olmaz.
Fakat sende aynı zamanda bana link verirsen, bu link değişimi olur. Sıkıntı burada başlar.
Korkma, 1-2 link değişiminden siten filtre yemez fakat bu sayı çok asgari şekilde bile artarsa link değişimi sonucu siten yaptırıma mağruz kalır.
Reklamın link değişimi ile alakası yoktur. Reklamlarda tek taraflı link verilir.
Sıkıntı Orada Başlamaz. Sıkıntı, Aynı şeyleri, Aynı şekilde tekrarlamakla Başlar.
1 Site düşünün 20 tane link çıkmış. Siz olsanız bu site hakkında ve sitede ki linkler hakkında ne düşünürsünüz ?
1 Site düşünün 5 tane ayrı siteden , Aynı kelimede link almış Siz bu site hakkında ne düşünürsünüz ?
1 Site düşünün 5 Ayrı siteden, 5 Ayrı sayfasına, Farklı kelimelerde link almış. Bu konuda ne düşünürsünüz.
Google de aynı sizin gibi düşünecektir ( Tabi düşünürken google kadar dürüst olabiliyorsanız )
Ek Olarak:
Benim merak ettiğim bir şey var. Çapraz/düz link değişimi artık Google için tehlikeli gibi yorumlar söyleniyor.
Peki sitelere alınan reklamlar da aynı şekilde tehlike arz etmez mi? Sonuçta her iki türlü linke tıklanıyor, başka bir siteye geçiş yapılıyor.
Ayrıca ben sitemde yayınladığım bazı Türkçe çeviri içeren konularda ilgili oyun firmasının sitesine kaynak linki veriyorum. Bunlar tehlike mi yaratır sitem için?
Peki sitelere alınan reklamlar da aynı şekilde tehlike arz etmez mi? Sonuçta her iki türlü linke tıklanıyor, başka bir siteye geçiş yapılıyor.
Ayrıca ben sitemde yayınladığım bazı Türkçe çeviri içeren konularda ilgili oyun firmasının sitesine kaynak linki veriyorum. Bunlar tehlike mi yaratır sitem için?
Bahsettiğiniz reklamlar Banner reklam ise, Aynı mantıktır. Ancak Achor olmadıgı için risk daha düşüktür.
Gösterilen kaynaklar, hem kaynağı gösteren site açısından olumlu olmakta hemde, Kaynak niteliği taşıyan site için iyi olmaktadır.
Googlenin link ağına bakış açısı, tıpkı dışarıda birinin size bir iş için kefil olması gibidir.
Örneğin ; Siz forumda E-ticaret ile ilgili bir konu açtınız. ilk baktıgımız şey tradeler ( Google için Linkler) dimi ? Ancak siz Tradeleri kimin verdiğini görmüyorsunuz. Trade veren kişi, ticaretine talip olan kişinin arkadaşları da olabilir ( Aslında güvenilir değil, arkadasının tradesi ile güvenli görünmeye çalşıyor ). Google ise, bir siteye hangi sitenin kefil oldugunu da görüyor. Site 10 tane siteye kefil olmuşsa, demek ki bu herkese kefil oluyor ( Yandaş, Şike. Yani Rüşvet yiyor). Ama Bakıyor Kefil olan siteler sağlam, Diyor ki demek ki bu adam sağlam ki, Böylesine kaliteli sağlam sitelerde buna kefil oluyor..
Umarım anlatabildim :P