Tabi ki 1. seçenek
Neden derseniz düşmüş Pr'lı bir domainin pr değeri azalabilir. Aynı Pr'da kalacağının garantisi yoktur.
Google adwords Keyword Planner'dan bakıyorsunuz sanırım. Aranma hacmi aylık ortalama aranmayı gösteririr. Örneğin aylık 30.000 aranması olan bir kelimeyi günlük yaklaşık 1000 kişi arıyor istatistiği çıkar.
İngilizce siteler için ise ortalama 1000 ziyaretçi ve güzel bir tbm oranıyla Türkçe 10.000 hitli bir siteden kazanacağınızın kat be kat fazlasını kazanabilirsiniz.
2. sorunuzu ben denedim. Düşmüş PR 3 bir ingilizce domain buldum. Kadın moda sitesi kurdum. Neredeyse 1 yıl oluyor siteyi açalı ancak google hitleri hala günlük 20 - 30. Sosyal medyadan ve özellikle Pinterest'ten güzel hit çekiyorum. Yani hitlerin çok büyük bir bölümü sosyal medyadan geliyor, google pr'lı olduğu için önlere çıkarmıyor.