Sanırım sorunuzun cevabı domainlerin uzantıları ile değil de alan adları ile ilgili. .com olan arkadaş uzun kuyruklu bir domain almış. Yani soğuk hava deposu aylık araması 10 bin ise, soğuk hava deposu kur atıyorum 3 bindir. Dolayısı ile o kelimede rekabet daha az olduğundan hızlı yükselebilir.
Zaman zaman aramalarda kullanılan kelimeler ile domain arasında bulunan ilişki Google tarafında göremediğimiz bir nedenle farklı değerlendirilebiliyor. Mesela; tam bir örnekle şöyle açıklayım;
Şurada bulunan "yeni peugeot 308 özellikleri" haberim 1. keyword olan; "yeni peugeot 308 teknik özellikleri" aramasında ilk 10 da bile çıkmazken, aynı haber 2. keyword yeni "yeni peugeot 308 özellikleri" diye aratıldığın da 3. sayfada çıkıyor. Sadece teknik kelimesi değiştiği halde sonuç ortada!
Bu örnek tam da sizin duruma uyarlanırsa konunun bir tık olsa da kesinlikle domain ile ilgili olmadığını en azından ilk 500 içerisinde yer almayacak kadar olmadığını söyleyebilirim.