Google Adsense'in o meşhur bağırsak reklamlarından gına mı duydunuz?

Siteniz hassas içerik barındırıyor ve çıkan alakasız reklamlar ziyaretçilerinizi mi kaçırıyor?

Google yeni*bir duyuru yayınlayarak, Google Adsense Eşleştirilebilir İçerik Özelliği hakkında bilgilendirme yaparak, bu özelliğin nasıl aktifleştirilebileceği bilgisini paylaştı.

Öncelikle unutulmaması gereken birşey var ki, o da Google'ın reklam tercihlerinde kullanıcıdan bağımsız bir içerik gösterim yönetimi sergilemiyor olması. Sayfanızda çıkan reklamların büyük bir kısmı, sizin geçmişte ziyaret ettiğiniz web siteleri bilgilerinden yola çıkarak değerlendiriliyor. Şayet birden fazla kullanıcı aynı bilgisayarı kullanıyor iseniz, buradan elde edilen içerik bilgileri de reklam gösteriminizi etkileyecektir.

Google Adsense Eşleştirilebilir İçerik Özelliği Nedir?

Google Adsense bu özelliği, sitenizi ziyaret eden kullanıcılara en verimli reklam gösterimini sunmak için tasarladı.*Bu ücretsiz öneri aracıyla; sitenizi ziyaret eden kullanıcıların geçirdikleri süreyi, ilgi alanlarını, sayfa görüntüleme sayısını ve aramalardan elde edilen en uygun içeriklerinizin hangileri olduğu yönünde bilgiler elde edebilirsiniz. Bu sayede rekam gelirlerinizi arttırmanız da mümkün.

Eşleştirilen içerik birimleri tamamen sizin kişisel hassasiyetlerinize göre bir çalışma yürütmektedir. Bu özelliği kullanabilmek için tabii ki öncelikle sitelerinizin Google Adsense Politikası'na uygun olması gerekmekte. Bununla birlikte uygun görülen tüm sayfalarınız için bu çalışmayı gerçekleştirebiliyorsunuz.

Google Adsense Eşeltirilebilir İçerik Özelliği mevcut sayfa başına Google içerik reklam sınırınız kapsamında değerlendirilmez.

Sitelerinizde Eşleştirilebilir İçerik Özelliği olup olmadığını Nasıl Kontrol Edebilirsiniz?

Bu özellik tüm yayıncılar tarafından kullanılamamaktadır.*Bunun için belli bir trafik hacminiz ve içerik doygunluğunuz olması gerekiyor. Bu şartlara uygun siteleriniz Adsense onayı aldığı andan itibaren özellik de sistem tarafından kullanımınıza sunuluyor.

Sitenizin bu hizmeti alıp almadığını kontrol etmek için öncelikle Adsense hesabınıza giriş yapıyorsunuz.

Ayarlar altından kenar çubuğunda bulunan Hesap > Site Yönetimi seçeneğini tıklıyorsunuz.

Sitenizin Onaylanmış olup olmadığını görmek için Sahip Olunanlar sekmesinde sitenizin durumunu kontrol etmeniz yeterli.

Eğer bu alanda Onay ibaresi görmekteyseniz Eşleştirilen içerik birimi oluşturma adımına geçebilirsiniz.

Birden Fazla Siteye Google Adsense Eşleştirilebilir İçerik Özelliği Kurabilir Miyim?

Normal şartlarda sahip olduğunuz Adsense hesabınızla birden fazla siteye bu özelliği kurabilirsiniz fakat bu sitelerin tamamının az önce belirttiğimiz şekilde Onaylanmış ibaresi olması gerekmekte. Çünkü belirtmiş olduğumuz gibi Google Adsense bu içeriği belli şartları yerine getiren sitelerin kullanımına açıyor.

Eşleştirilebilir İçerik Reklam Kodu Nasıl Oluşturulur?

Adsense'te normalde reklam kodu oluşturduğunuz yöntemi takip etmeniz yeterli. Sadece reklam türleri seçiminde bu kez Eşleştirilebilir İçerik alanını seçmeniz gerekiyor. Buradan aldığınız kodu sitenize yerleştirdiğinizde, seçmiş olduğunuz reklam hassasiyetine uygun içerikler sitenizde gösterilmeye başlanacak.

Daha verimli bir reklam gösterimi ve daha fazla reklam geliri elde etmek için, siz de haberimizde göstermiş olduğumuz yolla sitenizin durumunu görebilir ve yeni kodlarınızı ekleyebilirsiniz.

KAYNAK: NTEKNOLOJI.COM - Yardım Almak İstediğiniz Konuda Sitenin Yorum Bölümünden Anında Dönüş Alabilirsiniz. -