Gitti Gidiyor Ürün Sıralama Algoritması başlığı altında; E-Ticaret devlerinden biri olan Gitti Gidiyor ürünleri neye göre sıralıyor sorusuna cevap bulacağız. Bildiğiniz üzere daha önceki makalelerimizde de belirttiğimiz gibi son yıllarda E-Ticaret oranında muhteşem bir artış gözlemlenmektedir. Bu artıştan herkes payını almak ister. Ürününüz ne kadar iyi olursa olsun ne kadar güzel gözükürse gözüksün bazı adımları izlemezseniz o ürünün satışında başarılı olamazsınız.

E-Ticaret sitelerinin de arama motorları gibi algoritması vardır. Bu algoritma incelemesinde Gitti Gidiyor’u inceleyeceğiz. Gitti Gidiyor diğer rakiplerine nazaran daha karışık bir algoritmaya sahiptir. Bu algoritmanın çözümlenmesi deneme yanılma yöntemiyle gerçekleşebilir. Gitti Gidiyor ürünleri sıralarken dikkat ettiği hususları önem bakımından maddeler halinde sıralayalım;

    Ne yaparsanız yapın öncelik her zaman reklam verenlerde olur.

    Ürünün satış miktarının çok olması ve ürüne yapılan olumlu yorumlar ürünü üst sıralara taşır.

    Ürünü satan mağazanın olumluluk yüzdesi ve satış miktarı da ürünün üst sıralarda gözükmesinde bir etkendir.

    Ürünün yayından kalkma süresi yaklaşınca daha üst sıralara çıkartır. Bu yüzden büyük ve anlaşmalı mağazalar ürünlerini 3’er günlük 5’er günlük olarak sabit fiyatta eklerler.

    Sabit Fiyat, dükkan satışına nazaran daha ön plandadır.

    Ücretsiz kargolar daha çok ön planda tutulur.

    Fazla eklenmiş seçenek ve fotoğraflar size +1 kazandırır.


Kaynak: Gitti Gidiyor Ürün Sıralama Algoritması