Bir ürünün değerini,alıcılar belirler.Piyasa araştırmaları,tahminler ne söylerse söylesin,son sözü o ürüne para veren müşteri söyler ve ürünün fiyatını,müşterinin o ürüne olan ihtiyacı ile ödediği ücret belirler.Web sitelerinin değerleri de bu şekilde ortaya çıkıyor. Tahmini çalışmalardan öte,siteye teklif veren müşteriler sitenin değerinin belirlenmesini sağlıyor.Birkaç yıl önce kimsenin tahmin etmediği şekilde Google’dan 4 milyar dolar alan You Tube veya çok küçük bir hissesini Microsoft’a çok büyük bir ücretle devreden Facebook’un piyasa değeri de bu şekilde netleşmişti.Şimdi çok merak edilen Twitter’ın fiyatı da ortaya çıktı.Bu güne kadar bir başlangıç şirketi olarak kabul edilen ve hisse değerleri tamamen tahmini çalışmalara dayanan Twitter’a bir Arap Prensi ortak olmak için kesenin ağzını açınca,Twitter’ın değeri de anlaşılmıl oldu.Satın alma sırasında 300 milyon dolar ödeyen,dünyanın en zengin 26. insanı Prens Alwaleed bin Talal,300 milyon dolar karşılığında Twitter’ın sadece %3′üne sahip olabildi.Böylece Twitter’ın şu andaki toplam değerinin 10 milyar dolar olduğu anlaşıldı.Ancak,Arap Baharı şokuyla sarsılan Arap liderlerinin,sosyal medya üzerinde kontrol kazanmak için Facebook ve Twitter gibi ünlü sosyal ağları satın almaya büyük çaba gösterdikleri de biliniyor.




Al Waleed bin Talal

Kaynak: Twitter’ın Değeri