2013 Ekim'den beri Google farklı platformlarda bu konuda defalarca açıklama yaptı. Matt Cutts Google Pagerank Toolbar güncellemesi beklenmediğini söyledi. Bunu da Webmaster'lar için özel olarak yapılan bir Hangout görüşmesinde açıkladı.
Aynı toplantıda Google'ın siteler için verdiği skor değerlerini nasıl tespit edeceği sorulduğunda, web sitelerinin derecelendirmesinde zaten Pagerank değerinin tek istifade edilen yapı olmadığını, zaten bunun da yeterli bir geridönüşü tek başına sağlayamayacağını belirtti. Hatta reklamverenlere uyarıda bulunarak, sitelerin PR değerlerini baz alarak reklam vermemeleri konusunda uyardı.
Google PR Güncellemesini SONLANDIRMADI. Gelecek güncellemelerin Public Kullanıcılarla paylaşımını sonlandırdı. Bu bilgiler sadece WebSpam Team bölümü tarafından görünecek. Siteniz yine Google'ın belirlediği kriterlerce güncelleme alacak. Siz bunu göremeyeceksiniz sadece. Çünkü bunun zaman içinde suistimal edildiği açıkça ortada.
Matt Cutts'un söylediklerinin mantıklı kısmı, bir web sitesinin sadece tek bir ölçütle sınıflandırılamayacağı ve derecelendirilemeyeceği. Sadece PR, DA ya da ALEXA ile bu çözülemez.
Şu an Trust Rank ve Authority bildirimleri de kullanıcılar tarafından göz önüne alınıyor. Fakat hangi metrik sistemle incelenirse incelensin, her zaman ilk sıradaki koşul trafiktir. Sizin web sitenizin trafiği eğer tatminkarsa Google bunu bir derecelendirmeye tabii tutmaya gerek kalmadan zaten ödüllendirir. Aynı şekilde kullanıcı eğer kaliteli içerik ve Google tarafından konan kurallara uygun şekilde hareket ediyorsa, yine herhangi bir metriğe bağımlı olmadan da sitesine gelen geri dönüşlerden bunu görebilir.
Google kimseden hiçbir konuda bilgi saklamıyor. Özellikle webmaster tarafında sitelerinde zaten sürekli olarak güncellemelerden bahsediyor. Yani kullanım kılavuzu zaten meydanda.
Buna rağmen site kategorisiyle alakası olmayan diğer sitelerden sırf PR değeri var diye backlink almaya çalışanların durumu ortada. Sonra gelip şu kadar backlink çalışması yaptım, şu kadar para harcadım, sitem neden hala hit almadı ya da ilk sıralarda yok diye mızmızlanmaktan başka bir iş görmüyorlar.
Sonuç olarak Google'ın ölçütü kalitedir. Kaliteli işin derecesi de trafiktir.