uçak havada 1 saniye bile durmaz kalamaz düşer. çünkü yer çekimi denen bişey var. bu yer çekimi olmasa hayat olmazdı. çünkü güneşin uyguladığı çekimle dünya güneşin etrafında dönüyor. dünyanın uyguladığı çekimle ay dünyanın etrafında dönüyor. samanyolu galaksisinin uyguladığı çekim sayesinde güneş sistemi, galaksi çevresinde dönüyor.
uçaklar ilk havalanırken motorlarının havayı önden arkaya itmesiyle haraket eder(uçağa binmenin en zevkli tarafı budur. inanılmaz güzel bi duygudur. o itişi hissetmek). hız belli bir limite ulaşınca pilot flapları(kanadın arkasındaki oynar aksam) haraket ettirerek havanın kanatların altından geçmesini sağlar. ayrodinamik yapısından dolayı kanatların üstünden geçen hava ile altından geçen havanın hızı farklı olur. bu hız belli bir kaldırma kuvveti oluşturur ve uçak yükselmeye başlar.
uçağa binen bi insan bilirki eğer uçak rötar yaparsa veya bi şekilde geç kalırsa uçak normal yüksekliğinden daha fazla bir yükseklikte uçar, hosteslere sorduğunuzda bunu, onlar daha hızlı gitmek için der. çünkü yer çekimi denen birşey uçağı yavaşlatmaktadır. çünkü dikey bir çekim söz konusudur. bu çekimi yerden yükselerek azaltılabilir. pilotlar yer çekiminin yavaşlatmasını azalttıktan sonra, kaba tabirle basarlar gaza ve uçağı biraz hızlı kullanırlar. ve geç kalan uçak istenilen yere zamanında ulaşır.
özet olarak, yer çekimi toprağın üstünde olduğu gibi havadada vardır ve her nesneyi aşşağı çeker. eğer havada yer çekimi olmasaydı uçağa bindiğimizde kabinde yer çekimide olmazdı.
yani yatay çekim olsaydı havaya zıplayan insan uzağa düşerdi. yatay çekim olduğu için insan dünya ile birlikte döner ama dünyanın çevresi 40bin km olduğu için bu çekimsel dönmeyi hissedemez. son yani yer çekimi size bir ip bağlar ve yere çeker. uzağa itmez.