Madem kaynak istediniz, Matt Cuts neler diyormuş bir bakalım:

https://www.youtube.com/watch?v=QHG6BkmzDEM

Türkçesi ise özetle şu şekilde;

Zengin medyalar, daha fazla kaynaklar ve buna bağlı olarak çok daha fazla link çıkışları olması normal.

Eğer sayfanızda 100 adet link çıkışı bulunuyorsa, sayfanın bu konudaki performansını değerlendirmek için 100 üzerinden bir değerlendirme yapıyoruz. 1000 adet ise, bu 1000 linkin de gerçekten yararlı ya da spammy olduğunu değerlendirip, 1000 üzerinden bir değerleme yapıyoruz. Fakat, web sayfasında gerçekten tonlarca link çıkışı varsa, ve bunlar kullanıcının yararından ziyade, spammy bir yapıda bulunuyorsa, ancak o zaman aksiyon almaya karar verebiliyoruz ve web sitesini spam olarak değerlendiriyoruz.

Konuya dönecek olursak, eski rehberimizdeki 100 sınırını ve günümüzdeki web’in gelişimini birlikte göz önünde bulundurursak, artık 200, 300, 400 ya da daha fazla linki bir sayfa dahilinde görmemiz oldukça doğal, tabii ki bu linkler sayfa dahilinde kullanıcılara katma değer sağladığı sürece.

Özetleyecek olursak; 100 link sınırını artık çok da önemsemenize gerek kalmadı. Kendinizi sınırlandırmanıza gerek yok. Fakat tabii ki bu sayfaları oluştururken kullanıcı deneyimini ön planda tutmakta fayda var. Eğer bu konuda ihtiyaçları karşılayıp, yararlı bir izlenim veriyorsanız, hiç bir endişeye sahip olmanıza gerek yok.”

Umuyorum ki, bu açıklamanın ardından bir çok kişi rahat bir nefes alıp, link sayısı vb. ölçütleri geri planda bırakarak, kullanıcı memnuniyetini ve içerik kalitesini ön planda tutan çalışmalarda bulunur. Çünkü yeni nesil web‘in temelleri artık makinaları değil, reel kullanıcıları memnun eden çalışmalar üzerine kurulu.


Footer sorunsalınız da böylece çözülmüş oldu.

Zaten içeriğin bulunduğu bir sayfanın footer bölümünden link çıkmak; yani ziyaretçilere bir şeyler kazandırmış sayfada link olması spam algısı yaratmaz.

Ziyaretçilerin önceliği içerikten faydalanmaktır.

Fakat sadece linklerden oluşan, katma değeri zayıf,(içeriksiz yada içeriği zayıf) ziyaretçilerin ihtiyaçlarını karşılamayacak ve onları memnun etmeyecek sayfalar spam sayfalardır.

Site haritasını ziyaretçilere sunmak başlı başına bir hatadır.Bu bölüm botlara özeldir.

Dolayısıyla ziyaretçiye katma değer kazandırmayan sayfalar spam olarak algılanır. Buraya backlink kasmak ise cabası.

Şimdi umarım site haritasının kullanıcı deneyimine sunulduğunda ve backlink kasıldığında spam olarak algılanabileceğini anlamışsınızdır.

Hatalarımız olmuşsa affola.Saygılarımla.

kendoka adlı üyeden alıntı

Backlink yada normal sayfa içi bir link. Eğer link dolu bir sayfa spam sayılsaydı site içinde footera da koymak sıkıntı olurdu. Spam faydasız içerikle google ı kandırma çalışmasıdır. Spam bu sekilde algılanır. Site haritası spam olsaydı linkini site içi de vermek yanlış olurdu.

O sayfaya backlink alınca google neden spam desin ki. Ezberi bırakın. Bir sayfada armut hakkında bilgi vereceksen botları da bu başlık için çağırdıysan ama bu konuda bilgi vermiyorsan bu spam olur.

Google tarafından yapılan bir açıklama var mı bu konuda. Yani fazla link olan bir sayfa faydasız sayfa dendiğini gördün mü hiç.

Eğer başka bir siteden gelen örümcekler benim site haritası sayfamı spam olarak görecekse sayfa sonlarına eklenen site içi sayfalardaki site haritası linkleri de böyle algılanmalı. Zaten backlink kasıp sayfa değerini arttırmak olayından bahseden yok.
Backlink alacaksam gider kaliteli sayfalarıma alırım ki google bunu sever. Ama site haritasına veya rss'e alınan backlink hızlı indexlenmek için faydalıdır. Mesela bazen bakıyorum. Örümcekler siteyi dolaşıyor ama yeni yazdığım sayfaya uğramayabiliyor.

2.si diyelim ki site haritasına backlink verdik. Örümcek geldi. Orada son yazılan yazılara geçti. Faydalı bir yazıya ulaştı. Şimdi hangi sayfa spam sayılcak. site haritası mı yoksa son yazı mı.


Bir şeylerin zararlı olduğu iddiası için kısa ve gülücüklü konuşmalar yeterli değil. Belki gerçekten hoş karşılanmayan bişey de olabilir. Fakat bunu böyle dalga geçer bir tarzda konuşarak anlatamazsın.

Zararlı olduğu bildirilmeyen bir şey ya faydalıdır yada etkisizdir. Bir şeye faydalı diyen yada etkisiz diyen insan için delil getirmek mecbur değildir. Fakat zararlı diyorsan senin delil vermen gerek. Bir kişi yaptığı bir çalışmanın etkisini az veya çok görür belki yanlış gözlemler başka bir şeyin faydasını yaptığı işe bağlar. Ama zararlı demek spam demek için bizzat google tarafından verilen bir bilgi gerekir.

Spam faydasız ve aldatıcı bir çalışmadır. Ben örümceğe diyorum ki. Bak burada benim son yazdıklarım var. Bak sitem güncel. Bunun neresi spam olsun.