Arkadaşlar direksiyon sınavına girecekler için bilgilendirme yapayım. Öncelikle sınav günü araca bindiğinizde direksiyon hocanız haric araçta iki kişi oluyor. Direksiyon hocanız arka koltuğunuza oturuyor. Araba binince herkese selam verin. Daha sonra koltuk ayarınızı yapın, aynaları kontrol edin ve kendinize göre ayarlayın, daha sonra emniyet kemerinizi takın (eğer unutursanız hemen indirirler), vitesi kontrol edin ve boşa alın, daha sonra aracı çalıştırın, düz kalkış bile yapacaksınız mutlaka sol sinyali yakın, kendi sınavında sırasıyla şunları yapmıştım; öncelikle aracı biraz sürdükten sonra uygun bir yerde aracı düz bir şekilde 25 metre geri sürüyorsunuz, daha sonra bir süre daha gittikten sonra aracı park etmeniz gerekiyor. Yaklaşık bir buçuk aracın sığacağı bir alana aracı geri geri iki hamlede park etmeniz lazım, ön veya arkada ki dubalara en ufak bir temas yapmamanız lazım. Ek olarak arac kaldırıma en fazla 30-40 santim uzakta olmalıdır. Yani arkadaşın dediği gibi rastgele bırakırsanız hemen indirirler. Bu adımı atlatırsanız zaten son olarak bir yokuşta aracı durdurup kaldırmanız istenecek. Yokuşta aracı kavrama noktası ile kaldırmanız gerek, kesinlikle el freni ile kalkış olmuyor ve aracı fazla geriye kaydırmamanız lazım. Zaten kavrama noktasını tam ayarlarsanız araç kalmaz, acemi iseniz aracı gaz kullanmadan sadece debriyaj ile kaldırın ve on, on beş metre gidince gaza sonuna kadar yüklenin ve ikinci vitese alın. Özetle yapacaklarınız bunlar arkadaşlar. Yarım saat araba sürmeniz lâzım sınavda, eğer acemi iseniz ikinci vitesi ve üç bin devirdi geçmeyin. Zaten bu seviyeler de maksimum saatte kırk elli kilometrelik hıza çıkarsınız. Bu hızla zaten anlattığım kısımları yarım saate yakın bitirirsiniz. Ben on dakika da bitirip yirmi dakika boş boş gezmiştik.

Arkadaşlar hemen sınav hemde ehliyet sonrası için önerim; yaklaşık altı aydır ehliyet sahibiyim, araba sürmeyi bilmeden kursa gittim ve aldım, yaklaşık 10.000 km yolda yaptım istanbulda. En önemli şey takip mesafesi ve aracınınız fren mesafesini iyi bilmektir. Herkes hız yapmayı isteyebilir ama ne kadar hız yaparsanız yapın mutlaka yarısı kadar bir takip mesafesi bırakın. Özellikle kalabalık şehirlerde trafik aniden durabilir veya sol şeritte giden bir araç aniden sağa dönmek için durabilir. Her zaman takip mesafesi bırakmama rağmen birkaç kez ucu ucuna durabildim. Buna mutlaka dikkat edin, araya arabalar girse bile hafif gaz keserek tekrar gerekli mesafeyi sağlayın. Son olarak da eğer ani fren durumu olursa, dörtlüleri yakın, özellikle arkadan gelen araçları şiddetle uyarmış oluyorsunuz ve olası arkadan bindirmelerin önüne geliyorsunuz. Ek olarak da eğer otobanda hızlı bir şekilde araç sürüyorsunız dikkatinizi önümüzdeki aracın önünde ki araçlara da verin ve onlar fren yapınca sizden hafiften gaz kesmeye başlayın. Bu sayede sert fren yapmanıza gerek kalmadan yavaşlamayı başarısınız. Biraz uzun oldu sanırım ama umarım faydalı olur sizin için yazdıklarım. İstediğiniz soruları sorabilirsiniz.