Ali Cevat adlı üyeden alıntı

Adsense panelinize giriş yaptıktan sonra raporlama kısmına geçiniz.

Sayfa görüntüleme sayısını, Tıklama Oranını ve Bin Gösterim Başına Maliyet değerlerinizi farklı reklam birimleri için kontrol ediniz.

Tıklama Oranının düşük olması demek;

1-) Reklamlarınızın yeterince iyi bir yerleşim yerine sahip olmaması,
2-) Gösterilen reklamlar ile içeriğinizin veya ziyaretçi profilinizin uyuşmaması,
3-) Tercih ettiğiniz reklam ölçüleri

anlamına gelmektedir. Bu durumda takip etmeniz gereken adımlar;

1-)Reklam yerleşimlerinizi kontrol ediniz.

a-) Reklam yerleşimlerinizin, ziyaretçilerinizin sitenizde sürekli olarak etkileşimde olduğu alanlarda olmasına özen gösteriniz.
b-) Site tasarımınız, içerik yerleşimleriniz ve renk seçimleriniz tıklama oranlarında gözle görülür değişikliklere sebep olur.
c-) Bazen çok iyi gelir getirebileceğini düşündüğünüz alan, çok düşük performans gösterebilir. Deneme yanılma yöntemi ile en iyi yerleşim yerini tespit etmeniz gerekir. Her denemeniz için minimum 2-3 gün bekleyerek adsense parametrelerini gözlemleyiniz. (Adsense portföyünde zaman zaman kullanıcının ilgisini çekebilecek çok iyi reklam içerikleri olurken, bazen de çok itici reklamlar bulunabiliyor. Buna önemli gün dönemleri de dahil. Örneğin sevgililer gününe 1-2 hafta kala ilgi çekici şık reklam içeriklerinin yayınlanması gibi. Bu tarz durumlarda tık sayılarınız artabilir. Bu sizi aldatmasın.)
d-) Reklam yerleşimlerinde bir çok yerde söylenildiği gibi içeriğe yakın veya navigasyon bölümlerine bitişik tarz yerleşimleri tercih etmeyiniz. Bunlar kullanıcıyı aldatmaya yönelik olduğundan ziyaretçilerinizi kızdırabilir ve sitenizle olan etkileşimini sonlandırabilir. Amacımız sadık ziyaretçi ile sürekli gelir elde etmek. Düzgün ve dikkat çekici bir şekilde yerleşim yaparak kullanıcı deneyimine saygı gösteriniz.
e-) Çok reklam, yüksek gelir anlamına gelmemektedir. İzin verilen tüm reklam haklarımızı kullanalım derken sayfayı pazara çevirmeyelim. Bu sebepten ötürü sayfa içeriğimizin ve tasarımımızın uygun olduğu sayılarda reklam kullanalım.

Burada anlatılacak daha çok şey var fakat başlangıç için bunlar yeterlidir. Fazla bilgi ile karmaşaya sebep olmayalım. Adım adım gidelim.

2-) Gösterilen reklamlarınızın içeriğini kontrol ediniz.

Çöp siteler olarak tabir ettiğimiz reklamlar, tüm değerlerinizi düşürmekte ve gelirinizi olumsuz yönde etkilemektedir. Hiç vakit kaybetmeden gerekli önlemleri almalı ve daha kaliteli reklam içerikleri için zemin hazırlamalıyız.

Burada yapılacak bir kaç yöntem mevcuttur. Bunları paylaşalım.

a-) URL Filtreleme : Bu özellik Herkes tarafından biliniyor ve uygulanıyordur diye düşünüyorum. İstemediğiniz kategorilerde yayın yapan siteleri, adsense panelinizdeki (Reklamları Engelleme) kısmından engelleyiniz.

Bunu yaparken ana domain ismini girmeniz durumunda, o domain ile alakalı tüm subdomainler ve alt sayfalar engellenir.

Örneğin ; example.com

Daha fazla bilgi için ziyaret ediniz,
https://support.google.com/adsense/answer/164657?hl=tr

Şayet dilerseniz, Chrome mağazasından indirebileceğiniz Adsense Publisher toolbar' ınıda kullanabilirsiniz. Bu sayede reklamlara tıklamak zorunda kalmadan gösterilen reklamın hangi url ye gittiğini veya performansı hakkında çeşitli bilgileri kolayca edinebilirsiniz. Beğenmediğiniz bir reklam olursa bu toolbar üzerinden veya adsense panelinden reklamın hedef url sini veya reklam verenin ana domainini engelleyebilirsiniz.

b-) Reklam Ağları : Adsense reklam pörtföyü, büyük bir çoğunluğu Adwords reklamları olmak üzere çeşitli sertifikalı reklam ağlarının yayınlarından oluşur. Bu durum içerik açısından iyi gibi görünse de işin aslı öyle değildir.

