Arama sıralamasında en doğal kullanılan uzantı .com olduğu için netice itibariyle üstlerde çıkması doğal olacaktır. Ancak bu kati bir kural değildir. Üzerinde bir kaç tık daha fazla çalışarak .co veya diğer uzantılarda en üstlere çıkabilirler.
Buradaki daha büyük handikap yukarıda bir arkadaşın da dediği gibi özellikle internet kullanıcıları .com com tr gibi domainlere daha aşinadırlar. Örneğin birisi bir siteye girdi adını hatırlıyor gerisini hatırlamıyor ise doğrudan .com adresini deneyecektir.
.com ve ülke uzantıları haricinde kalan diğer domainler Google gözünde de haklı olarak bir nebzede olsa kopya gibi durabilecektir. Heleki aldığınız domain .com uzantısındaki içerikle benzerlik taşıyacaksa.
Örneğin; xyz.com sitesi çelik kapı hakkındaysa fakat xyz.co sitesi film sitesi ise bu kopya olarak algılanmayacaktır.
xyzfilm.com, xyzfilm.co , xyzfilm.org Google gözünde daha eski olan domainin -ki bu çoğu zaman com olacaktır) kopyası durumuna düşecektir. Bu nedenle daha fazla SEO gayreti de şart olacaktır.
Google bak ben .co aldım ama .com dan daha iddialı-kaliteli ve iyiyim ispatı için çalışmanız ve bunu göstermeniz gerekecektir. Bunda index sayıları da önemli elbette. .com 1500 indexi varsa ve vakit geçirme süresi daha uzunsa buda sizin o indexi yakalamaya çalışırken kullanıcı deneyim kalitesini de artırmanızı zorunlu kılacaktır.
He ama şöylede bir durum var. Amcam almış .com u uzantı satılıksa, veya ilgili .com uzantılı sitenin içi boşsa, çalışılmamışsa o zaman siz daha avantajlı olursunuz elbette.
Özetle bu çok sayıda faktörü değerlendirerek verilmesi gereken bir karar.