Alexa, Google gibi referanslar (backlinkler) ve ziyaretçi sayıları üzerinden hesaplama yapan bir sistem değil arkadaşlar.
İllede Alexada yükselmek trafiği arttırmakla mümkün olabilir. Ve trafiği arttırmak tam olarak ziyaretçi sayısını arttırmak demek değildir.
Eğer ziyaretçiler sitenizde kısa süre kalıyorlarsa yada birden çok sayfanızı ziyaret etmiyorlarsa, bu durumda ziyaretçi sayınız fazla ama trafiğiniz az olabilir.
Sadece ftp'den server'a dosya yükleyip (her gün) geri silseniz bile alexa değeriniz artar.
Ama böylesi sadece Bandwidth'inizi ziyan etmeniz anlamına gelir.
Çözüm:
*Ziyaretçilerinizi sayfalarınızda uzun süre tutmanın yollarını araştırmalı ve uygulamalısınız.
*Sayfalarınızı birbirine bağlantılı hale getirmelisiniz. Örneğin bir konunun altına "ilginizi çekebilecek diğer başlıklar" yada "benzer konular" gibi ziyaretçi yönlendirici site-içi linklerle görünmez bir ağ örmelisiniz.
*Güncel ve ilgi duyulan kısa anketler ile "ziyaretçilerinizin fikirlerine önem verdiğinizi" gösteren sempatik uygulamalar, ziyaret sürelerini arttıracaktır.
Yukarıdaki basit yöntemler sadece Alexa için değil Google içinde faydalı olacaktır. Çünkü bir çok arama motoru, istatistiklerinde ziyaretçilerin sitede kalma sürelerini "sitenin META'larının doğruluğu anlamında görür.
Örneğin Google'da "satılık daire" diye bir arama yaptınız. Ve karşınıza çıkan sonuçlardan birine denk gelen siteyi ziyaret ettiniz. Ancak ziyaretiniz çok kısa sürdü. Bu durumu Google şöyle yorumluyor.
a) Site sahibi vaad ettiği anahtar kelimelere uygun bir sayfaya sahip değil !
b) Site çok geç açılıyor, kullanıcı sıkıldı ve bir başka siteye yönlendi !
c) Sitedeki içerik doğru ama verilen bilgi tatmin edici değil ! gibi...
Arama motorlarının algoritmasını kodlayan mühendisler, olasılıklara karşılık gelecek her durumu bir katsayı'ya atarlar. Ve bu katsayı'ların (bilmediğimiz google algoritmasına göre) formüle edilerek sınıflandırılması bizlerin arama sonuçlarındaki sıralamamızla paralellik gösterir.
Özetle: sadece google'un istatistiklerini takip etmeniz siteniz için en mantıklı olanıdır. Bunun anlamı "diğerlerinin önemsiz olduğu" demek değildir. Ama google'un yanında pekde önemli olduğu manasını da taşımaz.