Performans raporları kısmına girerek sol üst açılır sekmeden reklam ağları seçeneğine tıklayınız. Aşağıda açılan listede sitenizde reklam yayını yapan ağların isimlerini, gösterim sayılarını ve BGBM oranlarını göreceksiniz. Bu listede gösterim sayısı yüksek olup da BGBM' si düşük olan reklam ağlarını hiç tereddüt etmeden engelleyiniz. Bu ağlar sizin tüm değerlerinizi düşürmektedir. Tabi bu değerlendirmeyi yaparken geniş bir tarih aralığı seçmeyi de unutmayınız. Örneğin 3-6 Ay gibi.

Not : Bu sol üst köşedeki açılır sekmede bulunan tüm başlıkları detaylı olarak inceleyiniz. Konunun çok uzayacağını düşündüğüm için bu kısmı burada kesiyorum.

c-) Reklam İnceleme Merkezi : Bu kısımdan sitenizde gösterilen reklamları inceleyerek, içeriğiniz veya ziyaretçi profiliniz ile alakası olmayan reklamları ve bu reklam veren domainlerini engelleyiniz. Bu reklamlar gelir oranlarınızı düşürmektedir.

3-) Tavsiye Edilen Reklam Ölçülerini Tercih Ediniz.

Reklam birimi oluştururken kesinlikle Google tarafından tavsiye edilen reklam ölçülerini tercih ediniz. Şayet tasarımınız bu ölçülere uygun değil ise, tasarımınızı hiç vakit kaybetmeden değiştiriniz. Çünkü şunu iyi biliniz ki, size tavsiye edilen reklam ölçüleri aynı şekilde reklam verenlere de tavsiye edilmektedir. Bu ve farklı birkaç sebepten ötürü tavsiye edilen ölçülerdeki reklam içerikleri daha zengin, reklam veren sayıları daha fazla ve rekabet oranları daha yüksektir. Yani özetle daha çok kazanırsınız.

-----------------------------------------

İlk etapta bu optimizasyonları yaparak Adsense hesabınızı yakın takibe alın ve bir süre değerlerinizi gözlemleyin. Daha sonrasında izlenmesi gereken farklı adımlar mevcuttur. Bunlar için zamanı gelince yine bir makale derleyerek tecrübelerimizi elimizden geldiği ölçüde paylaşmaya çalışırız.

Bunun yanında bu işin mobile kısmıda mevcuttur. Mobile de özellikle site yerleşimi tarafında uygulanması gereken bir çok teknik vardır. Bu tekniklerin uygulanması ile birlikte PC yi ikiye katlayacak gelirler elde edilebilir. Bunları da ilerleyen zamanlarda anlatmaya çalışırız. Şayet bir mobile siteniz yok ise hemen mobile versiyon için çalışmalara başlayınız.

Konu çok uzun ve derinlemesine detaylar içermektedir. Yüksek tık oranlarına sahip olup da çok düşük TBM lerden ötürü para kazanamayan kardeşlerimizde mevcuttur. Bunlarında çözümü vardır. Gerekli optimizasyonlar ile bu sorunlarda giderilebilir.

Öncelikle şunu çok iyi bilmenizi isterim ki Google bu ağı yöneten ve bu ağdan para kazanan bir kuruluştur. Dolayısıyla pörtföy ayrımı yapmaksızın her reklam verenden gelir elde etmek istemektedir. Bu sebepten ötürü tüm engelleme sayfalarının başında bulunan bir uyarı mevcuttur.

Şayet bu engellemeleri yaparsanız rekabet oranınızı düşüreceğiniz için gelir seviyenizde düşüşler yaşayabilirsiniz falan filan.

Bu uyarı kısmen doğru olsa da fazla takılmayın. Psikolojik bir yönlendirmedir. İşin aslı öyle değil. Bunlar tecrübeyle sabittir. İyi düşünülmüş stratejik hareketlerle çok iyi gelirler elde edebilirsiniz. Yeter ki konuya hakim olun ve neyi nerede yapmanız gerektiğini iyi bilin. Bunun için de sürekli olarak araştıracağız ve uygulayarak tecrübe edineceğiz. Nede olsa buradan para kazanıyoruz.


bilgi için teşekkürler