Google, mobil arama sonuçları için önemli bir algoritma değişikliğine gideceğini duyurmuştu. O kadar ki bir site ne kadar popüler ve eski olursa olsun eğer Google’ın aradığı şartlara göre “mobil dostu” bir sayfa yapısına sahip değilse mobil aramalarda ya hiç listelenmeyecek ya da çok arka sayfalarda listenecekti. Birçok şirket Google’ın bu yeni algoritmasına hazırlık yapıp ardından şirketin istediği şartları sağladıktan sonra rahat bir nefes almıştı ki Google’ın arama algoritmasıyla ilgili çok önemli bir bilgi daha ortaya çıktı.

ABD’de geçen hafta internet trafiği ölçüm uzmanlarının yaptığı araştırmalar Google’ın sadece mobil arama sonuçları için önemli bir algoritma değişikliğine gitmediğini aynı zamanda çekirdek arama algoritmasında da önemli bir değişiklik yaptığını tespit etti. Bu güncelleme de esasen “nasıl yapılır” (how to) tarzı ‘bilgi’ sitelerini vurdu; hem de trafiklerini neredeyse beşte bir oranında azaltarak!

Google’ın geçtiğimiz haftalarda hiçbir uyarı yapmadan ve bilgi vermeden ana arama algoritmasında önemli bir güncelleme yaptığını ortaya çıkaran kişi ise HubPages’in kurucusu Paul Edmondson. HubPages üzerinde yaklaşık 870 bin mini blog yer alıyor. Bu bloglar üzerinde ise “Reklamcığın tarihi” den “Evinizdeki zehirli örümcekleri nasıl tanımlarsınız?” a kadar geniş bir yelpazede içerikler yer alıyor, içerikler genellikle editörlerin kontrolünden geçiyor. Ancak HubPages’in sahip olduğu içeriklerin diğer bir dikkat çeken tarafı ise çoğunluğunun “Nasıl yapılır?” temalı kısa, öz bilgilerden oluşması.

Paul Edmondson geçen hafta içerisinde aldığı yüzlerce e-mail’den sonra sitenin arama motorlarından gelen doğal trafiğinin ciddi oranda düştüğünü fark etmiş. Ardından bunun Google’ın son yaptığı mobil odaklı algoritma değişikliğiyle ilgisi olmadığı sonucuna varmış. Ekip, internet trafiği ölçüm uzmanlarıyla birlikte geniş kapsamlı bir araştırma çalışması yaptıktan sonra bu ciddi trafik düşünün kaynağının “Phantom” olarak adlandırılan ve Google’ın bilgi ve uyarı vermeden yaptığı temel arama algoritma değişikliği olduğunu fark etmişler. Bu yeni algoritma değişikliğinden sonra şirketin arama motoru sonuçlarından elde ettiği trafik bir gecede yüzde 22‘den fazla azalmış.

Buna göre şu anda genellikle Google’da çok arananlar orasında olan “Patates püresi nasıl yapılır?”, “Kağıt kayık nasıl yapılır?” gibi çoğunlukla kısa metinlerden ya da videolardan oluşan ve yüksek trafiklere sahip internet siteleri ciddi tehlike altında. Google’ın arama algoritmasında yaptığı yeni değişiklikten sonra bu tarz sayfaların “spam” içerik üreten site kategorisine alındığı ve birçoğunun ağır şekilde cezalandırılacağı söyleniyor.

Google bu konu hakkında yorum yapmazken, güncellemenin ciddi olarak etkileyebileceği Answers.com, wikiHow gibi sitelerden de henüz bir ses çıkmadı. Bazı uzmanlar, algoritma güncellemesinin bu tip büyük ve kaliteli başvuru kaynaklarını etkilemediği kanısında.

Webrazzi