Öyle bir gün gelecek ki SEO tamamen bitecek.
Şaşırmayın yukarıdaki cümleyi doğru okudunuz.
Eğer SEO algoritmaları tamamlanırsa artık ne SEO ne de SEO 'culara ihtiyaç kalacak.
Çünkü aslında SEO dediğimiz şey bir arama motorunun gelişme sürecidir.
Eğer bu süreci tamamlarsa artık insan faktörüne gerek kalmaz.
Arama motorları daha yeni doğmuş bebek gibidir bizler (seocular,webmasterlar,diğer internet kullanıcıları) onlara bir şeyleri öğretiyoruz.
Fakat ilerleyen zamanlarda artık bizden öğrenilecek birşeyleri kalmayacak ve SEO dediğimiz olayda tarihe kapanıcak.
Şaşırmayın yukarıdaki cümleyi doğru okudunuz.
Eğer SEO algoritmaları tamamlanırsa artık ne SEO ne de SEO 'culara ihtiyaç kalacak.
Çünkü aslında SEO dediğimiz şey bir arama motorunun gelişme sürecidir.
Eğer bu süreci tamamlarsa artık insan faktörüne gerek kalmaz.
Arama motorları daha yeni doğmuş bebek gibidir bizler (seocular,webmasterlar,diğer internet kullanıcıları) onlara bir şeyleri öğretiyoruz.
Fakat ilerleyen zamanlarda artık bizden öğrenilecek birşeyleri kalmayacak ve SEO dediğimiz olayda tarihe kapanıcak.
Bu dediğinize katılıyorum. Google'ın yapay zeka ile ilgili çalışmaları var.
Matt Cutts’un; “Backlinkler 3-4 yıl daha önemini koruyacak. Ancak Google içerikleri anlamsal olarak anlamaya başladığında backlinklerin etkisi de azalacak” demesinden de anlayabiliyoruz.
Bugün yapay zeka kavramına ait en çok yazılımsal insan ilişkilerine ait veritabanı ve insan ile yazılım arasında ki ilişkilerden oluşmuş bilgi bankası Google'da mevcut.
Tabi bu ne kadar yakın bir gelecekte olur belirsiz. Aslında SEO' da mesela önemli olan backlinkler değil. Google içeriklerimizin kalitesini algılamak için bu algoritmayı kullanıyor. Kaldı ki tanıtım yazılarının ön plana çıkmış olması internet dünyasını çöp olmaktan kurtarıyor. Bu da Google'ın bu büyük gemiyi kendi istediği gibi yönetmesini kolaylaştırmış oluyor.