Bu tarz konulara hep "acemi adwordsçü" yazılmasa olmaz :) Geçen bir konuya daha yazdım. Bazen üst segment reklamverenler, çok çok kısıtlı bir kitle için "saçma" CPC değerleri verir. Eğer bu aşırı kısıtlı hedeflenen kitleden biri sizin sitenize gelip o reklama tıklarsa yaşadınız. Çünkü adamlar herhangi bir şirket o an ki açık artırmayı kazanamasın diye cidden saçma cpc değerleri veriyorlar işte örnekte olduğu gibi. Ama aslında haklılar. O kısıtlı kitleyi kaçırmaması lazım ve istersen tıklama başı 70 TL olsun, şirket vermeye hazır. Tabi ki acemi adwordsçüler de yapıyordur hata ama bu tip tık başı fiyatların bir kısmı tamamen kasıtlı, çok niş bir kitle için (büyük oranla re-marketing oluyor zaten) hazırlanmış kampanyalara dayalı reklamlardan geliyor.

Bir diğer yüzü işin şöyle:

Mesela ben 1 adet bilgisayarı satana kadar toplamda 50 TL harcayabilirim. Çünkü zaten her satıştan 200 TL kâr ediyorum, diyorum ki 50 TL sini de reklama veririm tamam. Eğer sen son 1 haftadır sürekli bilgisayarları geziyor, forumları okuyor artık kesin alacak durumdaysan AdWords sistemi reklamverenin yaptığın ayarlamaları baz alarak şöyle diyebiliyor. Ben bu adama tıklama başı 20 TL veriyorum lan. Benim bu adama bu reklamı göstermem lazım kaçırmamam lazım çünkü kesin alıcı (sistem öyle olduğuna karar verdi). İşte bu gibi durumlarda reklamverenin tabi ne derece esnek ayarlar kullandığına bağlı olarak, o an ki rekabet durumuna göre tıklama başı 20 de görürsün 30 da görürsün. Nadir oluyor sanmayın yani normalde gayet olasıdır dünya pazarında.

Umarım böyle daha binlerce tıklama alırsınız :) Allah bereket versin.